سلام
یک سوال از آقایون و خانومهای تحصیلکرده و درسخوان دارم ( یعنی کسانی که واقعا برای درس خیلی زحمت کشیده اند و براشون مهم بوده).

آقایون:
اگر دو تا دختر شرایط مساوی داشته باشند، با این تفاوت که یکی دارای مدرک لیسانس یا فوق از یک دانشگاه معتبر دولتی باشه، و بچه درسخون و زرنگ و باسواد باشه، ولی خانه شون توی پایین شهر باشه، و قشر متوسط یکم به پایین محسوب بشند و پدرشم یک کارمند معمولی دولت و مادرشم خانه دار باشه.

دیگری هم سطح خانواده خودتون باشه (فرضا شما جزو قشر متوسط به بالای جامعه باشید و شمال شهر زندگی کنید) اما مدرک تحصیلیش لیسانس و فوق از یک دانشگاه معمولی باشه، و خیلی درسخون و باسواد نباشه، اما پدر و مادرش تحصیلکرده و یا دارای شغل خوب و موقعیت اجتماعی خوب باشن، کدوم یکی رو انتخاب میکنید؟
یعنی معیار تفاوت این دو دختر اگر فقط سطح سوادشون و همچنین موقعیت اجتماعی خانوادشون باشه، انتخاب شما کدومه؟

خانومها:
اگر شما مثلا یک رشته و دانشگاه خوب درس خوانده باشید، ولی پدر و مادر شما معمولی باشند و موقعیت خانواده شما متوسط و یا متوسط به پایین باشه و پایین شهر زندگی کنید، آیا منتظر خواستگاری تحصیلکرده از مرکز یا حتی شمال شهر میشینید؟ یا اینکه اگر پسری هم محلی و هم رده اجتماعی خودتون بود قبول میکنید؟ و باهاش توی یک خانه اجاره ای در همان پایین شهر زندگی رو خیلی ساده شروع میکنید؟

کلا خانومهایی که یک موقعیت بارز دارند، مثلا مدرک خوب تحصیلی، و یا قیافه خیلی خوب، اما پدر و مادر عادی دارن و پایین شهر زندگی میکنن، آیا بچه محل های خودشون رو درحد خودشون نمیدونن و انتظار دارن کسی از قشر بالاتر بیاد سراغشون؟

آیا اگر پسری بیاد که از نظر مدرک یا قیافه هم رده شون باشه، اما وضعش در حد شروع زندگی در همون محل پدر دختر باشه، آیا دخترا این خواستگار رو با اشتیاق قبول میکنن؟ یا با اکراه و طاقچه بالا گذاشتن؟ و یا شاید اصلا رد میکنن و منتظر بالاشهری ها میشینن؟

همچنین یک سوال دیگه (ببخشید زیاد شد): خانومهایی که مدرک تحصیلی بالا و خوب دارن، از بین پسر هم مدرک، اما هم طبقه اجتماعی، و یا پسری که از نظر تحصیلی و یا نوع مدرک پایینتره اما توی طبقه بالا اجتماعی هستن و ساپورت خوبی میشه، کدوم رو برای ازدواج انتخاب میکنن(فکر کنید بقیه چیزاشون مساویه مثال اخلاق و دین و ...)

مرسی که خوندید و پیشاپیش ممنون که صادقانه جواب میدین


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)