روزگاری بود که تعداد دانشگاه های کشور بسیار کم بود و از طرفی فرصت های شغلی به دلیل کمبود فارغ التحصیل بسیار زیاد. کسی که لیسانس داشت، خیلی راحت می توانست وارد بازار کار شود و در صورت داشتن مدارک فوق لیسانس و دکتری، به راحتی هیات علمی.

ولی اکنون که تعداد دانشگاه های ایران بسیار زیاد شده، بسیاری از فرصت های شغلی اشباع شده اند. البته همه رشته ها این طور نیستند و حتی در رشته های اشباع هم افراد بسیار کمی هستند که نتوانسته اند موفق باشند.

اکنون در کشور ایران، تعداد بسیار زیادی فارغ التحصیل های رشته های مختلفی را می بینید که بعد از ۴ سال کارشناسی خواندن، ۷ سال کارشناسی و ارشد و ۱۲ سال از کارشناسی تا دکتری خواندن یا بیکارند یا شغل کاملا غیر مرتیط دارند. مثلا مرغ کنتاکی با دکتری از دانشگاه بسیار معتبر ایران! اگر این فرد ۱۲ سال از بهترین سال های خودش را صرف تحصیل نمی کرد و همان ۱۲ سال پیش کار می کرد به جای درس خواندن، کلی در زندگی جلو بود.

الان بسیاری افراد هستند که سال ها عمر و هزینه خودشان را صرف دانشگاه می کنند و در آخر به هبچ چیز جز سرخوردگی و افسردگی و هدر رفتن عمر نمی رسند.

در حال که اگر به جای دانشگاه رفتن، مهارتی مثل تعمیر و صافکاری و … را یاد می گرفتند، بسیار زندگی بهتری داشتند.

به نظرم یکی از بزرگترین نهادهای خیانت کننده به کشور همین دانشگاه ها هستند که با گرفتن هزینه های هنگفت از خانواده ها، مدارک فاقد ارزش می دهند بدون آنکه مهارت کاربردی آموزش دهند.

به نظرم بهتر است که یا دانشگاه نرفت یا فقط برای رشته های دارای بازار کار خوب رفت.


مرتبط:

چیکار کنم که امسال هیچ رشته ای قبول نشم و نرم دانشگاه

5 سال پیش بعد از 3 ترم، دیگه نتونستم دانشگاه برم

دو ترم دانشگاه نرفتم ، انصرافی محسوب میشم ؟

چند بار میشه از تحصیل در دانشگاه انصراف داد؟

انصراف از دانشگاه و شرکت مجدد در کنکور



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه) آینده شغلی رشته ... (۱۹۶ مطلب مشابه)