شب زفاف اولین شبی است که عروس و داماد معمولا بدون محدودیت های دوران عقد می توانند آن را در کنار هم بگذرانند . 

این شب از آن جهت حائز اهمیت است که شروع زندگی مشترک محسوب شده و نباید همراه با خاطرات تلخ به پایان برسد . بنابراین عروس و داماد قبل از چنین شبی باید اطلاعات لازم را برای این شب کسب کنند .

معمولا شرم و حیای بی جا مانع از این میشود که بزرگترها نکات لازم را با عروس و داماد در میان بگذارند . این که در این مورد اطلاعات کافی به عروس و داماد داده نمیشود یکی از معضلات جامعه ی ماست که امیدوارم روزی فرا برسد که این اطلاعات از راه های اصولی و شرعی برای عروس و داماد شرح داده شود .


عروس و داماد نا آشنا به مسائل زناشویی ناگهان با مساله ای روبرو میشوند که فقط یک سری اطلاعات کلی و احیانا شایعاتی در مورد آن شنیده اند . آن ها خودشان را در وضعیتی می بینند که طبق شنیده ها باید عمل خاصی را انجام دهند . شرایط وقتی سخت می شود که رسم و رسوم های عجیب و غیر شرعی هم وارد ماجرا می شوند و کار را بیش از پیش سخت تر می کنند .

معتقدم که نمیشود یک دفعه مسائل شب زفاف را مطرح کرد . بعد از عقد ، مرحله ی جدیدی از زندگی شروع میشود که از آن به عنوان دوران نامزدی یاد میشود. وقتی ازدواج کردید معنیش این است که شما " من " بودن را کنار گذاشته اید و از این به بعد " ما " بودن باید برایتان مهم باشد .

برای داشتن یه روابط زناشویی موفق باید این اصل را رعایت کنید که اول همسر ، بعد خودم . تک روی ، خودخواهی، عجله ، ندیدن طرف مقابل ، عدم توجه به روحیات همسر و ...  در رابطه زناشویی مثل سمی مهلک برای زندگی زناشویی شماست .

نکته ی مهمی که می خواهم به آن اشاره کنم این است که نتایج مطالعات یا راهنمایی های بزرگترها در مورد شب زفاف به شرطی برای شما کارایی دارد که همسرتان با آن ها مشکلی نداشته باشد . این موضوع مهم و حیاتی را باید با آزمایش و خطا بفهمید .

بهتر است که به یکباره و آن هم در شب زفاف وارد مسائل جنسی نشوید ،بلکه از فرصت دوران عقد برای کسب شناخت از همسرتان استفاده های لازم را ببرید .

برای این منظور همکاری خانواده ها لازم و ضروری تا شما بتوانید با هم تنها باشید . لازمه ی این کار کسب اعتماد والدین است و همین طور تصمیم شما مبنی این که قصد داشته باشید یک شب زفاف واقعی را تجربه کنید .

چند توصیه برای کسب اعتماد والدین ؛

1 - سعی نکنید از شر نفر سوم معروف ! خلاص شوید بلکه باید طوری رفتار کنید که آن فرد فرقی بین حضور و عدم حضور خودش حس نکند .
2 - تمایل به تنها شدن را علنی نکنید .
3 - بدون اطلاع خانواده دختر جایی نروید . از قبل اعلام کنید که کجا می روید و کی برمیگردید .

نکاتی که باید در خلوت های اولیه رعایت کنید؛

1 - حفظ آرامش

2 - تلاش برای برطرف شدن حس خجالت
3 - تلاش برای غلبه بر ترس

پیش بینی احتمالات در مورد مراسم عروسی برای جلوگیری از ایجاد دلخوری

از قبل دو خانواده باید با هم در مورد مراسم با هم به توافق رسیده باشند . نباید اجازه بدهید به خاطر یه رسم که احتمالا شما نمی دانستید یا ... ، شب عروسی شما با دعوا  و دلخوری همراه باشد .

در مورد ازاله بکارت :

خیلی سربسته خدمت شما عرض می کنم که ازاله بکارت مراحلی دارد ؛
از بین بردن ترس عروس با جلب اعتماد و بیان عبارات عاشقانه
تضمین دادن داماد مبنی بر عجله نداشتن
انجام پیش نوازی حداقل 10 دقیقه
توجه کامل داماد به دردی که به عروس وارد می شود
حفظ آرامش و صبر زیاد داماد موقع ازاله بکارت

در مورد خونریزی یا عدم خونریزی :

همیشه خونریزی اتفاق نمی افتد . برای این که شک و شبهه ای در کار نباشد ، بهتر است قبل از شب زفاف به یک پزشک زن مراجعه کنید تا نوع بکارت خانم مشخص شود .
این پیشنهاد فواید مهمی دارد ، من جمله این که اگر نوع بکارت خانم از نوع ضخیم باشد ، عروس شب زفاف دردناکی نخواهد داشت ، یا اگر بکارت او از نوعی باشد که با رابطه زناشویی ازاله نمی شود، طبیعتا خونریزی هم اتفاق نخواهد افتاد ، بنابراین شک به دل داماد نخواهد افتاد .

مقدار خونریزی در شب زفاف :

اگر خونریزی اتفاق بیافتد مقدار آن می تواند چند قطره یا بیشتر باشد .

خوشبخت باشید


مرتبط:

آموز عروسی - شب زفاف خاطره انگیزش شب اول

چرا خانوم ها رو از شب زفاف میترسونید؟

بایدهای رابطه‌ زناشویی، احکام شب زفاف و ...

در مورد رسم دستمال خونی شب زفاف

احساس ترس و خجالت از شب زفاف

حضور شخص سوم در شب زفاف!


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب محسن نجفی (۱۴۰ مطلب مشابه)