سلام

 27 سالمه من قبل خدمت سربازیم یه شغلی داشتم وقتی خدمتم تموم شد اومدم یعنی دو سال پیش دوستم بهم پیشنهاد داد اگه دوست داری با هم کار کنیم، قبول کردم، شغلمون هم پرورش مرغ ارگانیک و اردک و این چیزهاست.

تا الان با هم کار کردیم این شغل مون درآمد آنچنانی برامون نداشت، حتی اتفاق میافتاد از جیب مون خرج کنیم ولی اکثر وقت ها سیصد چهارصد تومن تو یه ماه به هر نفرمون میرسید، دوستم دو تا شغل دیگه داره هم تو یه مغازه الکتریکی کار میکنه هم یه شغل نصفه و نیمه ی دیگه هم داره ولی من همین شغل رو دارم تو این دو سال چند بار شده بود بهش بگم جدا بشیم چون دردسرهاش بیشتر با منه.

حتی جایی هم که پرورش شون میدیم برای منه، بیشتر سرپرستی ها هم با منه، ولی موقع تسویه حساب ها که میشه اون از من بیشتر سهم میبره، چرا چون بیشتر خرج میکنه، چون شغل داره خودش، ولی من نه!

چند بار بهش گفتم جدا بشیم ولی یا ناراحت میشد ازم، یا میگه دو نفری بهتره، امروز سر حرفم وایستادم گفتم برادر من برام مقرون به صرفه نیست، الان هم دو ماهه درآمدمون بیشتر شده  بهش میگم جدا بشیم میگه  موقع ضرر با هم بودیم تا یه خرده بیشتر سود کردیم میخوای جدا بشیم؟!

بهش میگم  داداش تو یه شغلی داری من شغل ندارم، الانم خونه سازی هم دارم، برام نمیصرفه دیگه خونه رو پدرم داره از پول خودش میسازه، تا کی من دستم تو جیب پدرم باشه، منم نباید سوء استفاده کنم که! 

واقعا سخته، الان تو این گرونی خونه ساختن. هر چی میگفتم حرف خودش رو  میزد  دیدم خیلی گیر داده بهش گفتم تمام دردسرها، تمام کثیف کاری هاش با منه، ولی سهم بیشتر با تو، چه کاریه آخه وقتی تنها باشم تعداد کم هم پرورش بدم، میدونم درآمدش واسه خودمه تا اینو گفتم بهم میگه منم از این به بعد بیشتر وقت میذارم خوبه.

گفتم نه، بعدش گفت راست میگن پول آدم ها رو عوض میکنه! یعنی به من گفت" گفتم واقعا دمت گرم دستت درد نکنه گفت منظورم تو نبودی!، واقعا منظورش پس کی بود؟!، بهش گفتم تا عید بهت مهلت هم میدم، یعنی تا عید هم باهم شریک بمونیم، ولی بعدش نه دیگه.

فکر میکنه دارم سرش کلاه میذارم، اون هایی که بازاری هستند تو کسب و کار، کار من اشتباهه؟، دارم مرتکب گناهی میشم؟


مرتبط:

تفاوت اوضاع کار و اشتغال دهه 80 با دهه 90 چیه؟

با کارهای روزمزدی و پروژه ای میشه زندگی کرد؟

چطوری یه کار خوب با درآمد مناسب پیدا کنم ؟

حداقل درآمد لازم برای شروع یک زندگی معمولی

میزان درآمد مناسب مرد از دید دختران دم بخت

چه درآمدی از شغل تون دارید ؟

حداقل درآمد خواستگار برای تشکیل زندگی مشترک مستقل

شان اجتماعی شغل مهمه یا درآمدش ؟

چطوری یه کاسبی ساده، بدون هزینه و با درآمد قابل قبول داشته باشیم ؟

معرفی کتاب شغل مناسب شما

برای انتخاب شغل علاقه مهمتر هست یا درآمد ؟

دختران چقدر روی پرستیژ شغلی خواستگاراشون فکر میکنن؟

در مورد حل مشکل بیکاری چه کارهایی میشه کرد ؟

بیایید علل بیکاری رو به چالش بکشیم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه)