سلام به همگی

اینجا دیدم خیلی از خانم‌ها اومدن از مشکلات ازدواج گفتن من می‌خوام بگم مشکلات فقط برای شما بانوان عزیز نیست.

من پسری هستم که امسال ۴۱ ساله شدم و مجردم. همیشه دوست داشتم خانواده گرم و صمیمی داشته باشم ولی به خاطر شرایط زندگیم فعلاً نشده، تو فکرم همیشه بوده، راستش رو بگم دوست داشتم خیلی زود ازدواج می‌کردم امّا شرایط زندگیم اجازه نداد.

بعد فوت پدرم حکم مرد خانواده رو داشتم با دو خواهر و یک برادر کوچک‌تر وجدانم قبول نکرد برم پی زندگیم و خانواده مو رها کنم. شکر خدا هرسه ازدواج کردند زندگی خوبی هم دارند خودم هم با وجود مشکلات زیادی که داشتم تحصیلاتم تا دکترا ادامه دادم دو سالی هم هست رسمی شدم شغل خوبی دارم. 

قصد ازدواج هم داشتم ولی کم دارم سرد میشم. چند مورد خواستگاری رسمی رفتم. چند مورد هم خودم پیش قدم شدم ولی چیزی که ناراحتم می کنه قصاوت های بعضی خانم‌ها و خانواده شون. چیزهای می‌شنوم، از آدم‌هایی که فکر می‌کردم فرهیخته و دانا هستند برام قابل تحمل نیست. 

مثلاً میگن چرا تا سن مجرد موندی، حتماً دنبال فلان کار و دختر بازی بودی؟!، چرا تنها زندگی می کنی؟، یا میگن پسری که خونه مجردی داره حتماً دختر میاره و می‌بره!!! 

خواهر یکی از این خانم‌ها تو جلسه آشنایی که همراه ما بودن گفتند اگه بیست سالت بود می اومدی علاقه ت رو قبول می‌کردم امّا با ۴۰ سال باور نمی‌کنم اومدی خواهرم رو خام کنی!!! 

یا برادر یکی از خانم های محترم گفت چهل سالته، دورت رو زدی، تازه به فکر متاهلی افتادی!!!، یا یکی شون گفت زن صیغه‌ای نداشتی!!! 

دوستان این رو هم اضافه کنم، من شده چند بار به کسی علاقه‌مند بشم ولی رفتم جلو نشد گاهی از طرف من بود گاهی از طرف اون ها. 

دنبال دختر بیست ساله هم نرفتم، بین سی تا سی پنچ سال حال یکی دو سال بزرگتر بود موردی نبود. 

من تنها زندگی می کنم چون بعد ازدواج خواهرهام مادرم هم رفت پیش شون تا تنها نباشن، هر دو تو شهر زادگاه پدرم ازدواج کردند که یک ساعت و نیم با من فاصله دارند، من هم تو همین شهر استخدام شدم چاره ای ندارم. 

همه اینها رو گفتم تا به این برسم بر اساس سن قضاوت نکنیم من بنده بی گناه خدا نیستم توقع هم ندارم کسی ازم تقدیر و تشکر کنه به خاطر حمایت از خانواده ام. 

امّا واقعاً بی انصافیه قضاوتم کنید و بگید چون تا این سن مجرد موندی حتماً هرزه بودی و پی زن بازی بود، آدم دختر باز به ازدواج فکر نمی کنه با دختر بازیش خوشه. این چه استدلالی که هر کسی که سنش پایین‌تر آدم بهتره.

منکر این قضیه نیستم آلودگی تو کسی که سنش بالاتر بیشتره. ولی خب تقدیر من این بود.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
فرهنگ سازی (۱۲۳ مطلب مشابه)