۲۱ ساله هستم، ۴ سال پشت کنکور موندم فارغ التحصیل مدرسه تیزهوشانم. متأسفانه در دوره از زندگی دچار اضطراب و ترس شدید بودم، افسردگی شدید و وسواس فکری و وسواس فکری مذهبی هم داشتم، پدری عصبی و خودشیفته دارم اختلافات خانوادگی شدید هر روز خونه ما جنگ بود، وقتی برای المپیاد می خوندم متأسفانه این مشکلات سر باز می کنن و من که تو مرحله اول قبول شده بودم نتونستم مدال بیارم

من از بچگی بچه خیلی آرومی بودم و همه چیزم ۲۰ بود و زبانزد بقیه بودم از هر لحاظ، با استعدادهای مختلف ولی این مشکلات من بعد از اینکه میریم پیش عمه م که اون هم مثل پدرم مشکل اعصاب داره بروز می کنه، چون فشار روانی زیادی روم بود و اینها باعث میشن من تمرکزم رو از دست بدم و مشکل نقص تمرکز پیدا کنم به طوری که موقع کنکور نمی تونم بیشتر از ۱ ساعت تمرکز کنم و کنکورم خراب کردم می‌ترسم حتی رشته زیست شناسی سراسری هم تو شهر تهران یا اصفهان شیراز و.... قبول نشم.

خیلی دوست دارم که مهاجرت کنم چون هم زبان خوبی دارم و هم از مقاله نویسی و هم از کتاب‌های رفرنس و ایده‌های تحقیقاتی سر در میارم با چند تا از اساتید دانشگاه صحبت کردم از ایده هام خوش شون اومد و و خیلی کمک کردن تا پیگیری کنم ولی امان از بودجه کم ...

مشکل من الآن دو تا چیزه:

اول اینکه به دلیل شکست‌های پی در پی در زمینه‌های مختلف من ایمانم خیلی کم شده منی که قبلاً به خاطر وسواس فکری مذهبی آرزوم شده بود نماز خوندن الآن از مذهب و دین فراری هستم.

دوم اینکه می‌ترسم زیست شناسی سراسری شهرهای بزرگ هم قبول نشم چون مادرم یک میلیارد زمین داره می خوام اون رو هزینه مهاجرت کنم، نمی خوام بدم پولش رو به خوابگاه و شهریه دانشگاه، باید بالاخره یه پولی کف دست باشه که بعد از گرفتن لیسانس مهاجرت کنم. 

شرایط پشت کنکور هم ندارم چون پدرم اصلاً راضی نیست. اصلاً دلبستگی ندارم به چیزی تو ایران چون تمام دلبستگی اهدافم هستن.

مسئله بعدی نگرانیم بابت بازار کار زیست شناسی تو ایرانه، یعنی یا باید تدریس خصوصی زیست کنم یا باید برم تو شرکت‌های دانش بنیان که اینها هم نسیه ست یا برم تو شرکت‌های دارویی که اون ها هم بیشتر داروسازها یا اون هایی که دکترا دارن رو بر میدارن، بعد هم ما وضعیت مالی خوبی نداریم و من حتماً دستم باید بره تو جیب خودم به اون زمین هم نمی تونم دست بزنم چون پول مهاجرتمه. 

الآن بگید من چه کار کنم کل روز و شب فکر و خیال می کنم. الآن از لحاظ روحی حالم خوبه ولی لطفاً چند تا راهکار بدید تا مشکلاتم حل بشن.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
موفقیت در زندگی (۱۲۹ مطلب مشابه)