سلام وقت بخیر 

من  دختری دانشجو معلمم، از یه خانواده مذهبی و خوب، زندگی خوبی دارم خدا رو شکر وضع مالی خوب و کلی امتیازهای مثبت، من رشته م تجربی بود و سال های ۹۶،۹۷ کنکور دادم ،بدون هیچ دلیلی رفتم تجربی و با تعصبات و جو عجیب غریبی که وجود داشت گیر داده بودم که دندون پزشکی می خوام! 

درسمم تو دبیرستان خیلی خوب بود! و به خاطر هدف کاذب و بچگی و فشارها و استرس ها درست و حسابی نخوندم و یه رتبه ای آوردم با نصیحت های بقیه رفتم تربیت معلّم. اوایل همه چی خوب بود امّا رفته رفته دیدم درسم بهتر از بقیه ست و خیلی جاها مهارت دارم و خیلی زده شدم و با خودم می گفتم چی می شد اون سال های کنکورت درست درس می خوندی و الآن جایی بودی که واقعاً حقت بوده ، از طرفی من به ریاضی فیزیک علاقه نداشتم و تو کنکور هم همین دو درس من رو زمین زد.

خلاصه دل چرکین شده بودم از رشته و موقعیتم و حس می کردم به خودم ظلم کردم. از طرفی تو همین سال ها کلی استعدادهای جدیدم رو کشف کردم ،من استعداد نویسندگی بالایی دارم و داستان و متن هایی که می نویسم نظیر نداره،تو کامپیوتر مهارت و دانش بالایی دارم،گوینده خوبی هستم، کارهای قنادی بلدم و زبانمم در حد خوبه، و به همه زمینه های بالا علاقه هم دارم.

امّا مدتیه فکر کنکور تجربی مجدد زده به سرم یعنی بعد اینکه دانش آموخته شدم کنکور بدم و هزینه انصراف از آموزش پرورش رو هم بپردازم.و بتونم حقم رو بگیرم ، و دندون پزشکی قبول شم، دندون پزشکی برام معقوله ولی نمی تونم بگم کشته مرده اش هستم! و فقط تو اون رشته خلاء های الآن رو ندارم و می تونه منو راضی کنه امّا راستش ریاضی فیزیکم ضعیفه و از اون جایی که علاقه شدیدی هم بهش ندارم می ترسم شروع کنم (دو سال بعد کنکور میدم) و وسط کار بزنم زیر همه چی. و از این طرفم دلم به حال استعدادهایی که دارم می سوزه اینکه اساتید به من می گفتند شما برو خودت رو معرفی کن و تو تالیف کتب درسی شرکت کن ، برو تست گویندگی رادیو بده و ... 

من کلی استعداد دارم امّا خوره شرکت تو کنکور تجربی افتاده به جونم و ولم نمی کنه و هر وقت میگم که نه من کنکور نمیدم کلی روانم بهم می ریزه و چون اون سال ها من کلی وقت برای کنکور گذاشتم و اعصاب خوردی نصیبم شد حس می کنم باید برگردم و حقم رو بگیرم..میشه راهنماییم کنید که چه کاری برام خوبه؟ کنکور مجدد بدم؟ یا نه


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل فرهنگیان (۱۳ مطلب مشابه)