به نام خدا

سلام خدمت همۀ مخاطبان خوب خانواده برتر 

این مطلب، در مورد یکی از بحث برانگیز ترین و داغ ترین موضوعات روز، یعنی حجاب است.

نمی خواهم بروم سراغ تعریف حجاب و احکام حجاب. می خواهم به این سوال خیلی مهم جواب بدهم: حجاب فایده ای دارد یا نه؟

من استدلال هایی در ذهنم دارم که سعی می کنم اون ها رو به منطقی ترین شکل ممکن برای شما عزیزان ارائه بدهم. منتظر نظرات شما هم هستم.

اول این رو بگم که حجاب هم برای مردان و هم برای زنان هست. اما چون عموما مردان حجاب شان را رعایت می کنند، می خواهیم به حجاب زنان بپردازیم.

1- مردان نگاهشان را کنترل کنند! به من چه؟!  

من از کسانی که این جمله را مطرح می کنند، یک سوال دارم. شما اگر باغی پر از گل های زیبا داشته باشید، آیا دور آن دیوار یا حصاری می کشید یا خیر؟ چرا نمی گویید که: کسی نیاید داخل باغ، به من چه ربطی دارد؟، آری، اگر دزدی نباشد، به دزدگیر هم نیازی نخواهد بود. اگر انسان های بیمارفکر  نباشند، نیازی به حجاب نخواهد بود. اما بحث اینجاست که آیا امکان دارد در جامعه ای دزد وجود نداشته باشد؟، آیا می توان انسان های بیمارفکر جامعه را تشخیص داد یا دستگیر کرد؟، آیا جامعه ای وجود دارد که همۀ مردان آن، با نیت خواهری با ناموس دیگران رفتار کنند؟ بحث همین است. اگر همۀ مردان جامعه ، از نظر فکری سالم می بودند، لازم نبود کسی چادر سر کند و زنان می توانستند با لباس های معمولی (بحث عریانی و لیاس های تنگ و تحریک کننده با لباس معمولی فرق می کند) بیرون بیایند.

لباس معمولی یعنی پوششی در حد زنان کرۀ قدیم در فیلم های کره ای. جالبه بدونید بعضی ها معتقدند که لباس نیمه عریان از عریانی کامل بدتر است! خلاصه که توجه به اینکه در جامعه هر جور مردی با انواع و اقسام افکار وجود دارد، شایسته نیست که زن بخواهد ارزش خود را پایین بیاورد و خود را وسیلۀ لذت جویی این افراد با ذهن الوده قرار دهد. (بحث اروپا و کشور های کم حجاب رو در بند سوم با هم برسی می کنیم.)

2- می دونیم که انسان از دو بعد روحی و جسمی تشکیل شده است. منتقدان حجاب ادعا می کنند که حجاب باعث سلب آزادی زنان می شود. خب در نگاه اول، حرفشان منطقی است. قطعا پوشیدن روسری و مانتو یا چادر در هوای گرم بسیار سخت است. با برداشتن روسری، جسم انسان ازاد می گردد. 

اما روحش چه؟ آیا اسیر دل های مریض بودن آزادی است؟ آزادی درست در مقابل اسارت قرار دارد!

3- پس چرا تو اروپا مشکلی با بی حجابی نیست و همه چشم پاک هستند؟! برای این سوال دو تا جواب در مقابل دو تا باور داریم.

الف) بعضی ها می گویند مردان به بدن زنان عادت کرده و دیگر نسبت به آن بی تفاوت می شوند. پاسخ این سوال خیلی واضحه. شاید یکی از دلایل افزایش ازدواج های نامتعارف در اروپا (حیوانات و ...) همین مورد هست که آثار فردی و اجتماعی خیلی بدی داره. یک انسان چطوری می تواند با یک حیوان به آرامش روحی برسد؟ آیا اصلا این با منطق جور در می آید؟ این طوری کلا خانواده بی معنی میشه. سستی خانواده=سستی جامعه. 

اگر کسی قرآن و خدا رو هم قبول نداره کافیه یه کم فکر کنی ... چه دلیلی داره که بدن زن و مرد جوری تشکیل شدند که با هم جفت شده و فرزندی به دنیا بیارن؟ اگه کس به خدا اعتقاد نداره یا به قول بعضی از این طرفداران داروینیسم، انسان نتیجۀ تکامل طبیعته، پس چرا در دو جنس دستگاهی برای تولید مثل وجود داره که تنها با کنار هم قرار گرفتن سلول های جنس های مخالف فعال میشه؟ اون هایی که به دین و پیغمبر (ص) هم که اعتقاد دارن تکلیف شون مشخصه چون که خداوند در قرآن، زن و مرد را مایۀ آرامش همدیگه معرفی کرده.

ب) بعضی ها می گویند خیر! امکان ندارد که مردان به بدن زنان عادت کنند. پاسخ این سوال رو هم با این دلیل میشه داد. یکی اینکه توی اروپا، اگر الان نگاه نکنی، دو قدم جلوتر یک زن دیگه هست، اگه اون رو نگاه نکنی، سه قدم دیگه یک زن دیگه هست که بخواهی نگاهش کنی. چهار قدم دیگه یکی دیگه! یعنی انگار زن ها قربانی انتخاب مردان می شوند! یعنی هر کدام هر وقت هوس کردند یک نگاهی بیندازند. 

دوم اینکه شما حرف من رو قبول ندارید، برید تحقیق کنید ببینید که سایت های مستهجن چقدر در کشور های اروپایی طرفدار دارن! من هر چی اینجا نوشتم به دور از تعصب هست و هر جا دوست دارید می تونید در موردش تحقیق کنید. بازیگران فیلم های مستهجن هم که در واقع خودشون رو به اوج خفت و خواری رسوندن. برید مصاحبه های این بازیگران را که پشیمان شده اند یخوانید.

4- مهم انسانیت است! این مسائل اهمیتی ندارد! خواهرم اگر انسانیت برایت با ارزش است، با حجاب می توان از انسان بودن خود پاسبانی کرد. "زن" با "ماده" فرق دارد.

5- این همه در اسلام احکام وجود دارد ربا و گناه های اقتصادی، چرا به حجاب گیر داده اید؟ من نه فعالیت اقتصادی کلان دارم و نه پول حرام وارد زندگی خودم می کنم و نه پول کسی را میخورم. گناهان مالی هم عذاب سختی خواهند داشت. اما حداقل در راستای تحقیقاتی که در مورد حجاب انجام دادم، اومدم اینجا و دید خودم رو نسبت به این موضوع مطرح می کنم.

6-حجاب باید اجباری باشد یا اختیاری؟؟! در این زمینه اختلاف نظر هایی وجود دارد. نمی خواهم وارد این موضوع شوم. من فواید حجاب رو سعی کردم مطرح کنم و بعضی انتقاد ها رو با پاسخ های منطقی رد کنم.همین.

7- مهم حجب و حیای رفتاری است نه چادر و روسری! نه خیر هر دو مهم هستند. بله، شاید باشند آدم هایی که رفتارشان شایستۀ چادرشان نیست اما ربطی به این موضوع ندارد. هم باید عفت و حیای گفتاری و رفتاری داشت، هم پوششی.

8- حجاب یک تفکر قدیمی و متعلق به 1400 سال پیش است!  اولا حجاب مختص اسلام نیست. در یهودیت و مسیحیت هم حجاب وجود داشته است اما به تدریج کمرنگ شده است. حتی زنان ایران قبل از اسلام هم که عموما زرتشتی بودن، پوشش درست و حسابی داشتن. ثالثا، اگر حجاب متعلق به 1400 یا 2000 سال پیش اسـت، برهنگی و بی حجابی متعلق به انسان های اولیه است!

9- حجاب باعث حرص و طمع بیش تر مردان می شود! این حرف تا چند سال پیش قابل بحث بود. امروز توی چند ثانیه میشه به محتوای جنسی دست پیدا کرد و در ... دوست پیدا کرد و .. .  پس چرا طمع مردان کم نشده است؟ در دهۀ 60 با آن همه محدودیت، سلامت روحی و اخلاقی جوانان خیلی بهتر از الآن بود. روابط اجتماعی هم خیلی سالم تر بود.

10- غیرت مردان؛ به نظر من مردی که حاضره زنش با سر و وضع بسیار تنگ و جیغ بره میان مردان، خودش هم نگاه کردن به زنان دیگر رو زشت و قبیح نمی دونه! چو اگه زشت می دونست نمی گذاشت زنش جوری لباس بپوشه که دیگران به زن خودش نگاه کنند. شاید استثنائاتی هم وجود داشته باشن اما در حالت کلی به نظرم این طوریه.

11- نگاه های آلوده در کشور های غربی؛ خیلی ها فکر می کنن در آمریکا و اروپا هر کسی می تونه به هر کسی که دوست داره نگاه کنه! در حالی که این کار آزار جنسی محسوب میشه و مجازات داره. اسلام این موضوع را 1400 سال پیش مطرح کرده است.

چه چادری چه مانتویی حق دارن که با همدیگه بحث کنن یا عقیده شون رو با هم تحلیل کنن. اما کسی حق بی حرمتی نداره. بی حرمتی و تفرقه افکنی از اهداف دشمنان و بدخواهان کشور ماست.

اللهم عجل لولیک الفرج. التماس دعا. منتظر نظر های شما هستم.


مرتبط با بدحجابی:

خانم بد حجابی که مبلغ حجاب شد

یک دلیل منطقی برای بد حجابی خودتون بفرمایید

آقایون غیر مذهبی واقعا از بد حجابی خانم شون در جامعه ناراحت نیستند؟

راه درست امر به معروف یه بد حجاب چیه ؟

چند سوال برای کشف عقاید بد حجاب ها

دید خانم های متاهل نسبت به خانم های بد حجاب و با حجاب

اثرات زنان بد حجاب روی مردان متاهل مذهبی

از کجا می شه فهمید هدف یه دختر از بد حجابی چیه ؟

ریشه یابی علت بد حجابی در جامعه

می تونم یه دختر بد حجاب رو با حجاب کنم ؟

بد حجابی یه خانم دلیلی برای بد بودن اون نیست

رابطه ی بین خشکسالی و زلزله با بد حجابی و گناه

بی حجابی یا بد حجابی چقدر با بی عفتی ارتباط داره؟

ترکیب نوحه و بد حجابی ، هدفشون چیه ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
حجاب (۱۱۱ مطلب مشابه)