من چه جوابی به این سوالات و کنجکاوی های دختر 5 سالم بدم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.
پسر با دختر چه فرقی دارن؟ بچه از کجا میاد؟ شکم اون خانم که بزرگه چطور توش بچه رفته؟ عروس دوماد برای چی عروسی می کنن؟ چرا تو و بابا با هم تو اتاق تون می خوابید؟ چرا فقط هر کی شوهر داره، بچه داره؟ منو چه جوری و از کجا آوردید؟ چرا اون پسر جلوش این شکلیه ؟ وقتی بخوام با شوهرم خصوصی حرف بزنیم بهش میگم مامان برو تو اتاقت. میگه می خواید حرف های بد بزنید و من نباید بشنوم؟!! این جور مواقع چی بهش بگم.
چرا لباس های ما با پسرها فرق می کنه؟ چرا پسرها دامن نمی پوشند؟ چرا میگی خاله با دایی نمی شه عروس دوماد بشن؟
شیری که زنا به بچه میدن از کجا میاد تو بدن شون؟ چرا مردان بچه نمیارن؟ چرا جلوی پسرها مثل دخترها نیست(منظور سینه)
چرا نمی ذاری آرایش کنم؟، چرا وقتی بهت گفتم با پسر عمه م می خوابم، راضی نشدی؟ پسر عمه ش 6 سالشه
یه سوالی که همیشه می پرسه اینه که کسی که می میره کجا میره؟!، ممنون میشم راهنماییم کنید واقعاً خسته شدم از بس طفره رفتم.
چرا میگی نمی شه دختر با دختر عروسی کنه؟ چرا میگی نمی شه پسر با پسر عروسی کنه؟ چرا مردان آرایش نمی کنن؟ چرا گفتی مرد میشه دوباره پشت زنش، زن بگیره ولی زنا نمی تونن؟؟) این هم بگم من همین جوری این چیزها رو بهش نمی گم و باز هم سوال کرده بود که جوابش رو دادم. مشکل اینجاست که برای جوابم دلیل می خواد)
تو رو خدا ببخشید سوالاتم زیاد شدن (یعنی سوالات بچه م) هی یادم میاد و می پرسم.باز هم ببخشید شرمنده.

پاسخ :

سلام

پیشنهاد اول مراجعه به یک مشاور هستش. اما ...

کلا در جواب سوالات جنسی بچه ها نباید طوری رفتار کنید که اون حساس بشه . مثلا وقتی یه سوالی می پرسه و شما خنده تون میگیره تشویق میشه که کنجکاوی های بیشتری به خرج بده و سوالات جدیدتری پیدا کنه .

نکته ی دیگه این که لازم نیست در جواب سوالات به اصل موضوع اشاره کنید .


پسر با دختر چه فرقی دارن؟

پسر وقتی بزرگ بشه مرد میشه و دختر زن میشه . پسر وقتی بزرگ بشه ریش درمیاره ولی دخترا ریش در نمیارن . پسرا وقتی بزرگ بشن قوی میشن و می تونن چیزهای سنگین رو بلند کنن ولی دخترا این طوری نمیشن . پسرا وقتی بزرگ بشن مجبورن برن سر کار ولی دخترا مجبور نیستند .


بچه از کجا میاد؟ منو چجوری و از کجا اوردین؟

وقتی زمان به دنیا اومدن بچه رسید مامانش رو به اتاق عمل میبرن . دکتر شکم مادر رو باز می کنه و بچه رو بیرون میاره و بعد هم اون رو بخیه میزنه . اگه در فامیل یه خانم که سزارین شده دارید اگه امکانش باشه حتما جای بخیه ها رو نشونش بدید .


شکم اون خانم که بزرگه چطورتوش بچه رفته؟

از اول که بچه نبوده . بعدا بچه شده . وقتی من و بابات تو رو از خدا خواستیم ، با هم دعا کردیم . گفتیم ای خدای مهربون ، یه دختر ناز و خوشگل بهمون بده . خدا هم چون خیلی مهربونه حرف منو و بابا رو گوش کرد و یه نقطه ی کوچولو تو شکم من گذاشت . من ندیدم چطور این کار رو کرد . ولی خداست دیگه کارهای عجیب و غریب می کنه .

بعدش اون نقطه ی کوچولو شروع کرد به بزرگ شدن . هر چی تو بزرگتر می شدی شکم منم بزرگتر میشید . تا حدی بزرگ شدی که شکم من دیگه جا نداشت . من نمی تونستم به خوبی راه برم . یه روز شکمم خیلی درد گرفت . فهمیدم که تو می خوای به دنیا بیای . برای همین بابات منو به بیمارستان برد و دکتر شکم منو پاره کرد و تو رو بیرون آورد .

نکته : اگه خواست جای بخیه ها رو ببینه بگو الان دیگه خوب شده معلوم نیست .


