سلام دوستای گلم امیدوارم حالتون خوب باشه

من همیشه دوست داشتم که بتونم یه بار (کل معنی قرآن) رو بخونم...، راستش شاید هیچ وقت تا حالا فرصتش پیش نیومده معنی کل قرآن رو بخونم. یه بار ماه رمضون معنیش رو با برادرم شروع کردم وسطاش خسته شدم. درسته که راجع به آیاتش به طور پراکنده، خیلی بامعنی برخورد کردم، طوری که مدت زیادی بابت تحقیق، درگیر سوره نسا بودم ...

شاید ماه رمضون عربیش رو ختم کرده باشم نصفه یا کامل ...، اما دلم میخواد یه بار کامله کامل عربیش رو به همراه (معنیش) بخونم...، بیشتر تاکیدم بر معنی هست، اما همزمان هم عربی هم معنی با هم به صورت موازی ...، دوست دارم قبل از مرگم ،این کار رو انجام بدم حتما ...

(امیدوارم عمرم برسه و بتونم)

فکر کردم شاید شما هم دوست داشته باشین، این کار و با هم انجام بدیم. چون من دیدم بعضی از دوستان بیانی هر صبح این کار و انجام میدن،  و به نظر من واقعا ایده قشنگیه، دلم خواست حالا که مدتها بود که دلم میخواست این کار و تنهایی خودم انجام بدم،  و هی به هر دلیلی به تعویق می افتاد و همتش رو نداشتم...

حالا که بنا بر دلایلی تصمیم گرفتم انجام بدم، یکیش بخاطر اینکه حس میکنم خیلی از خدا و معنویت دور شدم، شاید علت اصلی اینکه این روزها حالم خوب نیست و اذیت میشم همین باشه ... .

بنابراین فکر میکنم برای خودم و حالم واجبه این کار،  گفتم شاید دوست داشته باشید با هم همراه باشیم تو این کار، از این جهت تصمیم گرفتم از ابتدای قرآن شروع کنم مرتب ،قشنگ از اول، روزی 5 آیه با معنی، با تفسیر ، با تحقیق و با فکر بخونم ...

من خودم دلم میخواد نتیجه این کار برای خودم جز یه بار کامل خوندن معنی، این باشه که بتونم با تحقیق تمام شبهات تو ذهنم رو حل کنم، بخاطر همین تصمیم دارم  روزی 5 آیه باشه که  واقعا در موردش فکر کنم، و هم اینکه شبهات زیادی که دارم و مدت زیادی درگیرم کرده،حل شه واقعا، (چون اون پروسه ای که قرار بود از این جریان شبهات واسه آرامش ذهنیم دور باشم باید تموم شه دیگه به نظرم). 

و هم اینکه به امید اینکه به کمک خدا بتونم، ضعف هام رو بر طرف کنم و به مرحله عمل بهش هم برسم، که فکر میکنم، خیلی کار سختیه، حداقل برای من خیلی سخته و خیلی راه دارم، سخته ولی شدنیه، بنابراین میخوام همه تلاشم رو بکنم، که بعد از مرگم مدیون خودم نباشم ... .

یعنی میگم نمیخوام همین جوری بخونم که خونده باشم...، هم این که از اون جایی که تجربه به خودم ثابت کرده که سنگ بزرگ برام، نشونه نزدنه، همون روزی 5 تا رو در نظر دارم.

دلم میخواد هر روز علاوه بر متن آیه و معنی و تفسیر، یه صوت قشنگ از عبدالباسط یا حالا هر کدوم دیگه که قشنگ و تاثیر گذار باشه همراش آپلود کنم که هم انگیزه م رو ببره بالا، هم اشتباهات خوانداری رو هم اصلاح کنم، به خاطر همین به نت احتیاج دارم! 

 هر کس چشمش به این پست افتاد، و دلش میخواد با هم شروع کنیم، اعلام حضور کنه یا اگه دلش نخواست اعلام نکنه همون طور خاموش ...

همیشه میگن هر کس یه آیه ای تو ذهنش و قلبش داره، که تو شرایط سخت و ترسناک و عجیب و در واقع در همه شرایط اون آیه میاد تو ذهن خودش و تکرار میکنه، با اون آیه ای که مخصوص به خودتونه اعلام حضور کنید لطفا

و نحن اقرب الیه من حبل الورید، و ما نزدیک تریم به او از رگ گردن...

هر کی پایه ست بسم الله......

بعد نوشت؛

لیست دوستان شرکت کننده (اضافه خواهد شد...)

1) آقای اشکان ارشادی  ✅

2) خانم مشکات  ✅

3) خانم anahita ✅

4) آقای محمدرضا زارع ✅

5)خانم fatemeh ahmadi ✅

6)خانم bahar1999 ✅

7)خانم call me whatever u want ✅

8)پرینازم✅

برای شرکت در این طرح به وبلاگ خانم "پرینازم" مراجعه بفرمائید

https://parinazam.blog.ir


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) تفکر در قرآن (۳۴ مطلب مشابه)