با سلام

نظریه ای وجود داره که هم در این سایت و هم خارج از این سایت دیدم طرفدارانی داره (فقط بین پسر ها البته) و می خوام اینجا نقدش کنم.

متن نظریه: "زنان جذب مردان قوی هیکل می شن. چون اون ها نسل بهتری رو می تونن تولید کنن."

و حالا نقد: 

کسانی که چنین نظری دارن، گویا تا به حال مرد لاغر اندام متأهل ندیدن! و همچنین این افراد تصور می کنن که در انسان، هدف نهایی زندگی، همون تولید نسله! اینکه جنس مؤنث جذب نر قوی هیکل می شه در حیوانات منهای انسان صد در صدیه و حیوان نر نحیف‌تر شانس بسیار پایین در حد صفری داره. 

امّا در انسان به هیچ وجه صد در صدی نیست! یکی از وجوه تمایز بین انسان و حیوان، احساسات و عواطف هست. هدف حیوانات فقط داشتن همون نسل خوبه. امّا یک زن (انسان) می تونه جذب مرد لاغری بشه که ویژگی‌های اخلاقی خوبی داره. 

در ثانی، این به هیچ وجه اثبات نشده که در انسان، مرد لاغر تر نسل ضعیف تری تولید می کنه. در حیوان بله امّا در انسان نه. نکته دیگه ای که وجود داره اینه که حیوانات نر برای تصاحب یک جانور ماده تا سر حد مرگ با هم می جنگن و بنابراین باز نر قوی‌تر پیروز و نر نحیف‌تر مغلوب می شه! چرا چنین رفتاری دارن؟ 

چون در حیوانات بر خلاف انسان هدف نهایی زندگی تولید نسله. آیا انسان‌ها چنین رفتاری دارن؟! حیوانات اگر در زندگی شون تولید نسل نداشته باشن، گویا کل زندگی‌ای که داشتن بی ارزش و پوچ بوده. گویا در کل زندگی شون هیچ کاری نکردن! مگه بقیه کارهایی که یک حیوان در زندگیش می کنه چیه؟ 

یک سری کار روتین و غیر خارق العاده که برای بقا ضروریه و اگه انجام نشه حیوان می میره! مثل خوردن، خوابیدن، نوشیدن آب، تمیز کردن بدن از آلودگی، دفع ادرار و مدفوع، راه رفتن و فرار کردن از دست شکارچی. 

پس طبیعیه که بگیم در حیوانات، تولید نسل هدف نهایی زندگیه و از نون شب براشون واجب تره! امّا انسان‌ها به خاطر عقل و شعور و خلاقیت و درایتی که دارن، علاوه بر تولید نسل و اون چیزهای دیگه که گفته شد کارهای دیگه ای هم ازشون بر میاد. 

مثلاً می تونه پزشک بشه بیماران رو درمان کنه. می تونه معلّم شه نسل جدید رو تربیت کنه. می تونه وکیل بشه از حقوق مظلوم دفاع کنه و ... پس هدف نهایی انسان در زندگی تولید نسل نیست.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)