چرا به عده برای نهی دختران از رابطه دوستی برای توصیف جایگاه زن در غرب میگن زن‌ها در این جور روابط و جوامع باهاشون مثل دستمال برخورد میشه و کرامات شون (!!!) زیر سوال میره؟ 

یه رابطه عاطفی (و حتی جنسی و البته در یه جامعه‌ای که زنان همیشه محکوم نمی کنه) یه جاده دو طرفه هست؟ اگر رابطه‌ای بوده دو طرفه بوده زنان وسیله سرگرمی هستن یعنی چی؟ 

شما با یه نفر بودی برای شناختش وقت گذاشتی نشده که با هم باشین؛ یا با هم نساختین یا نمی‌تونین با هم کنار بیاین یا عشق پوچی داشتین یا حالا هر چی؛ ادامه ندادین چون قرار نیست برای یه رابطه شکست خورده تا آخر عمرتون عزا بگیرید با یه نفر دیگه این بار با دقت بیشتر وارد رابطه میشین که ممکنه بشه یا نشه؛ چرا در این جور مواقع میگن زن‌ها ابزار لذّت جویی شدن؟ 

دو تا انسان بالغ (طرفدار کودک همسری و حتی دوستی کودکان که کلاً حرفی باهاشون نیست) با هم بودن و به دلایلی جدا شدن؛ این خودش دید کالا انگارانه به زنان هست؛ چطور در این جور روابط نمیگن آقایون وسیله لذّت جویی زنان شدند؟ یه جمله مشهور از فروید هست که میگه (فروید پدر علم روانشناسی هست و خودم می دونم خیلی از حرف هاش رد شده امّا خیلی از حرفاشم همچنان صادقه: آدم‌ها می خوان آزادی داشته باشند ولی مسئولیت نداشته باشند؛ وقتی من نوعی می‌خوام به عنوان یک انسان با عشق و شناخت شریک زندگی انتخاب بکنم باید بپذیرم که لزوماً همه چیز گل و بلبل نیست و همه آدم‌ها ساده نیستن؛ 

هیچ قانونی نمی تونه از احساسات من محافظت بکنه؛ یه عده میان میگن؛ بعد دختره نمی تونه ازدواج کنه خب این هم دید کالا انگارانه به زنانه؛ که دست اول و دست دوم دارن؛ یه عده بدو بدو میان میگن وای زنان به قدری کرامت دارن که قابل وصف نیست اون ها قراره مادر بشننن؛ انگار که آقایون کرامت ندارن قرارم نیست پدر بشن!!! 

یه عده از تفکرات مشمئزکننده ست (نمی‌گم افراد چون خیلی‌ها حتی روی کارها و باورهاشون فکر هم نمی کنن مثل لباس از نسل‌های قبل می گیرن و می‌پوشند و سنگش رو هم به سینه می زنن) من به هیچ وجه طرفدار غرب نیستم همون‌طور که خیلی جاها استاندارد دوگانه خودشون نشون دادن امّا کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی؛ 

اروپا با همه مشکلات و نژاد پرستی ها (و البته آمریکا) سطح زندگی ملتش بسیار بسیار بالاتر از بیشتر مناطق آسیا و از همه بدتر آفریقاست؛ هر چند که اون ها هم توی این فقر و بدبختی و جنگ بی تقصیر و معصوم نیستن.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)