سلام

من دختری ۱۸ساله هستم . من مدت ۷ ماه هست با یه پسر آشنا شدم وقتی آشنا شدیم سرباز بود و حالا سه ماه از سربازیش مونده  ولی در عرض این مدت همدیگرو پنج شش بار دیدیم و خیلی زیاد تماس تلفنی داشتیم .

دیروز که با هم حرف میزدیم تو اس من متوجه شدم که بعضی چیزا رو بهم دروغ گفته . مثلا آدرس خونه ی قبلیشون که بهتر بود اون رو داده یا میگفت من فوق دیپلم هستم حالا میبینم حتی دانشگاه نرفته و دیپلم هست و یا وقتی اول آشناییمون گفتم بعد از سربازی میخوای چیکار کنی گفت کارم خوبه و پیش بابام حاضره  ، ولی حالا میبینم همه اینها دروغ بوده .

بهش از اول گفته بودم میان ما نباید دروغ باشه از اولش گفتم ما تو سطح پایین هستیم پس چرا تو گفتی تو بالای شهر زندگی میکنیم میگه به خاطر اینکه خیلی دوستت داشتم نخواستم از دستت بدم  .

دیشب زنگ زد کلی گریه کرد میگه درسته دروغ گفتم ولی خیلی دوستت دارم و وابستت شدم  . من نمیتونم دروغ های اون رو ببخشم میگه واسه به دست آوردنت کار میکنم و بعد سربازی خواستگار میفرستم .

ممنون


پاسخ :


سلام
دو اشتباه رخ داده .
1 - طریقه ی آشنایی شما
2 - اون شدیدا به شما دلبسته شده

اشتباه اول رو نمیشه جبران کرد . در مورد اشتباه دوم باید عرض کنم که اگه شما در شرایط فعلی بهش جواب مثبت بدید ، اشتباه سوم هم اتفاق می افته .
شاید در نگاه اول برای یه دختر خوشایند باشه که کسی این طور بهش علاقه داشته باشه . ولی اگه جوانب مساله رو در نظر بگیرید جایی برای خوشحالی باقی نمی مونه .
اون عاشق و دلبسته ی شماست پس احتمالا هر شرطی بذارید قبول می کنه .
در نگاه اون شما یه فرشته ی پاک و بی عیب هستید که از آسمون براش نازل شدید .
به طور خلاصه ، اون چشم بسته شما رو انتخاب کرده ، پس چشم بسته هم با شما ازدواج می کنه .
بعد از ازدواج وقتی عشق و عاشقی از سرش افتاد ، کم کم از خواب غفلت ! بیدار میشه . اون وقته که ایراد گرفتن ها ، ناسازگاری ها ، بی محبتی ها ، بد اخلاقی ها و ... شروع میشن .
نگاهی به آمار طلاق هایی که در سال های اول و دوم بعد از ازدواج رخ میده بندازید !
اگه منهای وابستگی اون به شما ، از دید شما و پدرتون پسر خوبیه ، باید شرایطی فراهم بشه که اون بتونه محاسن تون رو در کنار معایب تون ببینه . 
شاید اگه الان بهش بگید من این 5 تا عیب رو دارم ، بهتون بگه اصلا مهم نیست . باید توجه داشته باشید که کلمه ی " اصلا " رو از عقلش نکشیده بیرون ، بلکه احساساتش گفته اون 5 تا عیب رو ، عیب نمی دونه .

راهکار :
ارتباط تون رو کاملا قطع کنید . بهش بگید هیچ حسابی روی شما باز نمی کنم . قول هم نمیدم که منتظرتون بمونم . از همین لحظه در خونه ی ما به روی خواستگاران بازه اگه تونستید رسما خواستگاری کنید البته اگه تا اون زمان ازدواج نکرده باشم .

بله ، ممکنه بی رحمانه به نظر برسه ولی یکی از فوایدی که داره ، اینه که تب عاشقی اون رو کاهش میده و بالطبع از خواب غفلت بیدار میشه .
اون این کار شما رو ممکنه از سر بی مهری بدونه ، پس ممکنه بگرده به دنبال معایب شما تا مثلا ازتون انتقام بگیره .
اگه فرد منصفی باشه معایب شما رو در کنار محاسن شما میذاره ، اگه صلاح دید اقدام جدیدی می کنه و اگه صلاح ندید شما رو رها میکنه .
این طوری تحمل قطع این ارتباط برای اون پسر هم راحت تر خواهد بود چون تنفر می تونه جدایی رو راحت تر کنه .
موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه)