سلام

شخص محترمی از طریق سنتی از من خواستگاری کردن. از نظر اخلاق و شخصیت و ادب خوبه و از نظر تحصیلی و شغلی هم‌ کفو هستیم. از نظر سنی هم خوبه و دو سال از من کوچکتره. اهل دخانیات نیست که این برای من خیلی مهمه. از نظر چهره و اندام هم به دلم میشینه. پیش مشاور هم رفتیم. مشاور گفت این ازدواج مناسبه. امّا چون ایشون سابقه طلاق و متارکه داره خانواده‌ام مخالف هستن. 

یعنی از اولش هم به این دلیل مخالف بودن و حتی نمی‌خواستن ایشون و خانواده‌شون رو برای خواستگاری در منزل مون بپذیرن. ولی من پافشاری کردم و نذاشتم مادرم پشت تلفن به مادرش جواب منفی بده. خوشبختانه مادر ایشون پیگیر بودن و مجدد چند بار پی در پی با مادرم تماس گرفتن و بالاخره مرحله خواستگاری انجام شد. 

بعدش چند جلسه با این آقا حرف زدیم و در نهایت پیش مشاور ازدواج رفتیم. البته ایشون در دوره عقد جدا شده بودن و زیر یک سقف با اون شخص زندگی مشترک شون رو شروع نکرده بودن. 

ضمناً در جلسات مشاوره متوجه شدم که خوشبختانه با اون خانم رابطه جنسی نداشتن. نمی دونم چطور خانواده‌ام رو متقاعد کنم که به این ازدواج رضایت بدن. برادرهام صراحتاً گفتن که اگه بابا اجازه نده و امضا نکنه نمی تونید عقد کنید. خواهر بزرگم اخیراً با یک آقای مطلقه ازدواج کرد. پدرم و برادرهام مخالفتی نداشتن. نمی دونم چرا در مورد ازدواج من سختگیری می کنن. 

ویژگی‌های این شخص رو بررسی کردم و در مورد طلاقش و علت طلاقش به اندازه کافی تحقیق کردم. دانشجوی مقطع تحصیلات تکمیلی هستم و یکی از اساتیدم معرف بودن و ایشون رو تایید می کنن. 

چطور خانواده‌ام رو متقاعد کنم که سابقه طلاق این آقا رو نادیده بگیرن و به این ازدواج رضایت بدن؟ 


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه)