سلام دوستان

کاربر شفق هستم و خواستم یه پستی بذارم که مخاطبم پسرها هستند البته خودم هم پسرم، و جان کلامم هم مربوط میشه به پست‌های اخیر پسرها که شغل نیست و کار سخته و ...، نکته اول اینکه بی خودی از کار نترسید که دیسک کمر می‌گیرم و ...

من خودم توی کار چوب هستم و کارم با کنده چوب‌های بزرگه که خودم و تا پیرمرد, شصت ساله داریم کار می‌کنیم و چیزی مون هم نشده ولی کارگر جوان میاد و وحشت می کنه و میگه شوخی می‌کنید که اینها رو بلند کنیم و ...، مورد دیگه اینکه این قدر از روز اول نگید حقوق چند و مزایا و ...

در یک کلام بگم وقتی کارفرما ببینه که شما به دردش می‌خورید و اگه روزی ۱۵۰ به شما بده ۱۵۰ هم رفته توی جیب خودش هر کاری برای نگه داشتن شما می کنه و شما رو راضی نگه میداره وگرنه اینکه میگه همین حقوق می خوای بمون می خوای برو.

مورد بعدی اینکه این قدر عذر و بهونه نیارید که من کمرم درد می کنه من افسردگی دارم و تصادف کردم و ...

اینها فقط بهونه هست و بس.

از خودم براتون میگم که نگید درک نمی کنه و ... من ۲۳ روز پیش توی کارگاه آره بنزینی که باهاش تنه درخت قطع می‌کنند توی یه بی احتیاطی و اینکه دنپایی انگشتی پام بود شصت پام رو قطع کرد و درگیر بیمارستان و پیوند انگشت و... شدم و فقط دو روز خوابیدم همون دو روزم با تلفن کارهای گرگرا و کارگاه رو چرخوندم و با پایی که توی اتل هست و... باز دارم با همون آره و آره فلکه و... کار می‌کنم به نظرتون باید عذر بیارم که من تاندون و رباط و مفاصل پام از دست رفته باید بخوابم؟ 

چند روز پیش توی یه سری ضایعات چوب خوردم زمین و پخش زمین شدم کارگرها یه عالمه چیز گفتند که چرا با خودت اینجوری میکنی. ولی خیلی خوبم یاد گرفتم با این دو تا عصا همه جا برم و همه کاری بکنم و...

مورد دیگه اینکه دنبال کار راحت نگردید چون کار راحتی وجود نداره. پس فکر نکنید هر روز توی شیپور دنبال کار بگردید و دو روز یه بار یه کار جدید برید می تونید کار راحت پیدا کنید من گاهی شده برم توی بیشه‌ها چوب ببرم بیارم کارگاه کار کنیم کارگر داشتم که وقتی می‌دید باید مثل خودم تنه درخت‌ها و... رو بذاره روی دوشش و از شیب رودخانه و... بیاره بالا بذاره توی ماشین این قدر از زندگی نا امید می‌شد که می‌گفت من پول خودم تاکسی می‌گیرم بر می‌گردم شهر و...

مورد دیگه اینکه در بند ساعت کاری نباشید من شده گاهی ۶ صبح تا ۱۲ شب کار کردم البته ظهر یه ساعت خوابیدم وقتی کار هست بچسبید به کار و تا جوانید و می تونید کار کنید 

مورد دیگه بحث یادگیری کار هست وقتی میرید سر یه کار فنی توی فکر حقوق نباشید خود من زمانی که رفتم توی این کار اوایل سال ۹۷ به مدت ۵ ماه کار کردم و به من وعده حقوق داده می‌شد و من کار کردم حتی صفحه نمایش کامپیوترم رو فروختم و بنزین زدم و رفتم کار کردم و بعد از ۵ ماه به من هیچ حقوقی ندادن و گفتن تو فقط کارآموز بودی و... منم چون آشنای خیلی نزدیک بود گذشت کردم ولی کار رو یاد گرفتم و رفتم برای خودم.

مورد دیگه اینکه برای مردم کار نکنید و اگه کنار خیابون هم میرید کفش واکس بزنید و یا سیگار می‌فروشید برید ولی برید برای خودتون کار کنید تا پیشرفت کنید.

