سلام

مسلماً همه ماها در زندگی هامون اشتباهاتی داشیم گاهی کوچیک و گاهی بزرگ. اشتباهاتی که گاهی از سر ناپختگی و بی تجربگی و کم اطلاعی بوده!

توی این پست از شما میخوام که با هم از اشتباهاتمون در زمینه مسائل ازدواج بگیم تا برای خودمون و بقیه درس آموز باشه. حتماً لازم نیست اشتباه از خودمون باشه. اشتباهاتی رو هم که از بقیه دیدید و فکر می کنید مفیده بگید. نتیجه گیری هم کنید. ازتون خواهش می کنم همکاری کنید تا یکی از مفیدترین پست های وبلاگ رو ایجاد کنیم.

چراغ اول رو خودم روشن می کنم و دوتا ناپختگی ازدواجی! رو براتون تعریف می کنم.

ناپختگی اول: یکی از نزدیکانم با خانم محترم و موجهی ازدواج کرد. این پسر هم خودش آدم خوبیه هم خانمش و هم اینکه در زندگی خودشون خیلی مشکل خاصی ندارند. در ابتدا، خانواده ی پسر با انتخاب این خانم چندان موافق نبودن و کس دیگه ای رو برای پسر مد نظر داشتن اما آقا پسر بدون اینکه خانوادشون رو راضی کنند و یا اینکه حداقل به اندازه کافی باهاشون صحبت کنند و احترام کافی رو به جا بیارن خانواده رو مجبور کردن که براشون برن خواستگاری.

نتیجه اینکه حالا بعد از گذشت چند سال از ازدواجشون ارتباط اون خانواده و عروسشون اونقدرا که باید خوب نیست. با اینکه هم خانواده داماد و هم خود عروس خانم آدمای بدی نیستن. یه نکته دیگه اینکه عروس خانم خیلی مهارت های رفتاری و کلامی برای جا کردن خودشون توی دل خانواده داماد نداشتن.

نتیجه گیری: اگه از اون اول زندگی، ارتباطات خانوادت و خانواده همسرت رو مدیریت نکنی و سعی نکنی برای خودت توی دلشون جایی دست و پا کنی شاید نتونی زندگی خیلی شیرینی رو پیش رو داشته باشی

ناپختگی دوم: خانواده دوستم که هم کارمنده و هم فوق لیسانس داره و هم آدم مذهبی و هم آدم شوخ طبع و باحالیه! (رفیق منه دیگه!) با خانواده یک دختر متولد 70 تماس میگیرن برای قرار خواستگاری. دختره این رفیق مارو نمیشناسه (اما خانواده پسر درباره مدرک، شغل و درآمد بهش میگن) و دختره میگه فعلاً خیلی به ازدواج فکر نمی کنم. ناپختگی از این بیشتر که یه دختر خانم، خواستگاری به این خوبی رو ندیده و نشناخته و تلفنی رد کنه؟ چون طرفین رو میشناسم میگم که دختر خانم مطمئناً بعداً پشیمون میشه.

نتیجه گیری: هیچ وقت در رو به روی خواستگاری که معیارهای حداقلی رو داره نبندید. بذارید بیاد ببینم چجور آدمیه! شاید اونی بود که شما می خواستید.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)