سلام

۱۸ سالمه، خدا رو شکر تونستم رتبه ی خوبی تو کنکور بیارم. رشته ای که تحصیل میکنم آرزوی خیلی از بچه های انسانیه (رشته علوم قضایی)، میدونم اطلاع دارید از این رشته یا نه اما یه توضیحی میدم در مورد رشته و دانشگاهم…

دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری تنها دانشگاه ایران هست که به تربیت قضات می پردازه و دانشجوهای این دانشگاه از همون اول استخدام قوه قضائیه میشن و دو برابر میزان تحصیل تعهد به قوه میدن و ماهیانه حقوق میگیرن (به عبارت دیگه بورسیه میشن!)

دروسی هم که تدریس میشه، تقریبا همون دروس رشته حقوقه، من موقع انتخاب رشته بین فرهنگیان و علوم قضایی دو دل بودم… ، که در نهایت با مشاوره گرفتن و سوال از این و اون علوم قضایی رو انتخاب کردم…

اما متاسفانه این چند ماه خیلی اذیت شدم…، نمیدونم چمه!…، نمیدونم من تنبل شدم؟، یا درس ها سخته؟، یا درس ها ارتباط برقرار کنم؟، ضمنا از خود شغل قضاوت هم ترس دارم و میگم خدایی نکرده باعث نشه آخرتم رو خراب کنم… حتی به فکر تغییر رشته هم افتادم، اما طبق تحقیقاتی که کردم متوجه شدم که ظرفیت فرهنگیان پر شده (و نمیتونم به اون جا تغییر رشته بدم)…

اگه بخوام انصراف هم بدم که محروم میشم، مگه اینکه بخوام به رشته ای غیر از این ها تغییر رشته بدم… اما رشته های دیگه تضمین شغلی نداره برای همین منو دو دل میکنه و البته اینکه میگم نکنه نتونم اون جا هم موفق بشم…

مثلا با خودم میگم به روانشناسی تغییر رشته بدم که بازم از آینده ش مطمئن نیستم و این منو دو دل میکنه…

ممنون میشم راهنماییم کنین و نظرتون رو بگید…


پیشنهاد :

بررسی شغل ها (1) - حقوق و وکالت

گاهی به پزشکی فکر میکنم و گاهی به وکالت و ...

برای قبولی در آزمون قضاوت و وکالت چکار باید کرد؟

بازار کار و آینده شغلی وکالت برای یه خانم چطوره؟

رشته های بورسیه در انسانی به غیر از حقوق و دبیری چه چیزهایی هستند؟

برای یه دختر حقوق بهتره یا مدیریت ؟

با مدرک ارشد حقوق عمومی سر چه کاری میشه رفت ؟

بعد از فارغ التحصیلی دنبال کار باشم یا ارشد حقوق بخونم؟

کدوم گرایش رشته حقوق کاربردی تر و جذاب تر هست؟

درخواست معرفی چند موضوع تحقیق برای رشته حقوق

لیسانس حقوقم و به رشته ام علاقه ندارم

برای کسی که فوق لیسانس حقوق داره چه شغلایی هست؟

تحقیق در مورد رشته های حقوق نفت و گاز

لیسانس حقوق دارم و به این فکر شرکت در کلاس آرایشگری هستم

رشته حقوق آینده شغلی داره ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
آینده شغلی رشته ... (۱۹۶ مطلب مشابه)