سلام خدمتهمه ی دوستای عزیزم

امیدوارم امسال سالی بهتر از سالای گذشته در انتظارتون باشه.

من یه دختر 27 ساله هستم و یک سالی هست که فوق لیسانسمو گرفتم و البته هنوز کار مناسبی پیدا نکردم.

قبل از اینکه ارشد بخونم خواستگارای خیلی بهتری داشتم ولی با این خیال که با فوق لیسانس خواستگارای بهتری میاد جواب رد دادم و البته اینم بگم که  اون موقع هنوز نیاز به ازدواج رو در خودم احساس نمیکردم و وقتی از این طرف بهش نگاه میکنم احساس میکنم کار خوبی کردم که ازدواج نکردم و ازدواج که همراه با نیاز به این امر باشه بهتره .

متاسفانه تعداد خواستگارام کم  شده  و سطحشون هم پایین اومده ( البته خواستگار سطح بالا داشتم ولی وقتی باهاشون  صحبت کردم فهمیدم که از نظرای دیگه خوب نیستن ) و همشون یه جای کارشون میلنگیده .

من خودم رو مبرا از تقصیر نمیدونم و میدونم که منم کامل نیستم ولی واقعا نمیدونم چیکار کنم ؟ اینو میدونم که سطح تحصیلات ملاک بر بالا بودن شعور انسان نیست ولی هر چی برای خودم میخوام حلش کنم نمیشه .

یک ماه پیش خواستگاری داشتم 35 ساله که البته با واسطه بود و یک بار بیشتر حرف نزدیم ولی توی همون یک جلسه فهمیدم پسر خوبیه و البته خواهرم هم نظرش همین بود . خوش قیافه, با شخصیت, متواضع ولی تحصیلاتش پایین بود و شغلش هم مغازه دار بود و من این دو تا برام خیلی مهمه . خونه و ماشین داشت ولی به خاطر این دو تا فاکتور جواب منفی دادم .

میدونم مهم اخلاق و شعور که  داشتنش ربطی به میزان تحصیلات و شغل نداره ولی باز برام قابل قبول نیست ( ولی نمیخوام در این دو فاکتور همسر آیندم از همسر دوستام کم باشم و جواب رد دادنم هم به همین دلیل بود و خودمم میدونم که اشتباهه ولی نمیدونم چطوری از این اشتباه بیرون بیام)

البته بگم با اینکه جواب منفی دادم ولی بازم از طریق واسطمون که دوستمه  میتونم دوباره باهاش صحبت کنم و به نتیجه برسیم ولی دو دلم و نمیتونم تصمیم درست بگیرم ( به دلیلی که قبلا گفتم در بالا ) لطفا کمکم کنید و لطفا بگید به نظرتون بهترین معیارها برای انتخاب یک همسر مناسب و یک ازدواج خوب چه معیارهایی هست و با این مشکل که نمیخوام همسرم از همسرای دوستام پایین تر باشه از نظر تحصیلات چیکار کنم و اینکه آیا هم کفو نبودن ما در تحصیلات مشکلی رو ایجاد نمیکنه ( البته با این طرز فکر بد من ) .

میدونم مقصر اصلیه زندگیم خودمم ولی دست خودم نیست و فک کنم به یه بیماری تبدیل شده و شاید یه وسواس...

ممنون از همتون


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه)