سلام وقت همگی بخیر

دوستان من دخترم، ۲۵ سالمه. مذهبی هستم امّا نه خیلی. از همه مهمتر اعتقادی به زندگی سیندرلایی ندارم.

مسئله من اینه چند وقتیه خیلی احساس می‌کنم عمرم هدر رفته و هیچ کاری که بتونه منو به موفقیّت برسونه در طول زندگیم انجام ندادم. قبلاً فکر می‌کردم همین که درس بخونم و با یکی ازدواج کنم و با هم زندگی خوبی داشته باشیم کافیه و من به اهدافم رسیده ام. خیلی هم انتظار این رو می‌کشیدم که زود ازدواج کنم و به نوعی هدف زندگی بود برام. امّا الآن دیدگاهم عوض شده و ازدواج یه مقوله کاملاً معمولی شده برام که دیگه مثل قبل از اتفاق نیفتادنش ناراحت و عصبی نمی شم. امّا اتفاق هم بیفته خب خوبه چرا بد باشه؟ ولی دیگه برام هدف نیست.

من کارشناسی مهندسی شیمی از یکی از دانشگاه های متوسط از نظر رتبه علمی رو دارم و مقاله و کار پژوهشی و... هییییییچ!!! صفر صفره رزومه ام.

تقریباً شغل‌های مناسب و پردرآمد رشته م برای آقایونه) پالایشگاه و پتروشیمی (و من فقط می تونم توی شرکت‌های خصوصی یا کارخونه ها مشغول شم که امنیت شغلی خب نداره و حتی ممکنه پولت رو ندن و سرت کلاه بذارن. به خاطر همین فعلاً این رشته رو رها کردم. میگم فعلاً چون شدت علاقه ام بهش جوریه که اگه روزی زندگیم رو غلتک بیفته باز بیام ادامه اش بدم. 

دو سال هست که دارم می خونم برای کنکور تجربی. ان شاء الله امسال یه رشته خوب می تونم قبول بشم امّا اینکه بتونم بیارم رو قطعاً فقط خدا می دونه و فقط تلاش می‌کنم.

می دونم اینکه الآن تازه یادم افتاده به فکر آینده باشم شاید دیره و خنده دار امّا روحیه و شخصیتی که دارم این طوریه که اگر در سنی لازم باشه کاری رو انجام بدم می تونم انجامش بدم و نیازی به حمایت مشاور یا انگیزه بخشی دیگران ندارم. نمی گم دیگه از ما گذشته و...

قصد دارم از الآن شروع کنم و با تلاش خودم زندگی کاملاً معمولی و افسردگی آور الآن رو بهبود ببخشم و به موفقیّت های مختلف معنوی و مادی برسم. چون حس می‌کنم خدا در هر کسی استعدادهایی قرارداده و اگه ازشون استفاده نشه حروم کردن نعمت خداست و باید جوابگو باشم.

تیپ شخصیتی من) اگر اعتقادی به این جور مسائل روانشناسی دارید (در تست mbti تیپ ENTJ) commander (هست و تمامی ویژگی‌های شخصیتی اون تیپ بدون استثناء درباره من صادقه. اگر هم اعتقادی به این چیزها ندارید اشکالی نداره بقیه کامنتمو بخونید و منو لطفاً متناسب با بقیه کامنتم راهنمایی کنید.

چند تا سوال از شما دارم که متناسب با تجربیات خودتون یا اطرافیان تون می تونید بهش جواب بدین و منو شاد بفرمایید.

سوالات از این قراره: 

۱. کجا و چه مکان‌هایی می تونم با افرادی آشنا بشم که خیلی می تونن به موفقیّت من در زمینه دینی و علمی و اجتماعی کمک کنند؟! مثلاً دفتر مشاوره دانشگاه و... من مکان‌های این‌جوری رو زیاد بلد نیستم میشه برام نام ببرید و بگید هر کدوم چه کمکی می تونه به من بکنه؟ 

۲. حالا چطور با افراد اون جا انس بگیرم و چه کار کنم جذب همدیگه بشیم و رابطه مون پایدار باشه؟ مثلاً من کم پیش اومده با شاگرد اول‌ها رابطه نزدیک داشته باشم حتی اگر درس خوان بودم. از طرفی منزوی و درونگرا نیستم امّا اکثراً مثل اینکه با نوع دوستی من کنار نمیان... خلاصه به جز یکی دو نفر همه دوستانم رفتن... چیزیم نمیگن جالبه، فقط یک دفعه می‌بینی طرف که هر هفته بهم پیام میدادین یک ساله نیستش‌. شاید علتش اینه که سطح روابطم فقط دانشگاه و فضای مجازیه و کافی شاپ و رستوران و خرید باهاشون نمی رم. نه؟؟

۳. چه نوع کتاب، سایت، مقاله، مطالعه تفننی در رشته‌های علمی و دانشگاهی مختلف در اوقات فراغتم و... رو پیشنهاد می‌کنید که بتونه آگاهی منو بالا ببره؟ استثنائاً لازم نیست اسم سایت‌ها رو بگید فقط بگید در چه زمینه‌ای باشن.

۴. چه هنر، مهارت یا چه آزمون‌ها، تست‌ها و دوره‌هایی می تونه کمک کننده باشه؟ مثلاً دوره کمک‌های اولیه برای دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی خوبه یا دوره طراحی لباس یا آزمون Toefl و... شما چه هنر یا مهارتی رو سراغ دارید که به موفقیّت فرد کمک کرده یا خود موفقیتش بوده همون مهارت یا هنر؟ مثلاً بعضی‌ها با آرایه یه داستان کوتاه نویسنده موفقی شدن.

۵. کجا یا چطور می تونم اطلاعات به روز داشته باشم بعضی‌ها این اطلاعات رو از کجا می دونن که مثلاً دانشگاه مکزیک بورس می کنه؟؟؟ یا از کجا می دونن شرایط ازدواج فرد ایرانی با فردی از کشورهای خارجی چطوره و چقدر طول می کشه ثبتش کنن و....

نخندین تو رو خدا من خیلی بی تجربه ام تو کسب اطلاعات و این جور مسائل، این نمونه‌ها که گفتم رو تو این وبلاگ و اطراف خودم دیدم. برام سوال شده.

۶. چه ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی خوبه که بولد کنم یا کسب کنم؟ مثلاً من قدرت ریسک پذیری بالایی دارم.

۷. و در آخر، مهمترین مورد: چطور و از چه مسیرهایی می تونم اعتقادم رو کمال ببخشم بدون اینکه تداخلی با فعالیت‌های دیگه ام داشته باشه یا دچار افراط بشم و یه مسلمون واقعی متعادل باشم؟ مثلاً داشتن دوستان مختلف از هر دین و آیینی می تونه تو این زمینه کمکم کنه؟!

خلاصه اگر بتونین نمونه برام بیارین مثلاً بگین خودتون یا کسی دیگه فلان کار رو کردین و فلان جنبه مادی یا معنوی زندگی تون بهتر شده حتی کوچک‌ترین کار (مثل آشنایی با خانواده برتر ) یا مثلاً پسرخاله تون یه شغل آزاد دست و پا کرده) چه جوری و با چه شرایطی (و درآمد خوبی داره یا پدرخانومتون از وقتی یه سری اعتقادات پیدا کرده) چه جوری و چه اعتقاداتی (روی ایمان و کیفیت زندگیش تاثیر گذاشته) چه تاثیری؟ (رو بگین خیلی ممنون تون میشم.

اجرتون با امام زمان) عج (ان شاء الله


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
موفقیت در زندگی (۱۲۹ مطلب مشابه)