سلام

من یک دختر ۳۱ ساله و مجرد هستم و در یک شهر سنتی (نه کوچک نه بزرگ با بافت طایفه‌ای قبیله‌ای) زندگی می‌کنم.

قضیه اینه که یک خانم ۴۳ ساله از فامیل‌های دورمون هم اسم و هم فامیل من و هم رشته من هستند. که چند سالی هست که برگستن شهر ما و اینجا سر کار می‌روند و اینجا هم ازدواج کردن. چون ایشون به خاطر کار پدرشون در شهرستان دیگه بودن و همین چند سال اخیر با خانواده برگشتن اینجا. و انتقالی گرفتن. تا قبلش فقط عیدها و مراسم ها دیده می شدن. 

تو این چند سال هم که ایشون برگشتن من دانشجو تهران بودم درس می خوندم خیلی شهرمون نبودم. یعنی طوری نبود که هر دو نفر مون با هم تو اجتماع شهرمون باشیم. 

بعد دفاع به شهرم برگشتم و رفتم سر کار. یک دو سالی هست. 

شغل ما طوریه که با ارباب رجوع زیاد سر و کار داریم و حالت آموزشی پروژه‌ای هم داره و رفتار و حرکات مون خیلی مهم هست.... (هر سال هم ارزشیابی میشیم.)

تعریف از خود نباشه متواضع و خوش برخوردی هستم و خیلی هم اجتماعی و برونگرام، و خدا رو شکر در محل کار با همکاران و ارباب رجوع‌ها رابطه خوبی دارم و تو این دو سال نمره ارزشیابی ام هم بالا بوده. 

اخیراً متوجه شدم از طرف ارباب رجوع‌ها و همکاران خانم و آقا به چندین مورد معرفی شدم برای ازدواج ولی کنسل شده از طرف اون ها. و من تازه فهمیدم

خیلی‌ها من رو با اون خانم فامیل مون اشتباه می گیرن؟! (چون هم فامیل. هم طایفه‌ای هم هستیم) 

ایشون کلاً شخصیت سرد و رسمی دارن و بسیار درونگرا هستند. و منزوی هستن یعنی من از وقتی یادمه همین جوری بودن. ازدواج شون هم ناموفق هست و بعذ ازدواج شون رفتارهاشون سردتر و تهاجمی تر شده.

الآن متوجه شدم وقتی منو با ایشون اشتباه گرفتن دو نکته بوده؛

یکی اینکه گفتن من متاهلم مجرد نیستم پس هیچی و ...

و دیگه اینکه اگر قضیه تاهل منتفی شده گفتن این خانم بسیار سرد و تهاجمی و بد اخلاق هست.!!! و بی خیال شدن. 

اون روز یکی از همکاران خانم که خیلی با هم خوبی جلو منو گرفت و گفت راستش رو بگو در فلان ارگان همکاری نمی‌کنی به صورت پاره وقت

گفتم نه 

گفت قسم می خوری 

با تعجب گغتم ازه 

بعد اومد قضبه رو تعریف کرد که در فلان ارگان یک خانمی هست با اسم و فامیل تو و یکی از آشنایان ما دنبال کیس می گرده و من تو رو معرفی کردم ولی ایشون رفته پرس و جو که این دختر که خیلی بد اخلاق و تهاجمی هست به درد ازدواج نمی خوره ولی من باور نکردم و گفتم برعکس اتفاقاً خیلی ام مهربان و خوش برخورد هست و هی از ایشون اصرار و از من انکار. 

من گفتم ایشون از فامیل‌های دور ما هستن و مشخصات ظاهری و رفتاری اون رو دادم و اون هم از دوستش پرسبد و اون هم تایید کرد، و الاان مشخص شد که اصل قضیه چی بوده.

چون شهر ما بافت طایفه‌ای داره یعنی از روی فامیل معلوم میشه کی به کدوم خانواده تعلق داره. 

این اشتباهات پیش اومده. 

مثلاً گفتن فلانی ار فلان طایفه است و باز اون خانم رو جای من اشتبا گرفتن. 

حتی برای پروژه ام که مدیرمون منو با یکی ار ارباب رجوع‌های توانمند آشنا کرد دچار این خطا شدم. و ارباب رجوع گفته بود من از یکی شنیدم بد اخلاق هست و کار تیمی را خوب انجام نمی ده و یکی دیگه رو معرفی کنید 

انگار اون خانمه فامیل مون قبلاً در لین زمبنه تو شهرمون سوابقی دارن. 

امّا دیگه با اصرار مدیرمون من یک قرار گذاشتم و بنذه خدا عذرخداهی کردن که منو با اون خانم اشتباه گرفتن. 

دوستان من نمی دونم تا حالا برای شمام پیش اومده یا نه 

ولی

من واقعاً نمی دونم چه کار کنم این تشابه اسم و فامیلی و هم رشته‌ای بودن رو با اون خانم از بین ببرم، انگار همه زندگی و آینده من تحت تاثیر این قضیه شده، خیلی ناراحتم. 

خدا رو شکر خدا لطف کرده خانواده خوب ظاهر خوب و موقعیت خوب رو داده ولی همچنان مجردم 

و تا قبل این فکر می‌کردم واقعاً مورد مقبولیت نیستم، ولی الآن متوجه شدم نزدیک ۵ کیس به خاطر تشابه اسم فامیلی با اون خانم سر تاهل ایشون یا شخصیت ایشون کنسل شده. طوری شده که سوابق رفتاری اون خانم در رزومه من هم ثبت شده ناخودآگاه. 

ببخشید که زیاد و پراکنده نوشتم، مممون میشم راهنمایی کنید و یا تحربیات خود یا اطرافیان تان رو بگین.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه)