دوستان من خیلی زود رنج هستم یعنی تا یکی یه حرفی می زنه، من فوری به خودم می‌گیرم، تا یه حرکتی می کنه تا یه ذره چشم هاش رو تکون میده من فکر می‌کنم منظورش با منه، همه رفتارهای دیگران رو با منظور می‌گیرم، یک بار به دختر خاله ام گفتم فلانی به من بی محلی کرد، دختر خاله ام گفت اصلاً این طور نیست، یا مثلاً وقتی کسی یه حرفی می زنه من به مامانم میگم که آره من ناراحت شدم از حرفش ولی مادرم میگه اون شخص اصلاً اون منظوری که تو فکر می‌کنی رو نداشت.

یه ویژگی بد دیگه ای هم که دارم اینکه خیلی عصبانی میشم، مثلاً تا یه چیزی خلاف میلم پیش بره عصبانی میشم، عصبانیتش رو هم سر داداشم. مادرم خالی می‌کنم ولی بعد یه مدت پشیمون میشم از پدرم هم خیلی بدم میاد ازش متنفرم همه ش ما رو اذیت می کنه با بد اخلاقی هاش، همه ش تیکه و متلک میگه به ما، همه ش ما رو تو تنگنا می ذاره، ازش خسته شدم، دو ماه دیگه میرم دانشگاه ولی می‌ترسم این رفتارهای من ادامه داشته باشه و تو روابط با افراد خارج از خانواده هم تاثیر بذاره.

یک ویژگی بد دیگه ام اینه که خیلی بی سلیقه ام. یعنی به معنی واقعی کلمه بسیار شلخته و کثیف هستم. اتاقم همیشه ریخت و پاشه البته اینکه حوصله ندارم جمع شون کنم هم بی تاثیر نیست.

بعدش اینکه کلاً آدم بی حوصله‌ای هستم، مثلاً حوصله غذا پختن ندارم، حوصله جمع کردن وسایلم رو ندارم، حتی حوصله ندارم یه سریال رو دنبال کنم تا این حد فاجعه، حتی چند وقت پیش یه فیلمی که خیلی دوستش داشتم از تلویزیون پخش شد ولی من بعد چند دقیقه حوصله م نکشید دنبالش کنم حتی با خودم قرار گذاشتم یه مهارتی رو در حوزه رایانه دنبال کنم ولی تا نصفه رفتم ول کردم.

مادرم میگه با این اخلاق ها رفتی خوابگاه و دانشگاه با همکلاسی‌ها و هم خوابگاهی هات هم مشکل پیدا می‌کنی، فردا شوهر هم کردی دو روزه طلاقت میده، راست هم میگه بنده خدا، من البته اواخر دوران دانش آموزی هم دیگه با هیچکی حرف نمی‌زدم، چون حرف‌ها و کارها و رفتارهای بچه‌ها رو به خودم می‌گرفتم، از همه شون دلخور بودم، اون ها ولی از من گله نداشتن فقط می‌گفتن بسیار شلخته‌ای.

به نظر تون چه کار کنم که درست بشم؟ خسته شدم خودم هم چنین آدمی رو تحمل نمی‌کنم، چون پدرم همه این اخلاقاً رو داره منم شدم مثل اون. نمی خوام مثل اون یک آدم شکست خورده ی تنهای عصبی و ناموفق باشم. برای اصلاح من چه راه‌هایی رو پیشنهاد می کنید؟ دیگه داداشم و مامانم هم دارن ازم متنفر میشن.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه)