سلام
من چند سال با یه دختر خانم دوست بودم عاشقانه دوسش داشتم و تمام فکر و ذکرم شده بود اونم ادعا میکرد دوسم داره اما بعد از چند سال دوستی پاک زد زیرش،
حالا من بعد 2 سال تموم شدن اون رابطه نمیتونم فراموشش کنم همه رو با اون قیاس میکنم
رفتم خواستگاری یه خانم ازش بدم نیومده اما مطمئن نیستم که جز مسئله جنسی حس دیگه ای هم بهش دارم
باید چطوری مطمئن شم از خودم
تو رو خدا کمکم کنید،من واقعا به وجود یه همراه نیاز دارم
ممنون،خدا خیرتون بده

پاسخ : سلام
یکی از خصوصیت های مهم آقایون اینه که ثبت ذهنی ضعیفی دارند . به خاطر همین ویژگی خدادادی گاهی اوقات از طرف خانم ها تحت فشار قرار می گیرند .
به زبون ساده تر ، اگه سرشون به مسائل مختلف کاری یا تفریحی گرم بشه مسائل رو زودتر از خانم ها فراموش می کنند .
این که شما اون رو فراموش نکردید می تونه ناشی از این باشه که بیش از حد بهش فکر کردید . به خاطراتی که باهاش داشتید . به لحظات خوشی که در کنارش بودید . به حرف های قشنگی که به شما زده و ... !
طبیعی هستش که وقتی به این مسائل بارها و بارها فکر کنید فراموش نمیشن . تا وقتی دید مثبتی نسبت به اون و خاطراتش دارید فراموش کردنش کار سختی هستش .
واقع بین باشید . انتخاب همسر از طریق برقراری رابطه دوستانه معمولا سرانجام خوشی نداره . اگه نظر بنده رو بخواید باید خدا رو شکر کنید که به هم نرسیدید .
چون وقتی دو سال عاشقانه کسی رو دوست داشته باشید نمی تونید در موردش قضاوت درستی بکنید . چون دوسش دارید چشم تون رو به روی معایب اون می بندید . یا اونا رو مهم تلقی نمی کنید . همین معایبی که به خاطر علاقه ی شدید اونا رو نادیده می گیرید بعد از ازدواج ممکنه شما رو تا طلاق به پیش ببره .
شروع آشنایی شما با هم بر اساس یه نیازهایی بوده . شما به یه چیزهایی نیاز داشتید که در نگاه اول اونا رو در همدیگه دیدید . غافل از این که نیازهای مهمتری برای یه زندگی زناشویی لازمه . مثلا ممکنه اون خانم به این نیاز داشته که جلوی دوستاش کم نیاره . می دونید که الان به غلط ، بعضی ها اعتقاد دارند اگه دختری دوست پسر نداشته باشه فلان و بهمان !
شما هم ممکنه دلایل و یا نیازهایی داشتید که فکر می کردید اگه با اون خانم باشید می تونید اونا رو مرتفع کنید .

الان به خواستگاری دختری رفتید . چون شناخت قبلی از این خانم ندارید پس طبیعی هستش که کشش عاطفی چندانی بهش ندارید . لااقل اون کششی که نسبت به دختر قبلی داشتید نسبت به این خانم ندارید . تجربه ثابت کرده که علاقه ی واقعی و پایدار بعد از ازدواج به وجود میاد . چون عاطفه ی شدیدی وجود نداره ، خیلی راحت معایب رو گوشزد می کنن و اگه تصمیمی برای استحکام خانواده بین اون دو نفر وجود داشته باشه که معمولا هست ، خیلی راحت یا همدیگه رو قانع می کنند یا از اون ویژگی هایی که باعث آزار طرف مقابل میشه صرف نظر می کنند .

الان باید دقت عمل بیشتری به خرج بدید . سعی کنید کمتر به گذشته فکر کنید و ببینید این خانم اون حداقل ویژگی های یه خانم خونه رو داره یا نه . ویژگی هایی مثل : عقلانیت ، ایمان ، خوش اخلاقی ، صبوری و ... . اگه داره با توکل بر خدا جلو برید . یادتون باشه در مورد دختر قبلی چیزی بهش نگید چون بی خودی حساسش می کنید .
موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
درد دل های دختران و پسران (۲۰۹ مطلب مشابه) دوستی با جنس مخالف (۱۳۰ مطلب مشابه)