سلام

خانمی 28 ساله هستم و نزدیک به 5 ساله که ازدواج کردم، مشکلی که میخواستم مطرح کنم این بود که من وقتی تو دوران دانشجویی با همسرم آشنا شدم مجذوب شخصیت پخته و شوخ طبعی همسرم شدم، وقتی هم به خواستگاری اومدن من خیلی راحت پذیرفتم و یه جورایی اون زمان تحت تاثیر احساساتم هم کمی بودم و فکر نمیکردم اختلافات فرهنگی ما بتونه مشکل ساز بشه. 

من خودم از خانواده ی مقیدی هستم، پدر و مادرم اهل نماز و روزه هستن البته خودم نمیخونم، یا حجابم کامل نیست و تو دوران مجردی محدودیتی تو پوشش نداشتم اما سنگین میپوشیدم یا مثلا تو خانواده ما اصلا مرسوم نیست جلوی نامحرم ها زیادی باز بپوشی یا مثلا جلوی دوست خانوادگی که هیچ ارتباط فامیلی باهاشون ندارین بدون حجاب باشی یا مثلا باهاشون بری شمال یا سفر های دیگه... 

در کل خانواده ما یه همچین چارچوبی وجود داشت و من با وجود اینکه شخصا خیلی آدم مذهبی نیستم اما این چارچوب داشتن رو بیشتر دوست داشتم ولی وقتی وارد خانوده همسرم شدم اولین چیزی که تو ذوقم خورد این بود که مشکلی با خوردن مشروبات الکلی ندارن، مثلا با دوستان همسرم که رفتیم ترکیه، خانم های اون ها راحت با لباس نامناسب رفتن ساحل در حالی که من برام واقعا سخت بود جلوی دوست همسرم اینقدر باز بپوشم.

اون جا کلا ما یه دعوای حسابی داشتیم...، البته علاقه من به شوهرم هنوز پا برجاست، همسرم مرد واقعا خوبی هست و ما رابطه صمیمی داریم، من حاضرم برای خواسته های همسرم از خیلی چیز ها بگذرم چون ایشونم به خاطر من از خیلی چیز ها گذشت کرده ولی واقعا این اختلافات فرهنگی ما داره اصطکاک ایجاد میکنه و من واقعا در توانم نمیبینم که ایشون رو مثل خودم بکنم. 

مشکلات مون فقط هم مربوط به حجاب و الکل نیست و من از نظر مالی هم با همسرم شدیدا مشکل دارم، چند وقت پیش یک روز صبح از خواب بیدار شدم و دیدم ایشون ماشین قبلی رو فروخته و یه ماشین گرون قیمت خریده به جاش، یا گاهی میبینم میگه بریم ویلا شمال، میگم کدوم ویلا، میگه فلان روز خریدم به تو نگفته بودم، ماشین عوض میکنه میگم از کجا آوردی همچین پولی گذاشتی این ماشین رو خریدی میگه فلان مغازه رو خریده بودم اون رو فروختم، حال کدوم مغازه که منم اصلا نمیدونم کی خریده کی فروخته!!!

اصلا به من نمیگه داره چیکار میکنه، مدام نگران هستم این ریخت پاش کردن از جای حلالی نباشه اصلا درباره خرج کردن هاشون با من صحبت نمیکردن از اوایل، منم زیاد حساس نبودم ولی جدیدا حس میکنم این ماشین های لوکس که حالا قیمت شون چند صد میلیون یا نزدیک میلیارد شده جدیدا یا خرید فروش های ویلا ها و ساخت و ساز هایی که داره میکنه اصلا با درآمد و پس اندازش همخونی نداره.

من الان چند مدته با خودم درگیر شدم که چیکار باید بکنم من نمیخوام متهمش کنم به پول حروم یا هر کار دیگه، چون من خیلی بهش اعتماد دارم ولی اعتمادم داره هر روز بیشتر در هم میشکنه، بعضی اوقات شب ها تنها میشینم گریه میکنم و خود خوری میکنم.

من واقعا نمیدونم چطور باید در مقابل این اختلاف فرهنگی و این شک وحشتناکم به همسری که روزی شدیدا عاشق و شیفته اش بودم بر بیام!! لطفا راهنمایی کنید چطور از کار شوهرم سر در بیارم ، بدون اینکه حساسیت برانگیز باشه چون من میپرسم یه جوری می پیچونه و جواب درست نمیده و اگر هم بخوام این شکی که به دلم افتاده رو بگم میترسم احترام بین مون کم بشه و دعوا پیش بیاد.

چون من هیچ وقت ایشون رو متهم به چیزی نکردم و اگر اشتباه بکنم مطمئنم دلخوری خیلی بدی پیش بیاد، دوست ندارم مدام با همسرم دعوا داشته باشم و اینکه چطور باید رابطه مو با دوست های همسرم قطع یا حداقل کمرنگ کنم؟، من واقعا علاقه ای به سفر رفتن با دوست های همسرم ندارم ولی خب این ها دوست های خیلی صمیمی هستن و با هم دیگه شریک هستن و خیلی کارها رو با هم انجام میدن و دادن، یه جورایی قطع رابطه از نظر مالی به همسرم ضربه میزنه و اینکه متاهل هم هستن و همسرم انتظار داره منم مثل خانم های اون ها باشم و بپوشم!

بلایی سرم اومده که اسم سفر به غیر از شهر های ایران میشنوم دلم میخواد بمیرم این قدر که تحت فشار قرار میگیرم برای همرنگ شدن با اون جماعت و پوشیدن و خوردن و رفتار کردن مثل اون ها!


داشتن اختلاف نظر با شوهر:

خوابیدن های زیاد شوهرم منو رنج میده

آقایون دوست دارن خانم شون بره منت کشی موقع قهر بودن؟!

تبعات جدا کردن تخت و اتاق یه زن و شوهر

من و شوهرم چند سالیه که کنار هم نمیخوابیم

وقتی جدا از زنم می خوابم یه احساس معنوی بهم دست میده

خوابیدن کنار همسر در دوران عقد

شوهرم به شدت به پسرم حسودی میکنه

وقتی شوهرم قهر میکنه من باید برای آشتی پیش قدم بشم ؟

حس میکنم دیگه همسرم هم بهم کششی نداره

نه می تونم با شوهرم ادامه بدم و نه می تونم تنهاش بذارم

جدا خوابیدن همسرم از من نگرانم کرده



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه) قبل از ازدواج لازم است بدانید (۲۹۶ مطلب مشابه)