سلام به همه اعضای خانواده برتر

یه دختر ۲۲ ساله هستم که واقعاً از ته قلبم عاشق حجاب و دینم هستم و عمیقأ دوستش دارم امّا مدتی هست که واقعاً دارم به اعتقاداتم شک می‌کنم. به نظرم این روزها سخت‌ترین کار دنیا دختر بودنه. چون میل به زیبایی در همه هست امّا ما باید خیلی خودمون رو کنترل کنیم. به خاطر نمازمون  نباید ناخن و مژه بکاریم، آرایش نمی‌تونیم کنیم، انواع لباس‌ها رو نمی‌تونیم بپوشیم و از اون جایی که تو فامیل من و مامان و بابام فقط اعتقادات مذهبی داریم، اکثر عروسی و تولد ها مختلط هستن و نمی‌تونیم شرکت کنیم (البته نگید با حجاب برید چون  حتی حضور هم تو این مجالس گناه محسوب میشه).

امّا قضاوت‌هایی که در مورد من میشه من رو بیش‌تر ناراحت می‌کنه. مثلاً تو کلاس زبان خیلی به من طعنه می زنن که این روزها پسرها دنبال چنین دختری نیستن و دنبال دخترهای امروزی‌تر هستند و تا حد زیادی هم قبول دارم. (با وجود اینکه همیشه سعی می‌کنم در عین پوشیدگی، آراسته و مرتب باشم) یا مثلاً بهم می‌گفتند فکر کنم تو عروسی شما همه نوحه بذارن و از این دست تیکه‌ها می نداختن.

کلاً از این متفاوت بودن دارم خسته میشم. از اینکه منو درک نمی کنن. این هم بگم تو شهر ما اصلاً بیس مذهبی خیلی ضعیفه.

به نظر شما چه کار کنم؟ لطفاً این راه حل های که می گید برو مسجد و هیئت و روضه و اینها ندید چون متأسفانه سبک  زندگی امروزی طوری نیست که آدم هر موقع اراده کنه فرصت داشته باشه این جور جاها بره.

خلاصه که می‌خوام بهتون بگم اگه یه دختر یا پسر معتقد و مذهبی هستید خدا قوت و دم تون گرم که هنوز پای اعتقاداتون هستید.

اگه شما این مسائل مهم نیست حداقل با نگاه و گفتارتون ما رو نرنجونید.


مرتبط:

سلامتی دخترایی که سرشون بره چادرشون نمیره...

چکار کنم تمایل به پوشیدن چادر در من دائمی بشه ؟

می ترسم بی حجابی ها باعث بشه از چادرم بدم بیاد

دعا کنید از چادری شدن سرد نشم

چادری ام و توی مدرسه مسخره میشم

بهم کمک کنید چادرم رو زمین نذارم

دو دغدغه ی ذهنی یه دختر چادری



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
حجاب (۱۱۱ مطلب مشابه) مسائل خانم های چادری (۱۱۸ مطلب مشابه)