سلام

داشتم بخش اخرین پاسخ ها رو چک می کردم ، مربوط به پستی بود توی دی ماه . کامنت ها رو خوندم یه خانومی از طلاقش صحبت کرده بود و مسائل و حواشی اون ... یه صحبتایی داشت که من حس کردم بیشتر از روی احساسه و واقعا منطقی پشتش نیست !

قبلا هم به چنین صحبت هایی برخوردم . فراوان . آدمایی که از طلا بودن پشیمان گشته اند . دارن میگن مرحمت فرموده ما را مس کنید ! می خوان دیگه راه و روشو عوض کنن چون به اینجاشون رسیده .

خب هر کسی سبک زندگی و پسندی داره ، اگر از افرادی که 180 درجه متفاوت از هم زندگی می کنن  در مورد سبک زندگیشون بپرسید ،  رضایت دارن و هر دو گروه هزار دلیل و توجیه برای انتخاباشون دارن و هر گروه هم دلایل خودشو درست ترین می دونه و گروه مقابل رو رد می کنه . منتها من همیشه سعی کردم در برخورد با این دو گروه به دیده ی منطق قضاوت کنم .

الانم دلم خواست یه مطلب در رابطه با کامنت اون خانم بنویسم ( نتیجه ی تجربیات خودم )

 باور های غلط در مورد دوستی !

1- برای شناخت قبل از ازدواج باید با طرف دوست بود ، ازدواج سنتی بدون شناخته .

به شخصه مواردی دیدم سنتی ازدواج کردن و شناخت کافی از طرف بدست آوردن ، مواردی دیدم دوست بودن اما کمترین شناختو دارن و به مشکل و طلاق رسیدن ! مواردی رو دیدم چون دوست بودن شناخت خوب بدست آوردن و دیدم مواردی که سنتی ازدواج کردن طرف واقعا براشون هندونه ی در بسته بوده ! بدبخت شدن

بله ازدواج بدون شناخت کافی بزرگترین اشتباهه. اما ! صرفا با یک کلمه ی سنتی یا دوستی سر و ته مسئله ی به این مهمی هم نمیاد !  این شناخت لازمه ش آگاهی و مهارته و کنترل روی احساسات و وقت و صبوری و دقت  به خرج دادن و جو گیر نشدن

 

2- اگه پسری به قصد ازدواج میاد جلو نگین برو گم شو نمی گم کار خلاف شرع کنین حتی دستم ندین ولی آشنایی قبل ازدواج لازمه ازدواج سنتی خیلی بده  

یه عده ای تصور می کنن آسیب ناشی از چنین روابطی فقط تماس فیزیکی هستن ! ( پس احساس چی شد ؟!)

یه عده ای هم هستن تصور می کنن هر پسری ادعای عشق کرد یعنی عاشقه ، هر کی ادعای خواستگاری کرد یعنی واقعا خواستگاره. لابد تصور می کنن پسری که قصد سوء استفاده داره خیلی مودبانه میاد جلو میگه خانوم محترم می شه ازتون سوء استفاده کنم ؟! می شه گولت بزنم ، من الان به نیت هوس پا پیش گذاشتم می شه لطفا با من همراهی و همکاری کنید ؟

موافقم شرایط جدید باعث شده خیلی ها خودشون بخوان انتخاب کنن ،خوب می دونم یه عده ای زیاد معرفی نمی شن و حس می کنن تو حاشیه ن . می شه با پیشنهاد آشنایی منطقی و درست برخورد کرد ، با آرامش و مثبت نگری اما نه خوش خیالی ( خیاله خام ) لازم  نیست کله ی طرفو بزنیم  به طاق اگر پیشنهادی داشتیم،  منتها یه دختر دزدگیراش باید خیلی خوب کار کنه ! 

3- دیگه دوره ی مادر بزرگامون نیست .... گول این حرفو حدیثای مضحک رو نخورین

یه سری درست و غلط ها ربطی به زمان نداره ، از دوره ی نئاندرتال تا 100 سال بعد هم صدق می کنه !

به قول خواهرم که روانشناسه، برای ازدواج و ارتباط با جنس مخالف یکم بدبینی لازمه !!! گمون نمی کنم با ارزش تر از  سرمایه های روحی و روانی و وقت یه آدم چیزی وجود داشته باشه .نباید بی اعتنا بود . 

 4- بحث شیرین ازدواج موقت و فتاوای بعضی مراجع در مورد لازم نبودن اذن پدر برای ازدواج موقت دختر باکره  و پیچوندن بحث مذهب و توصیه به رفتن تو رابطه ، برا اینکه از تنهایی و مجردی بهتره و شناخت و هزار کوفته دیگه ! ( اینو خیلی ها به خود من گفتن ... رو اعصاب من دوی با مانع رفتن با بحث هایی از این دست !)