مورد بعدی اینکه برای پولی که می‌گیرید برنامه ریزی کنید و بودجه بندی نه اینکه پول رو توی ساندویچی و سیگار و کرایه و... نابودش کنید که در این مورد چون حرف های زیادی دارم بیشتر از این ادامه نمیدم

مورد, دیگه اینکه هر مدرک تحصیلی که داری رو زیاد روش حساب باز نکن و فرصت کاری رو دیدی برو بچسب بهش و یه لقمه نون در بیار برای زن و بچه‌ای که داری یا در آینده خدا بهت میده من خودم فوق دیپلم نرم افزارم رو که گرفتم رفتم سربازی و یه زمانی هم برنامه نویسی کردم که سودی که می‌خواستم توش نبود و... رفتم سراغ کار فنی

مورد آخر که مربوط میشه به دخترها و ازدواج راستش من خودم حق میدم بهشون با تجربه‌ای که من توی این سه سال در رابطه با کار کردن این جوونا دیدم یه جمله تی هم دارم که میگم : کار مال مرد هست ولی حیف که دیگه این مردان مال کار نیستند

مردان دائم عذر تراشی می‌کنند و دو روز میرن سر کار و بعد میرن جواب زن و بچه میگن کارش سخته و... زن‌ها هم بیچاره‌ها دائم کارهای توی شیپور رو می‌بینند و شماره‌ها رو یاداشت می‌کنند برای کار بعدی جناب شوهر بهونه گیر 

گاهی شده که یه اگهی رو یه هفته قبل حذف کردم و بعد فهمیدم که زنش یه هفته پیش شماره رو یاداشت کرده تا الآن چندین کارگرم اعتراف کردن که زنان شون براشون این کار رو پیدا کردن و...

کارگر داشتم اومده بود می‌گفت صبح‌ها وقتی بیدار میشم و می بینم دوباره باید بیام پیش تو و ازم کار بکشی و زنم مجبورم می کنه برم سر کار هم به تو فحش میدم هم زنم و زنم میگه اگه حالش رو نداری دستشویی هم بری برو توی حمام جیش کن و برو سر کار و...

کارگر داشتم که به زور پدر و داداشش می اوردنش کار و...

کارگر داشتم که ظهر که به همه گفتم برن خونه نهار و بیان دیدم دست می کنه و نمی ره گفتم چرا نمیری گفته خونه مون هیچی نیست باید برم خونه پدرم یه تخم مرغی چیزی بخورم در صورتی که دو تا بچه دو قلو شیر خواره داشت که منم گفتم نهارم رو با هم بخوریم و...

کارگر داشتم که عصر صبر می‌کرد همه برن تا بگه حقوق امروزم رو بهم بده چون یخچال مون خالیه و روم نمی شه برم خونه و ... 

خب دختر مردم از خونه باباش پاشه بیاد توی این شرایط؟ که چی تو سیگار و قلیون نمی‌کشی؟  که تو کاری با نا محرم نداری؟ که تو طرح‌های پول ساز توی ذهن داری؟ که چی؟

خب بیشتر از این پر حرفی نمی‌کنم و قول چند تا پست دیگه رو بهتون میدم در رابطه با تشخیص پسرهای کاری و چگونه رفتار سر کار و جلب رضایت کار فرما و چگونه تشخیص کارگر خوب برای کارفرماها و برنامه ریزی مالی و کسب و کار

در ضمن متن با گوشی نوشته شده ایراد نگیرید 


پیشنهاد:

تفاوت اوضاع کار و اشتغال دهه 80 با دهه 90 چیه؟

با کارهای روزمزدی و پروژه ای میشه زندگی کرد؟

چطوری یه کار خوب با درآمد مناسب پیدا کنم ؟

حداقل درآمد لازم برای شروع یک زندگی معمولی

میزان درآمد مناسب مرد از دید دختران دم بخت

چه درآمدی از شغل تون دارید ؟

حداقل درآمد خواستگار برای تشکیل زندگی مشترک مستقل

شان اجتماعی شغل مهمه یا درآمدش ؟

چطوری یه کاسبی ساده، بدون هزینه و با درآمد قابل قبول داشته باشیم ؟

معرفی کتاب شغل مناسب شما

برای انتخاب شغل علاقه مهمتر هست یا درآمد ؟

دختران چقدر روی پرستیژ شغلی خواستگاراشون فکر میکنن؟

در مورد حل مشکل بیکاری چه کارهایی میشه کرد ؟

بیایید علل بیکاری رو به چالش بکشیم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب شفق (۲۲ مطلب مشابه)