سلام به همگی

من یه دختر 25 ساله ام که برای ازدواج مهمترین معیارم رو "مذهبی" بودن طرف مقابلم قرار دادم (منظورم پایبندی و عمل به احکام اسلام در حوزه های مختلف هست). البته نمیگم خودم کامل هستم و انتظار کامل بودن هم ندارم از طرف مقابلم ولی خوب یه سری چیز ها برام خط قرمز هست و در این پیام "محدوده و دیدگاه طرف مقابلم در رابطه با نامحرم هست".

الان یه خواستگار دارم که از همکلاسی هام بودن و به نظر در عقیده هم نظر هستیم، ولی من چیز هایی در عمل ازشون دیدم که درک شون نمی کنم و فکر می کنم که در تضاد هست با اون چه که ادعا می کنن. ممنون میشم از دوستان که راهنمایی کنند که آیا من افراطی فکر می کنم و یا نه درست تشخیص دادم.

1) ایشون هم به مسئله ی محرم نامحرم خیلی مقید هستند و میگن که نباید خیلی صمیمی شد و یک مرز هایی وجود داره. در ارتباط شون هم تا جایی که بنده اطلاع دارم این رو واقعا در فضای واقعی و همین طور مجازی در گروه ها و ... رعایت می کنند. و اطرافیان شون هم مرزشون رو در برخورد با ایشون می دونن.

2) میگن که تا چند وقت پیش اینستاگرام نداشتن، چون که معتقد بودن فضاش مناسب نیست؛ ولی الان اینستا دارن. چیزی که در این ضمینه اذیتم میکنه سه تا مسئله هست:

1-2) یکی اینکه کلی فالوئر خانم دارن (که البته آشنا هستن یا همکارن یا هم دانشگاهی...). ولی من طرز فکرم این هست که ارتباط با نامحرم فقط در حد ضرورت درست هست و اصلا دلیلی نداره که آدم حتی همکارش رو بخواد به این طریق دنبال کنه و هر عکسی میذاره مثلا تولدش بوده طرف، یا هر چی (البته با حجاب عرف (یعنی یه کم مو این حرف ها هم بیرون یا عکس پرتره portrait) لایک کنه!! ( و میگن که من رو درک میکنن یک جمله ای هم که در این رابطه میگن این هست که اونا اصلا مثل خواهران شون هستن و اصلا حسی بهشون ندارن و نیازی نداره من غیرتی بشم! البته من از روی غیرت با این مسئله مشکل ندارم، با نفس کار مشکل دارم)

2-2) عکس هایی رو که عکس پورتره (portrait) هستند رو لایک میکنن که حتی ممکنه آقایی تو پیج شون گذاشته باشن و یا مثلا یه پیج خارجی که داره فنون فتوشاپ رو یاد میده یه وقتی تصویر خانم که با عرف اون ها میخونه ولی خب از نظر ما بی حجابه دیگه،(و لباس نامناسب محسوب میشه) لایک کردن.

2-3) راجع به دور همی دانشگاهی مختلط قبلا بحث کردیم و با اینکه قبلا صحیح می دونستن، متوجه شده که بله صحیح نیست، ولی من بعد از اون هم عکس هایی رو دیدم از دورهمی های مختلط که لایک کرده بودن و خودشون هم این مسئله رو درست نمی دونستن (چون معتقد بودن به معنای تایید اون کار هست) و معتقد بودن ممکنه یکی دو تا "اشتباهی" لایک کرده باشن!!! (البته این نکته هم لازم به ذکر هست که اتفاقا خیلی هم آدم دقیقی هستند از نظر بصری و توجه شون بالاست). 

تازه خودشون هم میگن من دوس ندارم خانواده م عکس شون رو در فضای مجازی قرار بدن!، ولی عکس بقیه رو لایک می کنن!

3) ادعا می کنن که نسبتا افراطی هستن و نگاه شون رو به نامحرم خیلی کنترل می کنن، ولی من چنین چیزی تو چند تا برخوردی که باهاشون رفتم بیرون و یا منزل تشریف آورده بودن در رابطه با بقیه ندیدم. البته نه اینکه بد نگاه کنن ولی اینطور که میگن سرشون  پایین باشه و نگاه نکنن، نبود، من خودم بیشتر رعایت میکنم (و انتظار بیشتری هم دارم)!

*** یه چیزی که میگن این هست که جدیدا دارن سعی می کنن که خانم و آقا براشون فرقی نداشته باشه و به عبارتی اینکه کنترل نگاه داشته باشن به حس شون بر می گرده! یعنی اگر حس کنن به گناه میفتن، نباید نگاه کنن! (اینم ممنون میشم اگر دوستان نظر بدن.)

4) میگن فیلم براشون خیلی مهمه که چی می بینن ولی فیلم بدون سانسور هم می بینن و خودشون رعایت می کنن!(با این توجیه که فیلم های سانسور شده و دوبله شده، گاها محتواشون عوض میشه)!

5) بیان می کنن که با ماهواره مشکل دارن.

6) تازه قصد خروج از کشور هم جهت تحصیل دارن.

خلاصه علی رغم اینکه ادعای مذهبی بودن میشه و در این مسائل من میگم درست نمی دونم، ایشون میگن منم ذهنیتم همین هست (یعنی با من موافق اند) ولی خوب من چیز دیگری می بینم.

بقیه چیزهاشون هم خوبه و اینا میشه گفت معدود موارد ناهمخوانی بود که من دیدم. علی رغم اینکه بچه ی پاکی به نظر میان و صادق و با منطق، اما این چیزهایی که عرض کردم رو من، تناقض در رفتار و عمل می دونم و درم دو دلی ایجاد کرده و ایشون الان هم سنشون کمه (25 سال) با اینکه تا اینجا هم اهل مطالعه در دین بودن، ولی بعید نیست نظرشون تو بقیه چیز ها هم در آینده عوض بشه مثل دیدشون به نامحرم و اینستا که تا الان عوض شده.

خیلی ممنون میشم اگر که دوستان راهنمایی کنن. آیا واقعا دارم افراطی فکر می کنم ...؟


مرتبط:

پسرهای مذهبی نشانه علاقه شون به یه دختر چیه ؟

وقتی با یه پسر مذهبی برخورد میکنم چه رفتاری باید داشته باشم ؟

معیارهای پسران مذهبی برای ازدواج چیه؟

به نظر شما یه پسر مذهبی با من ازدواج می کنه؟

من یه پسر مذهبی و غیرتی ام

ازدواج پسر مذهبی با دختری که هیچ قید و بندی نسبت به حجاب نداره

چرا بعضی از پسرهای مذهبی سراغ دخترهای عفیف نمیرن ؟

پسر مومن و مذهبی و با ایمان دقیقا کیه ؟

ازدواج با پسری مذهبی از یک خانواده ی باز

آیا با یه پسر با ظاهر مذهبی ازدواج می کنید ؟

خجالت میکشم که بگن شوهر فلانی مذهبی نیست


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج با پسر مذهبی (۲۸ مطلب مشابه)