سلام

من روخوانی قرآنم خوب نیست، البته تو کلاس درس یا جاهای شلوغ، نمی‌خوام با صوت یا عربی و این جور چیزها بخونم، فقط روخوانی من خیلی روان نیست و خیلی گیر می‌کنم، گرمم می شه و استرس دارم و نفسم بعضی جاها بند میاد، در جاهای شلوغ وقتی می‌خوام با صدای بلند بخونم این‌جوری میشم، چند ساله که اینجوری‌ام. 

ولی تو خلوت و تنهایی خودم خیلی خوب و روان می خونم اگه تمرین کرده باشم. امّا کلاً تو جمع یا کلاس درس با صدای بلند خیلی بد می خونم، همه ش گیر دارم و انگار به لکنت و تته پته میافتم، الآن که کرونا هست و تو قرنطینه ایم، قبل کرونا تصمیم داشتم برم کلاس ولی خب به خاطر این بیماری نشد. خیلی دوست دارم بتونم قرآن رو روان و ساده با همون لحن و صوت ساده و فارسی بخونم و تو جمع استرس نگیرم و نفسم تنگ نشه و بعد خجالت بکشم، به نظرتون چه کار کنم روخوانی قرانم خوب و روان بشه؟ 

راه حلی پیشنهاد بدین بتونم خودم این مشکل لکنت تو قرآن خوندن رو حل کنم چون بزرگ‌ترین مشکل من تو قرآن همین لکنت هست که میاد سراغم و باعث می شه کلاً همه چی بهم بریزه و نتونم روان بخونم. چند سال هست که همین مشکل رو دارم لطفاً کمک کنید.


مرتبط با تفکر در قرآن:

آیا خداوند تعهدی داده که حتما ما رو مورد رحمتش قرار بده؟

تاملی در آیه 31 سوره انعام

تفکر در معنی بسم الله الرحمن الرحیم

هر مصیبتى به شما برسد به سبب دستاورد خود شماست

انسان ها به اشتباه در زمین به دنبال آرامش مطلق میگردند

براى انسان جز حاصل تلاش او نیست

از آیه لا اکراه فی الدین سو استفاده نکنید

مراقب آثار اعمال مون در جامعه باشیم



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)