سلام به تموم خانواده برتری های عزیز

من دختری مجرد هستم و نزدیک بیست سالمه، از ۱۵ سالگی تا الان از یکی از پسرهای فامیل دورمون خوشم میاد. ایشون ۲۳ سالشونه، و از علاقه ی من نسبت به خودشون اطلاعی ندارند و من هم نمیدونم که ایشون از من خوشش میاد یا نه. با خانواده شون هم رفت و آمد نداریم و همدیگه را ۲ سال پیش دیدیم.

خواهر ایشون، فامیل نزدیک ما میشن و باهاشون رفت و آمد داریم، هر دفعه ای میاد از برادرش پیش من تعریف میکنه و گاهی اوقات خاطرات برادرش رو برای من و خواهر کوچکترم تعریف میکنه، ولی بیشتر برای من تعریف میکنه.

گاهی وقت ها حرف از ازدواج و این ها میشه به مامانم میگه: دخترانت رو شوهرشون بده برن (باخنده).

من با خودم گفتم: اینقدر میاد از داداشش پیش من تعریف میکنه، حتما خبریه، نکنه منو به عنوان یه کیس به داداشش معرفی میکنه یا نکنه داداشش منو دوست داره و از این قبیل فکرها. درسته نباید به خود بگیری ولی خداییش خیلی از داداشش پیش من حرف میزد.

ولی ایشون و مامانش قصد دارن برن خواستگاری یکی از دخترهای فامیل خودشون که خیلی دوستش دارن و این دختر رو به عنوان یه کیس به برادرش معرفی کرده، داداشش هم نگفته نریم، فقط گفته من از فلانی ها (اسم شهری که دختر فامیل شون اصالتا مال اونجا هستند،را گفته) خوشم نمیاد. ولی فک کنم بره خاستگاریش.

من حسم حس زودگذر نبود، پسر خوبیه،خیلی دعا و راز و نیاز به درگاه خدا کردم، ولی انگار قسمت نیست و نخواهد بود. اگه بود می اومد. واسطه مطمئن هم ندارم و خودم هم اصلا خوشم نمیاد و دوست ندارم که ازش خاستگاری کنم. اصلا همچین آدمی نیستم.

میخوام دیگه بهش فکر نکنم. میخوام وقتی ازدواج کردم، فقط و فقط و فقط ذهن و فکر و قلبم پیش همسر آینده م باشه.

ولی هر دفعه میخوام بهش فکر نکنم، دوباره خواهرش از داداشش یا ازدواج حرف میزنه و دوباره ذهن من درگیر میشه.

من چه کار کنم؟، به حرف هاش چه واکنشی نشون بدم؟،چطور دیگه بهش فکر نکنم؟، از خانم های محترمی که برادر دارن، خواهشمندم که از برادر یا برادران مجردتون با یه دختر مجرد، اینقدر حرف نزنید، این قدر تعریف نکنید. بیچاره اون دختر شاید پیش خودش یه فکر دیگه بکنه.

و از تمام دختر خانم های گل خواهشمندم که وقتی پسری، رسما با خانواده، ازتون خواستگاری نکرده، با خودتون فکر و خیال ازدواج نکنین.

و از تمام آقا پسرهای گل خواهشمندم، که اگر کسی رو واسه ازدواج دوست دارین (عاقلانه انتخاب کردین) با خانواده رسما برین خاستگاری؛ شاید اون دختر از شما خوشش نیاد، شایدم شما رو دوست داره و میخواد شما پا پیش بگذاری و بیایی خواستگاری و ... ‌.

اینم یه توصیه خواهرانه.


مرتبط:

برسد به دست پسران سرزمینم

۱۵ توصیه به پسر ها در ارتباط با ازدواج، کار و زندگی

6 توصیه برای مردان در مورد مدیریت روابط مادر و همسر

توصیه به پسران و مادران محترم اون ها در مورد خواستگاری رفتن

توصیه به دختر و پسرهای دم بخت


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج فرزندان (۱۸۰ مطلب مشابه)