عروس دوماد برای چی عروسی میکنن؟

هر کی بزرگ شد باید عروسی کنه . باید از پیش پدر و مادرشون برن و جدا زندگی کنن . مثل پرنده ها که وقتی بزرگ شدن از لونه ی پدر و مادرشون میرن . برای این که از خدا بخوان تا بهشون بچه ی خوشگلی مثل تو بهشون بده .


چرا تو و بابا با هم تو اتاقتون میخوابید؟

برای این که تو یه اتاق برای خودت داشته باشی . تا بتونی توش اسباب بازی بذاری . به دیوارش عکس بزنی و ... .

چون تو زود می خوابی . جایی هم که آدم می خواد بخوابه باید تاریک باشه تا مریض نشه . من و بابات که زود نمی خوابیم پس اگه تو بیای تو اتاق ما بخوابی خوب خوابت نمیبره چون ما لامپ رو زود خاموش نمی کنیم . ممکنه سر و صدا هم بکنیم . پس برای این که تو راحت بخوابی اتاقت رو جدا کردیم . 


چرا فقط هر کی شوهر داره، بچه داره؟

چون خدا بچه رو به یه زن تنها که نمیده . حتما باید شوهرش داشته باشه و با هم از خدا بچه بخوان تا خدا حرفشون رو گوش کنه . مثل من . وقتی عروسی نکرده بودم بچه هم نداشتم . وقتی با بابات عروسی کردم اون وقت با هم دعا کردیم و خدا هم تو رو بهمون داد .


چرا اون پسر جلوش این شکلیه؟

چون اون پسره ! پسرها با دخترها فرق دارن . مثل منو و بابات . ببین چقدر با هم فرق داریم . من روسری میذارم اون نمیذاره . من زورم کمه اون زورش زیاده . لباس من بلنده لباس اون کوتاست . موهای من بلنده می های اون کوتاست و ...


میگه میخوایین حرفای بد بزنید و من نباید بشنوم؟!

اگه تو بعضی چیزها رو بشنوی ناراحت میشی . برای این که ناراحت نشی بهت میگیم برو تو اتاقت . مثلا اگه برای بابات یه اتفاق بد افتاده باشه و تو بفهمی گریه نمی کنی ؟! ما باید با هم حرف بزنیم تا بفهمیم که چکار باید بکنیم . منو بابات دوست نداریم تو گریه کنی پس بهتره که نشنوی .


چرا لباسای ما با پسرا فرق میکنه؟ چرا پسرا دامن نمیپوشن؟

از روی لباس میشه بفهمیم که کی پسره و کی دختره . اگه لباسمون با هم فرق نکنه مردم ما رو اشتباه میگیرن . نمی دونن که مثلا تو دختری یا پسری . برای این که این طوری نشه ما یه جور لباس می پوشیم و پسرها یه جور دیگه . اگه تو دامن نپوشی دخترا فکر می کنن تو پسری و باهات بازی نمی کنن .


چرا میگی خاله با دایی نمیشه عروس دوماد بشن؟

اگه عروسی کنن و بچه دار بشن ، اون وقت بچه شون دایی رو چی صدا بزنه ؟ بگه دایی یا بابا ؟ خاله رو چی صدا بزنه بگه خاله یا مامان ؟ گناه داره طفلکی . اون وقت مردم مسخره شون می کنن . میگن وای وای ! مامانش خالشه ! اون وقت گریه می کنه و ناراحت میشه . ببین الان من فقط مامانت هستم . برای همین کسی تو رو مسخره نمی کنه .


شیری که زنا به بچه میدن از کجا میاد تو بدنشون؟

وقتی غذا می خورن همون غذا شیر میشه . خدا اون غذا رو شیر می کنه و اونا هم به بچه شون میدن .


چرا مردا بچه نمیارن؟

چون نمی تونن . الان بابات میره سر کار و کار می کنه تا برای ما پول در بیاره . اگه تو شکم بابات بچه باشه می تونه کار کنه ؟ سخت میشه براش . اون وقت اگه کار نکنه بهش پول نمیدن . بعد ما نمی تونیم خوراکی بخریم . لباس بخریم ، اسباب بازی بخریم نمی تونیم پارک بریم و ... . برای همین من به جای بابات بچه میارم .


چرا جلوی پسرا مثل دخترا نیس (منظور سینه)

خب مال زن ها توش شیره . برای همین این طوریه . تو تا حالا دیدی یه مرد شیر بده ؟ اونا شیر ندارن برای همین سینه شون با ما فرق می کنه . تو هم وقتی مدرسه رفتی و بزرگ شدی کم کم شیر تو سینه ات جمع میشه و سینه ات بزرگ میشه .

اگه پرسید چرا مردا شیر ندارن بگید :

بهت گفتم دیگه . مردا باید سر کار برن . میشه تو اداره و ... به بچه شیر بده ؟ رئیس اداره دعواش میکنه .


