آیا گذشت و رحمت خدا بیشتر از جرم و گناه ما هست؟ خب بله، اما سوال اینجاست که آیا خداوند تعهدی داده که حتما ما رو مورد رحمتش قرار بده؟

پس این آیاتی که به انسان تذکر میده واسه چی هستش؟

إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا وَمَاتُوا وَهُمْ کُفَّارٌ فَلَنْ یُقْبَلَ مِنْ أَحَدِهِمْ مِلْءُ الْأَرْضِ ذَهَبًا وَلَوِ افْتَدَى بِهِ أُولَئِکَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ وَمَا لَهُمْ مِنْ نَاصِرِینَ 

در حقیقت کسانى که کافر شده و در حال کفر مرده‏ اند اگر چه [فراخناى] زمین را پر از طلا کنند و آن را [براى خود] فدیه دهند هرگز از هیچ یک از آنان پذیرفته نگردد آنان را عذابى دردناک خواهد بود و یاورانى نخواهند داشت.

آیا نمیشه به زبان شهادتین بگوییم اما در عمل از کفار باشیم؟، اگه ایمان با یک شهادتین بود، چندین میلیارد انسان یک شهادتینی مثل ما می گفتند تا گرفتار عذاب اخروی نشوند. ایمان که فقط چند تا لفظیات نیست.

وَقَالُوا لَنْ تَمَسَّنَا النَّارُ إِلَّا أَیَّامًا مَعْدُودَةً قُلْ أَتَّخَذْتُمْ عِنْدَ اللَّهِ عَهْدًا فَلَنْ یُخْلِفَ اللَّهُ عَهْدَهُ أَمْ تَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ 

و گفتند جز روزهایى چند هرگز آتش به ما نخواهد رسید بگو مگر پیمانى از خدا گرفته اید که خدا پیمان خود را هرگز خلاف نخواهد کرد یا آنچه را نمیدانید به دروغ به خدا نسبت مى‏ دهید.


مرتبط با تفکر در قرآن:

تاملی در آیه 31 سوره انعام

تفکر در معنی بسم الله الرحمن الرحیم

هر مصیبتى به شما برسد به سبب دستاورد خود شماست

انسان ها به اشتباه در زمین به دنبال آرامش مطلق میگردند

براى انسان جز حاصل تلاش او نیست

از آیه لا اکراه فی الدین سو استفاده نکنید

مراقب آثار اعمال مون در جامعه باشیم



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تفکر در قرآن (۳۴ مطلب مشابه)