سلام دوستان 

می خوام یه موضوعی رو مطرح کنم و نظر شما را هم بدونم. واقعیتش من در رابطه با حجاب و ارتباط نداشتن با نامحرم خیلی تحقیق کردم دنبال یه دلیل یا چرایی محکم می‌گشتم که چرا نباید آدم آزاد باشه و تو روابطش باید حریم نگه داره، البته قبلش هم اصلاً آزادانه رفتار نمی‌کردم و چارچوب های خاص خودم را داشتم. 

امّا بعد از یه عالمه تحقیق اون دلیلی که خیلی به دلم نشست و من رو قانع کرد این بود که من می تونم از همین الآن که مجردم تعهد به همسر آینده ام رو تمرین کنم. حس می‌کنم اگر وارد رابطه‌ای با جنس مخالف بشم به همسر آینده ام خیانت کردم فکر می‌کنم اگر هر طور که خواستم بگردم یه طور خیانت به همسرم محسوب میشه.

همسری که نمی دونم کیه و کی قراره بیاد فقط این رو می دونم من از الآن نسبت به اون تعهد دارم. امّا در رابطه با حجاب چیزی که خیلی من رو مجاب کرد که چادر سر کنم با اینکه اصلاً دیدگاه‌های حکومتی و خانواده‌ی سخت مذهب ندارم نگاهی بود که به عنوان یک مسئولیت اجتماعی به حجاب داشتم.

اینکه من موظفم به خاطر حقوق دیگران که شده هم قدری به خودم سختی پوشیدگی رو بدم. دیگران حق دارن وقتی بیرونن مرتکب گناه نشن، دیگران حق دارن موقع راه رفتن رو به روی خودشون رو ببینن.

واقعیتش وقتی نظرات نو جوون های پسر رو توی سایت‌ها می خوندم که چقدر با پوشش ما اذیت میشن  فارغ از مباحث دینی وجدانم اجازه نمیده آزاد آزاد  بگردم. 

یه جایی خوندم، تو اگر یه گرسنه ای ببینی میشینی جلوش غذا بخوری، حجاب هم همینه وقتی کسی به خاطر پوشش من به گناه بیافته و راه بر آورده کردن نیازش را نداشته باشه من وجدانم به درد میاد. 

حالا این همه نوشتم تا بگم بعد از این حریم هایی که من برای خودم گذاشتم نه تنها فعالیتم محدود نشد بلکه بیشتر و امن تر و مفید تر شد. وقتی من در شغلم که اتفاقاً مجازی هم هست با همکار آقا در حد ضرورت صحبت می‌کنم ارتباطم بی حاشیه تر و بادوام‌تر  شده. 

وقتی تو گروه‌های کلاسی با آقایون هم صحبت نمی شم تمرکز و یادگیری و فعالیت بیشتری می تونم توی کلاس داشته باشم بدون اینکه ترس از قضاوت یا صحبتی را داشته باشم. 

وقتی تو تشکل‌های دانشجویی مسئولیتی می‌پذیرم و حدودم را حفظ می‌کنم بهتر می تونم فعالیت کنم. 

پس ببینید هیچ کدوم از اینها محدودیت نیست بلکه زمینه پیشرفت رو برام فراهم کرده. من می دونم اگر کسی بخواد نظر من رو نقد کنه خیلی ایراد می تونه وارد کنه کما اینکه خودم هم می دونم خیلی جاها این دیدگاه ایراد داره ولی  این دیدگاه من یکی رو از خیلی دغدغه‌های ذهنی راحت کرده.   

شاید به کار کسی بیاد. ضمناً این پست رو کسی نوشته که  نه ریشه مذهبی داره نه اجباری بالا سرش بوده، محض اطلاع تون من حتی به خاطر حجاب و نمازم از طرف خانواده خیلی تحقیر میشم ولی فقط به خاطر این اعتقادی که دارم حفظش کردم و حالم باهاش خوبه. 

و در پایان یه سوال کوچولو از آقایون اگر یه دختری با این دیدگاه بهتون برای ازدواج معرفی بشه، چقدر براش احترام قایل میشید که فقط از سر تعهد حریمش رو حفظ کرده.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) حجاب (۱۱۱ مطلب مشابه)