سلام

دختر ۲۱ ساله ای هستم . ترم دوم رشته ی هوشبری، مطمئنم بعد فارغ تحصیل شدن میرم سرکار! از طرفیم وضع مالی پدرم متوسط رو به بالاس و از لحاظ مالی مشکلی ندارم و هیچ کمبودی توی زندگی ندارم، بچه اخری خونم و ۳ تا خواهرام ازدواج کردن!

شغل پدرم طوریه که زیاد سفر میرن ماشینشون دست منه برنامه ی روزانه ی من خلاصه میشه این که صبح ها برم دانشگاه و عصرا باشگاه و کلاس زبان یا گردش با دوستام و هفته ای یک بار کلاس سنتور!

از نظر ظاهریم همه بهم میگن خوشگلی اما قدم کوتاس ۱۶۰ و مذهبی نیستم ! قبلنا اگر خواستگار زنگ میزد و پیشنهادی میدادن پدر و مادرم بدون این که به من بگن میگفتن بچس و رد میکردن !

اما الان جدیدن بحث خواستگاری توی خونه مطرح میکنن و از من میخوان که اگر دوست دارم در موردش فکر کنم در حالی که من به هیچ‌ عنوان به ازدواج فکر نکردم و نمیکنم و اصلا موضوع ازدواج و درک نمیکنم!

از طرفیم خواهرام وقتی مورد خوبی میاد و رد میکنم کلی سرزنشم میکنن که تو تا جوونی خواستگارای خوب داری و از این حرفا . چرا ازدواج نمیکنی که بیشتر از زندگیت لذت ببری!

خب من الانم دارم از زندگیم لذت میبرم مسافرت و تفریح و همه چیم و دارم ماشینم زیرپام درسمم میخونم! هیچ نیازی به ازدواج احساس نمیکنم اما بقیه خیلی من و تشویق میکنن به ازدواج بجز مامانم!

از طرفیم زیاد بچه دوست ندارم و اگر ازدواج کنم حداقل تا ۶ سال دوست ندارم بچه دار شم! اما همه ی خواستگارایی که برای من میان بالای ۲۸ سال سن دارن .

اما موقعیت های خوبیم دارن درسشون و خوندن و کار میکنن و خونه و ماشینم دارن اما یه پسری که نزدیک ۳۰ سال سن داره میتونه انقد تحمل کنه برای بچه دار شدن؟

خودم دختر شاد و فوق العاااااده پر انرژی ام یه پسر  ۳۰ ساله میتونه شیطنتا و بازیگوشیای من و تحمل کنه؟! من اصلاااا هدف از ازدواج و درک نمیکنم این که بخوام برای یکی دیگه بشورم و بسابم و بپزم فکرشممم دیوونم میکنه !

من توی خونه خودمونم هیچوقت کار نکردم😢 یا این که کسی بهم امر و نهی کنه این و بپوش یا اون و بپوشم بدم میاد! من معمولا لباسای پوشیده میپوشم اما به حجاب سر اعتقادی ندارم و دوست ندارم همسر ایندم روی این موضوع حساس باشه .

چه جوری توی جلسات خواستگاری باید مطرح کنم؟ من چکار کنم ؟ چجوری متوجهشون کنم من نمیخوام ازدواج کنم و حرف خواستگار و توی خونه نزنن یا خواستگار راه ندن؟ اخه هر دفعه کلییییی فکرم مشغول میشه و از درس و زندگی می افتم! با حرف اطرافیان چه کنم؟! چه جوابی بدم ؟

جالبه که ما کلا تو خونوادمون زیر ۲۵ با ۲۶ سال کسی ازدواج نکرده اما همه دست به دست هم دادن من و شوهر بدن! بهم از تجربیاتتون بگین اولین دلیلی که بخاطرش تصمیم گرفتید ازدواج کنید چی بود؟ بخصوص خانمای محترم!

ببخشید اولش انقد توضیح دادم خواستم یه شناخت کلی از زندگیم پیدا کنید که راهنماییم کنید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه)