سلام وقت بخیر 

راستش می خوام بدونم خیال پردازی کی به اختلال روانی تبدیل میشه؟ من ۱۸ سالمه و از بچگی خیلی خیال پرداز بودم و تا ۱۲ سالگی تک فرزند بودم. 

پدرم ۸۰ درصد زمان و زندگی را سر کار بودند و مادرم هم علاوه بر شغل خودشون که درگیر بودند مجبور بودند خیلی از کارهای خونه که پدرم نمی‌رسیدند و خونه نبودند انجام بدن، برای همین اغلب اوقات من تنها بودم و زیاد هم با فامیل رفت و آمد نداشتیم در حد سالی یه بار دید بازدید عید و خب من همیشه تنها بازی می‌کردم با دوستان خیالیم یا عروسک هام و خب کاملاً هم طبیعی، دیگه انگار که واقعاً هستند.

مهد کودک و پیش دبستانی هم نرفتم و اون زمان هم خونه تنها بودم خیال پردازیم واقعاً زیاد و قوی بود به اندازه‌ای که چند باری که با مامانم رفتم سر کلاس خیاطی، همکاران مامانم می‌گفتن خیلی باهوشه، فقط با یه تیکه پارچه چند ساعته مشغوله بازیه و خب خیلی هم حراف بودم نه با بقیه با خودم و آدم‌های خیالیم.

وقتی مدرسه شروع شد فقط تونستم با ۴ یا ۵ نفر دوست بشم، دوران دبستان وقتی تنها می‌شدم توی مدرسه با دوست خیالیم حرف می زدم یا حتی گاهی موقع‌ها که هم نیمکتیم نبود من اون رو تصور می‌کردم که هست یه چیزی توی تصورت از حرف های اون می‌گفتم و می‌خندیدم.

این حالت ادامه پیدا کرد دوران راهنمایی دیگه دوست خیالی نداشتم ولی همون دوستان مدرسه ام را وقتی تنها بودم پیش خودم فرض می‌کردم یعنی اوقاتی که خونه تنها بودم یه چیزی از مدرسه یادم می اومد و ادامه ش شروع می‌کردم حرف زدن و خندیدن با بقیه ... 

و الآن که کنکوریم واقعاً برام تمرکز و درس خوندن سخته، چون الآن دیگه بعد کرونا دوستان مجازی دارم و وقتی تنهام ناخودآگاه می بینم به جای درس و تست دارم با دوستان مجازیم واقعاً حرف می زنم تا همین الآن فکر می‌کردم که فقط به خاطر از زیر درس در رفتن این کار رو می‌کنم ولی الآن دیدم تو همین وبلاگ می‌گفتن خیال پردازی بیش از اندازه مشکل روانیه. 

نمی تونم به خانواده م چیزی بگم اصلاً پتانسیل برخورد با این جور مسائل را ندارن میگن چرت و پرت میگی و کلی دعوام می کنن، تازه اگه بفهمن موقع درس خوندن بوده که دیگه بدتر ... 

هیچ راهی به جز روانشناس برای درمانش نیست؟ چطور کنترلش کنم خیلی اوقات اصلاً نمی فهمم گاهاً اتفاق افتاده اون قدر توی فکر غرق شدم که بابام که صدام کرده متوجه نشدم یا بعد از مدتی که به خودم میام می بینم ۱ ساعت گذشته، واقعاً به درسم لطمه زده مخصوصاً این دوران تنهایی و کرونا 

پیشاپیش از کمک هاتون ممنونم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
معرفی مراکز مشاوره (۱۴ مطلب مشابه)