سلام می کنم به همه کاربران محترم؛ پسری بیست و چند ساله هستم راستش من دچار مشکلی شدم که تصمیم گرفتم بیام اینجا و از نظرات و تجربیات بقیه استفاده کنم. پس ممنون میشم اگر احساس کردید کمکی می تونید بکنید اون را به اشتراک بگذارید.

 مدتی بود که با دختر خانمی به قصد ازدواج در حال آشنایی بودم و دیدار داشتیم و تفاهم نسبتا بالایی با هم در زمینه ازدواج داشتیم. تا اینکه پس از دیدار رسمی خانواده ها، خانواده ی من عدم رضایت خودشون را عنوان کردند و گفتند که دختر و خانواده ش را به دلیل تفاوت فرهنگی نپسندیدن. 

لازم به ذکره دو خانواده از دو شهر متفاوت هستند. پس از این دیدار از من خواسته شد که به ارتباط پایان بدم و مدتی بعد هم خانواده م چند مورد ازدواج دیگه بهم معرفی کردن که به ظاهر خیلی هم خوب و مناسب به نظر می اومدن.

حقیقتش اینکه من و این خانم به هم علاقه داریم و دوست داریم فقط با هم ازدواج کنیم و هنوز هم به پیشنهاد ایشون مخفیانه در ارتباط هستیم. از اون جایی که خانواده من کاملاً مخالف ادامه بودن اگر چند سال بعد که تحصیلات من و دختر خانم به پایان رسید و کلا مستقل تر شدیم میشه مجدد این قضیه را مطرح کرد و به خواستگاری رفت؟

اگر باز هم مخالفت خانواده م به شکل شدیدی وجود داشته باشه باید چه کار کنم؟ تصمیم فعلی من و ایشون اینه که چند سال به پای هم بمونیم تا بیشتر پیشرفت کنیم. آیا به نظر شما این به پای هم موندن منطقی هست و ممکنه در آینده خانواده نرم تر بشن؟ دوست ندارم با یک تصمیم اشتباه و بی ثمر عمر خودم و این دختر را تلف کنم. خانواده م با دیدار و جلو رفتن برای موارد پیشنهادی خودشون جهت ازدواج هیچ مشکلی ندارن. امّا من اگر بخوام سر تصمیم خودم بمونم مطمئنم از سمت خانواده هیچ حمایتی نمی شم.

شما بودید قید این عشق و علاقه را می زدید یا براش چند سال از عمرتون رو قمار می کردید؟ می ترسم در آینده هم وضعیت تغییری نکنه اون وقت چطور میشه بدون رضایت و حمایت خانواده ازدواج کرد؟

واقعا مستاصل شدم چراکه از طرفی فاصله دو شهر وجود داره و نمی شه به راحتی با هم دیدار کنیم و از طرفی از آینده ی مبهم و نامطمئن نگرانم. می دونم اگر بخوام توی این راه بمونم باید خیلی از سختی ها رو به جون بخرم. امّا احساس می کنم این دختر واقعا عاشقمه و می تونه همسر مناسبی برام باشه. حتی خودش پیشنهاد داد که هر چقدر لازم باشه برام صبر می کنه و میگه نمی تونه فراموشم کنه. منم دوستش دارم.

صادقانه شما جای من بودید چه کار می کردید؟ خیلی به تجربیات و نظرات تون احتیاج دارم. پیشاپیش ممنون از همه.



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مخالفت خانواده با ازدواج (۳۷ مطلب مشابه)