سلام 

من یه سوال دارم، هر کسی می تونه بهم یه جواب عاقلانه و دور از نفرت بده ازش ممنونم، من ۲۷ سالمه و خوزستانی ام و ساکن یه شهر کوچک و سنتی. دلیل ازدواج نکردنم تا الآن عدم اطمینان به مردان بود (گرچه ممکنه اشتباه کرده باشم)، حالا مدتیه که چند تا خواستگار دارم.

اما مشکل اینجاست که نمی خوام مثل بقیه با ثبت مهریه ازدواج کنم بلکه دوست دارم به جای مهریه شروط ضمن عقد مثل حضانت بچه و حق تحصیل و اشتغال و حق طلاق رو بگیرم. اما دو تا مشکل اساسی دارم (ولی حق نصف شدن اموال نمی خوام چون صد در صد قبول نمی کنن) 

اول اینکه به هر کی بگم همچین شرایطی رو می خوام  اول فکر می کنه یه نقشه‌هایی برای آینده دارم که حق طلاق می خوام و بهم بی اعتماد می شه. (این مورد رو به کسی که باهاش آشنا شدم گفتم و دقیقاً همین حرف رو بهم زد و منم ردش کردم) 

دوم اینکه با توجه به اینکه توی ایران زن مطلقه خیلی اذیت می شه و حتی ممکنه بهش کار ندن اگر شروط ضمن عقد رو گرفتم و روزی شوهرم بهم خیانت کرد یا اخلاق بد داشت و ازش جدا شدم یه جورایی بزرگترین ضرر رو من کردم چون با این وضعیت فرهنگی بد جامعه و نگاه بد به زنان مطلقه باید زندگیم رو بسازم و بچم رو بزرگ کنم. یه جورایی تمام فشار مالی روی دوش منه.

شما جای من باشین با چه شرایطی ازدواج می کنید؟ 

یکی از دلایل مجرد موندنم دقیقاً همینه از ترس قضاوت نشدن خواستگار هام رو که می دونم عقاید سنتی دارن رو رد می‌کنم، 

شما فرض رو بر این بذارید که یه مرد خانواده دوست و خوب رو برای زندگی انتخاب کردم اما بعد از ازدواج مثل هر کسی ممکنه کارمون به طلاق بکشه با توجه به این انتخابم چه شرایطی رو برای ازدواج بخوام که خودخواهانه نباشه ولی بهم کمترین آسیب رو بزنه؟ 


پیشنهاد:

مهریه می خوام، شروط ضمن عقد و تنصیف اموال هم باید باشه

دلایل مخالفت بعضی از آقایون با دادن حق طلاق به خانم ها چیه ؟

ماجرای نصف شدن اموال در عقدنامه

بحث در مورد تقسیم اموال موقع طلاق

چگونگی تنصیف اموال در ازدواج به سبک غربی

حق طلاق رو به زن میدید ؟

ما پسرها چطور در بحث مهریه به شما دخترها اعتماد کنیم ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) شروط ضمن عقد (۱۱ مطلب مشابه)