خب ... یه عده ای هم هستن تصور می کنن مسئله فقط حلال و حرام و بعد شرعی ماجراست ! یعنی اگر کسی مذهبی نبود باید راه بیفته رابطه به رابطه بچرخه به زعم اینا ! ولو طرف به وضوح مزاحم یا شکارچی بود !!

یا فکر می کنن حالا که یه سری خانواده ها ،  اگر دخترشون با کسی آشنا شد سرشو نمی برن و حق انتخاب به دختر دادن ( یعنی سنتی نیستن ) دیگه باید راه افتاد امروزی شد و روز به روز رابطه عوض کرد  

خب نهایتا با رعایت شرایط گیرم محرم هم شدن ، الزاما اون رابطه بدون آسیبه حالا که محرم هستن ؟  به نظرم نحوه ی مدیریت رابطه و آشنایی فرد با خواسته های خودش و شرایطش ، آینده نگری و ... عامل خیلی خیلی مهم تریه . رابطه ی قبل از ازدواج ولو حلال ، اگر فرد خودش خام باشه یا انتخاب نادرست و اعتماد بیجا کرده باشه رسمن به خاک سیاه می شینه .

5- پسرا با دختری که باهاش دوست بودن ازدواج نمی کنن ، اگرم ازدواج کنن ( ایشششالا) طلاق می گیرن (که دل ما خنک شه)  اگرم طلاق نگیرن به غلط کردن می افتن و محاله به بچه هاشون این راهو پیشنهاد کنن ( همین سمت چپ وبلاگ نوشته )

این مورد دیگه توضیح زیاد نمی خواد .... گمونم همه ی ما اطرافمون مورد های زیادی دیدیدم که با همین دوستی ها ازدواج کردن و هر روزم خوشبخت تر شدن و به قول کابوی با ما بای بای می کنن و معادلات ذهنی مارو بر هم می زنن !

این جمله  به قدری مثال نقض داره پیدا می کنه  که بیشتر گوینده رو زیر سوال می بره ! من مواردی که با دوستی ازدواج خوب داشتن رو میبینم چیزی که مشخصه اینه خیلی هم عجیب و غریب رفتار نکردن . نهایتش یکم انعطاف بوده . ولی اونایی که خارج از چارچوب رفتار کردن سرشون به طاق خورده بلاشک 

 6- هر دوستی ای باید به ازدواج منجر شه ! به قولی هر کی سلام کرد دیگه حق خداحافظی نداره . پسری که دختره داستانو ول کرده همیشه مجرم و متهم شماره یک پرونده است ! و الهی که جز جگر بزنه

هر چیزی بهایی داره ، هر انتخابی طبعاتی داره ، باید واقع بین بود . به نظرم همه باید یاد بگیرن هر انتخابی داشتن پای تصمیمشون وایستن ! و نسبت به انتخابشون آگاهی داشته باشن . کسی که دوستی رو با مجموع شرایط و پیامد هاش پذیرفته و کنار میاد آدم پذیرفته تریه از نظره من به شخصه ! نسبت به کسی که با خوش خیالی اصولشو گذاشته زیر پا و دل به دریا زده ... حالا کاسه ی چه کنم چه کنم دست گرفته ( البته دومی خیلی گناه داره ها ... ولی خب باید بی رحم باشم !)

7- فلان دوستم رفت تو رابطه ی دوستی و الان خیلی هم حالش خوبه ! هیچیشم نشده خیلی ام هپی و شاده . پس طوری نیست منم اگر همون کارو بکنم ! این حرفا هم همه کشک بود

الزاما هر کسی کار خطایی می کنه بنا نیست همون لحظه به سنگ تبدیل شه ! چند وقت بعد باید رفت حالشو پرسید

ضمن اینکه الگوی افراد برای داشتن رابطه با جنس مخالف وابسته به خیلی چیز هاست . اعتقادات خانواده عرف شرایط فردی روحیات هر شخص خواسته هاش از زندگی و ... متفاوته

ممکنه همکلاس من پارتنر سکس داشته باشه و بهترین انتخاب برای زندگی خودش بوده باشه اما این انتخاب با مجموع شرایط من نسازه و بشه بدترین کابوس زندگیم ! به نظرم هر کسی باید خودشو خوب بشناسه و اصول شخصی خودشو حفظ کنه

در مجموع به نظرم لازم نیست برای منع از یک چیز اونو به طرز افراطی و وحشتناک سیاه نمایی کنیم و یه سری حرف هایی که دور از منطق هستش بزنیم . اینطوری نوجوون یا جوون با یه نگاه دور و برش کلی مثال نقض می بینه و ایندفعه کل اعتقادش می ره رو هوا.

اونایی که افراط می کردن اگر سرخورده بشن می رن سمت تفریط ...


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه) دوستی با جنس مخالف (۱۳۰ مطلب مشابه)