چرا نمیذاری آرایش کنم؟

اونایی که آرایش می کنن خوشگل نیستن ! ولی تو که خوشگلی . لازم نیست آرایش کنی . من آرایش می کنم چون مثل تو خوشگل نیستم . کاش منم مثل تو خوشگل بودم اونوقت آرایش نمی کردم .


چرا وقتی بت گفتم با پسر عمم میخوابم،راضی نشدی (پسرعمش 6 سالشه)

بچه کوچولوها وقتی می خوابن دست و پاشون رو تکون میدن ، چون پسر عمت زورش از تو بیشتره ممکنه با دست یا با پا محکم تو رو بزنه و تو رو خونی کنه . ممکنه بزنه بینی تو رو بشکنه . اون خوابیده ، حواسش نیست که چه کار می کنه . ولی اگه با دختر عمه ی هم سنت بخوابی اگه هم بزنه محکم نمی زنه .

چرا من میگم تو نباید رو تخت من و بابات بخوابی ؟ چون ممکنه من یا بابات غلت بخوریم و بیایم روی تو بخوابیم و تو نتونی نفس بکشی . هیچ وقت کنار یه آدم بزرگ نخواب چون ممکنه تو رو له کنه !


کسی که میمیره کجا میره؟!

وقتی کسی میمیره میذارنش توی قبر . وقتی روی قبر رو پوشوندن خدا یه در توی قبر براش باز می کنه اون وقت اونی که مرده ، زنده میشه و از طریق همون در بیرون میره . اون جا خدا براش یه خونه ساخته . همون جا می مونه .


چرا میگی نمیشه دختر با دختر عروسی کنه؟

اگه دختر با دختر عروسی کنه اون وقت کی میره سر کار ؟! این میگه تو برو ، اون میگه تو برو . اونوقت دعواشون میشه . اگه مثلا خواستند یه چیز سنگین رو جابجا کنن چه کار می کنن ؟ زشته که هر روز به این و اون بگن و مزاحم مردم بشن . اگه یه وقت دزد اومد خونشون چه کار می کنن ؟


چرا میگی نمیشه پسر با پسر عروسی کنه؟

اگه پسر با پسر عروسی کنه اون وقت کی غذا می پزه ؟ بلد نیستن . کی جارو می کنه ؟ کی ظرف ها رو می شوره ؟ پسر ها که حوصله ی این کارها رو ندارن . اگه بچه دار شدن بچه شون رو چطوری شیر بدن ؟ مردا که شیر ندارن ؟


چرا مردا آرایش نمیکنن؟

چون آرایش مال زن هاست . اگه یه مرد روسری سرش کنه خنده دار نمیشه ؟ حالا اگه یه مرد با اون همه ریش و سبیل آرایش کنه خیلی خنده دار میشه ! برای این که مردم مسخره شون نکنن ، آرایش نمی کنن . چون عوض این که خوشگل بشن زشت تر میشن .


چرا گفتی مرد میشه دوباره پشت زنش، زن بگیره ولی زنا نمیتونن؟

اگه زن بره یه شوهر دیگه بکنه و بچه دار بشه ، اون شوهرش میگه این بچه ی من نیست خونه ی من نیارش ! اون وقت این زن می تونه بچه اش رو ول کنه ؟ گناه داره . بچه شیر می خواد . اون شوهرش میگه قرمه سبزی درست کن اون یکی دیگه میگه من از قرمه سبزی خوشم نمیاد . اگه درست کنی دعوات می کنم و ...  اووووه  ... ! به زن سخت میگذره . بهتر نیست یه شوهر داشته باشه ؟

موفق باشید



مرتبط با تربیت جنسی دختران:

به دختر 11 ساله ام اطلاعات جنسی دادم اما ... !

خدا یه دونه میکاره تو شیکم مامان

یه دختر 6 ساله دارم که موقع خواب ...

دختر 5  6 ساله رو چطوری با پرده بکارت آشنا کنیم؟

مادر سرزمینم، مسائل جنسی رو به دخترت آموزش بده

چه باعث می شه که دختر 3 ساله با آلتش بازی کنه؟

آموزش به کودکان در مورد آزار جنسی

چطوری به بچه هامون در مورد عوارض خودارضایی هشدار بدیم؟

دختر 8 ساله ای دارم که دور از چشم ما ...

یه دختر شش ساله دارم که خودارضایی میکنه

سهل انگاری بدی کردم، زندگی دختر خردسالم نابود میشه؟

به دخترهای 10 الی 14 ساله چه اطلاعاتی باید بدم؟

تصاویر مستهجن تا چه مدت در ذهن کودکان باقی می ماند؟

چه زمانی باید نگران این باشم که ممکنه دخترم به خودارضایی روی بیاره؟

دختر 5 ساله م ما رو در حال رابطه ی کامل دید



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تربیت جنسی دختران (۵۲ مطلب مشابه)