شاید برای شما هم پیش آمده باشه که افرادی در اطراف شما تصور می کنن صلاح شما رو بهتر از خودتون می دونن. 

این قبیل افراد ادعا می کنن که قصد کمک به شما رو دارن و مدعی هستن کارهاشون و حرف هاشون به دلیل دلسوزی و محبته. در حالی که رسماً با کارها و حرف هاشون به شما توهین می کنن و در موردتون ناعادلانه قضاوت می کنن و در زندگی شما دخالت می کنن و چه بسا سبب بدتر شدن اوضاع میشن. 

ممکنه یک دوست قدیمی یا یک همکلاسی صمیمی باشن. شاید نیت بدی نداشته باشن ولی ممکنه نتایج بدی ایجاد کنن. هر انسانی صلاح زندگی خودش رو بهتر می دونه. اگر واقعاً فردی رو دوست دارید باید به استقلالش و به انتخاب هاش و به تصمیماتش احترام بگذارید. 

اگر واقعاً کسی رو دوست دارید حق ندارید بهش توهین کنید یا برچسب بزنید. هر چقدر هم که زمانی با فردی صمیمی بودید حق ندارید در آینده در زندگیش دخالت کنید. وقتی انسانی تصمیمی رو در زندگیش می گیره اون تصمیم رو در کمال صحت عقل گرفته و اگر بهش برچسب سادگی و خام بودن بزنید دانا بودن خودتون اثبات نمی شه.

اگر دوستی دارید که زمانی با شخصی در رابطه بوده و رابطه‌اش رو با اون شخص به هم زده، به اون شخص توهین نکنید چون ممکنه دوست شما هنوز به اون شخص علاقمند باشه و به اقتضای شرایط مجبور شده باشه رابطه‌اش رو با اون شخص تموم کنه و توهین به اون شخص باعث بشه که دوست خودتون ناراحت بشه، به این دلیل که شاید هنوز نسبت به اون شخص دلبستگی داشته باشه و به هر حال خودش اون شخص رو انتخاب کرده بوده. 

کسی که عاشق شخصی هست نمی تونه تحمل کنه که به اون شخص توهین بشه چون عشق یک نوع تعصب در انسان ایجاد می کنه. لطفاً خواهشاً دایه‌ی مهربان‌تر از مادر نباشید چون این رویکرد کمکی نمی کنه و ناراحتی ایجاد می کنه. لطفاً بر اساس حدس و گمان کاری نکنید و حرفی نزنید که خودتون بعداً شرمنده بشید.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
فرهنگ سازی (۱۲۳ مطلب مشابه) تقویت روابط اجتماعی (۸۶ مطلب مشابه)