سلام

هدفم از ارسال این پست پیداکردن جوابی منطقی برای سؤالی هست که مدت ها توی سرم میچرخه.

سراغ خانواده نرفتم چون اولا یکم شرم و حیا مانع از عنوان کردن این چنین مسائلی میشه و ثانیا حس می کنم تا بخوام این موضوع رو بیان کنم مورد قضاوت قرار می گیرم. به خاطر همین اولین گام اومدم پیش خوانندگان وبلاگ خانواده برتر

امّا سوالم:

من مدت هاست (از حدود سال 92) این ایده رو برای ازدواج داشتم ولی این موضوع رو مطرح نمی کردم تا اینکه همین چند دقیقه پیش یه متن خوندم از کتاب مدیریت خانواده پایه دوازدهم که دقیقا همون فکری بود که من توی ذهنم بود. متن اینه:

" منظور از عقد طولانی مدت این است که فرد در اولین فرصت به طور رسمی و قانونی با یک دختر عقد می کند، ولی برای رفتن زیر یک سقف، نیاز به زمان طولانی تری دارد. این دو نفر از نظر شرعی، قانونی و اجتماعی زن و شوهر محسوب می شوند، امّا الآن شرایط زندگی مشترک را ندارند؛ مثلا پسر هنوز شغل مناسبی ندارد؛ دختر آمادگی زندگی مستقل را ندارد؛ یا شرایط شغلی و تحصیلی دو طرف به گونه ای است که در حال حاضر زندگی مستقل برای آنها به صلاح نیست. در این صورت از اول با توافق برسر عقد طولانی با هم ازدواج می کنند."

 خب تا الآن فکر کنم دقیقا فهمیدین من داشتم به چی فکر می کردم. امّا به نظر من این شکل ازدواج دو شرط مهم داره که طرفین باید متقبل بشن:

 1. طرفین پیامدهای ناشی از عقد طولانی مدت رو کامل بشناسند و قبول کنند که تمام این پیامدها رو بپذیرند.

2. بعد از عقد تنبل بازی درنیارند و برای بهبود زندگی شون و برای حرکت به سمت زندگی مستقل گام بردارند. نه اینکه بگن خوب دیگه عقد کردیم پس جفتمون توی خونه های خودمون زندگی کنیم تا ببینیم چی پیش میاد. بلکه تلاش کنند هر چه زودتر مستقل بشن 

 حالا از دوستان عزیزی که موافق یا مخالف این نظر هستند تقاضا دارم لطف کنند و بگن دلیلشون برای قبول یا رد این شکل ازدواج چیه؟

فقط یه خواهش برادرانه اینکه بدون هیچ گونه تعصب روی موضوع خاص اظهار نظر کنند. ممنون


مرتبط با ازدواج آسان و در سن پایین:

برکت زندگی زوجی و بی برکتی در زندگی مجردی

چطور والدینم رو راضی به ازدواج در سن 22 سالگی بکنم؟

چرا خانواده ها نمیذارن دوستی دختر و پسر شرعی و عرفی بشه؟

اگه دختران و پسران در سنین پایین عقد کنن چه مشکلاتی داره ؟

به کسانی که ادعا میکنن ازدواج باید تو سنین پایین باشه

بچه ها رو چطور باید تربیت کرد که در سن پایین آماده ازدواج باشن ؟

عقد کنیم و تا زمان ایجاد شرایط ازدواج ، موافقید ؟

آیا حاضرید ازدواج آسان بکنید ؟

از کجا میشه فهمید یه خواستگار جنم کار کردن داره یا نه ؟

کاش عقاید مردم جامعه طوری بود که بچه هاشون زود ازدواج کنن

ائمه تاکید کردن به ازدواج آسان اما انگار گوش ما بدهکار نیست!

اسلام میگه ازدواج سریع و آسان

به نصیحت های والدین، جامعه و دوستان گوش نکنید، هر چه زودتر ازدواج کنید!

برای رضای خدا، بسیار علاقه دارم ازدواج آسان داشته باشم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل رفتاری دوران عقد (۴۷۲ مطلب مشابه) ازدواج آسان (۵۶ مطلب مشابه) مسائل مالی دوران عقد (۱۹ مطلب مشابه)