فرهنگ سازی کنیم و این اصطلاح "سلیقه، " رو برای انتخاب دختر بر اساس ظاهر  برداریم، دختر انسان هست عروسک نیست! 

 شاید خیلی شنیده باشین در خانواده جامعه یا حتی فیلم‌های ایرانی که وفتی پسری، دختری رو انتخاب می‌کرد و بعد خانواده اش می‌فهمیدن در مورد اینکه در مورد اون دختر نظر بدن می‌گفتن برچسب سلیقه رو به کار می‌بردند. اگر دختره خوشگل بود می‌گفتن ای ول سلیقه پسره عالیه یا اگر دختر ظاهر آنچنانی نداشت می‌گفتن پسره چه  بد سلیقه است

حالا کاری به گذشته ندارم چون قدیم‌ها زن‌ها و دخترها انتخاب دیگه ای نداشتند و کل موفقیّت شون ذر ازدواج کردن بود برای همین دختر خوشگل به کسی اطلاق می‌شد که توسط پسر خوش سلیقه انتخاب شده یا برعکس!  

ولی الآن و در قرن حاضر همه می دونیم که زن‌ها توانایی‌های علمی و هوشی و مهارتی و ... شون اثبات شده و شخصیت‌های مهم زن در دنیا و کشور وجود داره که تاثیر بسزایی در جامعه و جهان داشتند. سؤالم اینه که؛

وقتی زن هم مثل یک مرد انسان هست و دارای جنبه‌ها و بعدهای مختلف هست به طوری که می تونه سرنوشت یک کشور یا دنیا را تغییر بده، واقعاً چرا؟ چرا؟، باید صرفاً بر اساس فیزیک چهره باید قضاوت بشه؟  

مگه زن یک کالاست یا عروسک هست که همه وجودش خلاصه در فیزیک ظاهرش باشه؟ که وقتی انتخاب شد توسط پسر مورد علافه اش به اون پسر برچسب خوش سلیقه یا بد سلیقه بخوره؟  

بیاین فرهنگ سازی کنیم این برچسب‌ها و اصطلاحات توهین آمیز و جهان سومی رو از زندگی و جامعه مون حذف کنیم.

من ببشتر حرفم روی خانواده پسرهاست و از خودشون شروع کنن اگر شما یک زن هستید و پسری رو تربیت می کنید بهش یاد بدید زن یک انسان هست نه عروسک و اگر دختری رو انتخاب کرد هی بهش نگین چه خوش سلیقه است یا بد سلیقه. 

چرا نباید سایز ویژگی‌های اخلاقی و هوشی و مهارتی دختر که مهم هم هست جزء سلیقه نباشه؟  


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
فرهنگ سازی (۱۲۳ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)