من دانش آموز پایه دهم رشته تجربی هستم، از این رشته با تمام و جودم متنفرم، از شیمی از زیست از ریاضی هم حتی متنفرم، من چون مدرسه تیزهوشان بودم و نمراتم خوب بود همه یعنی از دختر عمه گرفته تا همسایه تو انتحاب رشته م دخالت کردن! 

پدر و مادرم که انگار طلسم شون کردن اصلاً انگار نمی شنیدن چی‌میگم، از اوایل کلاس نهم حرف زدن باهاشون راجع به رشته انسانی شروع کردم، من دانش آموزی بودم عاشق شعر عاشق سیاست عاشق قانون عاشق بحث و گفت و گو عاشق تحلیل، زمانی که دبستان بودم کتاب های دبیرستان برادرم رو برای ادبیات می خوندم و یاد می گرفتم. 

تو درس عربی همیشه بهترین بودم، از همون ۱۳ سالگی تو سیاست و درباره قوانین سرک می کشیدم، از ۱۱ سالگی پرونده‌های مختلف رو می خوندم، از ۹ سالگی شعر و داستان می گفتم، ولی می دونید هیچکس ندید هیچکس اهمیت نداد. 

مادرم که می‌گفت من می دونم تو چه رشته‌ای استعداد داری تجربی استعداد داری، فامیل زنگ می‌زدن می‌گفتن شده گردنش رو بشکنید به زور بفرستید تجربی می‌گفتن مطمئناً دکتر میشه، پدری که قسم می خورد نمی ذاره درس بخونم تو رشته دیگه، یک سال فقط بحث و دعوا درباره اتنخاب رشته ولی هیچ جوره نشد، من به خدا از ۹ سالگی به بعد پدر و مادر من گریه من رو ندیدن.

ولی روزی که رشته تجربی ثبت نامه م کردن جلوشون زار زدم ولی براشون مهم نبود، تنها حرف شون اینه تو اندازه دختر عمه ت نمیشی؟ 

به خدا همه ش سرکوفت همه ش مقایسه ولی واقعاً برای من اهمیت نداره، من الآن فقط دنبال یه راهم برای تغییر رشته، اصلاً مهم نیست بعدش سرکوفت و مقایسه و ... 

من فقط می خوام تغییر رشته بدم، بکوب درس بخونم و یه دانشگاه خوب قبول شم، منو چه به تجربی منو چه به زیست؟

لوس و ضعیف نیستم به خدا از بچگی‌ با کلی مشکلات مالی و روحی و خیانت پدر که فقط من متوجهش شده بودم بیماری مادر و ... سر و کله زدم ولی‌ نمی تونم تو تجربی بمونم اصلاً نمی تونم خراب شدن ذره ذره آرزوهام رو ببینم.

آخه پزشکی چی داره مگه؟ کی این پزشکی از سر زبون مردم ما میفته، کمک کنید لطفاً

من باید حتماً امسال تغییر رشته بدم پیشنهاد شما چیه؟ 

چه کار کنم؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
انتخاب رشته (۱۰۶ مطلب مشابه)