سلام

چند سوال در مورد ازدواج با اهل سنت دارم؛

اول بگم، من شیعه هستم و روی مذهبم پایبندم، اما به خودم اجازه اهانت نه تنها به اهل تسنن بلکه به هیچ مذهب الهی و رسمی دیگه ای نمیدم و به همه مذاهب و ادیان احترام میذارم و همچنین دوست هم ندارم کسی به عقاید دینی من بی احترامی کنه؛ همچنین این اخلاق رو که بخوام شخصی رو به دینم و مذهبم باورمند کنم ندارم.

حتی سابقه دوستی با افراد آتئیست رو داشتم که پس از چند ماه و برخورد ما با هم ، دیندار نشدن اما مجدد خداباور شدن، بگذریم ، قصد انحراف مطلب رو ندارم ، فقط خواستم بگم رفتارم با همه یکسان و خوبه، خوب ، سوال اول من اینه ؛

آیا افراد سنی غرب کشور، از اینکه دخترشون رو به فرد خوش اخلاق اما با مذهب متفاوت بدن، مشکلی ندارن ؟، چرا غرب کشور ؟

چون من هم از فرهنگ و رفتار کرد ها خوشم میاد، هم اینکه اگه اشتباه نکنم، در این مورد، کرد ها نسبت به بقیه سهل گیر تر هستن، بعد اینکه کرد ها زیباتر هستن. مثلا ترکمن های گرامی دختر به پسر غیر ترکمن نمیدن، حالا دیگه از مذهب متفاوت باشه که فبها.

سوال دوم ؛ 

مهریه دختران اهل سنت غرب کشور چگونه ست ؟

چون شنیدم در مهریه هم سهل گیر تر هستن، و البته جهاز به عهده پسر هست( که در این مورد مشکلی ندارم) اما در مورد مهریه از یکی شنیدم چند‌ گرم طلا هست که باید هنگام عقد پرداخت بشه و اگه اینطور باشه، خیلی خوبه. در مورد مهریه هم لطفا راهنمایی بفرمایید

سو تفاهم نشه ، مراد از مهریه کم، سوء استفاده از این شرایط نیست ، بلکه آرامش بیشتر و اعتماد بیشتر که منجر به افزایش علاقه میشه هست.

خوب راستش رو بخواید تا ۱۲ سالگی که اصلا نمیدونستم سنی چیه، بعد ها متاسفانه بخاطر تبلیغات معاندانه دشمنان ، فکر کردم سنی ها وهابی هستن و افراد بد اخلاقی هستن، و مدت کوتاهی هم در همون سنین نوجوانی ، در این باره با سنی ها دعوا می کردم که الان خندم میگیره.

اما کم کم با ورود به اجتماع ، شناخت بیشتر، و دوستی اینترنتی کوتاه با چند پسر سنی از کردستان و افغانستان، دیدم عوض شد، ولی دلیل اصلیم رو بخوام صادقانه بگم ، همین مورد مهریه ست. 

خوب، خیلی حرف زدم، سرتون رو درد آوردم، فقط اگر کسی تفکرات افراطی داره، بحث رو منحرف نکنه، ضمن اینکه ، من ساکن تهرانم ، کار و زندگی و موقعیت اجتماعی من همه تو تهران هست و خوب متاسفانه دختر مجبوره به تهران بیاد، پس در این باره هم اگر اطلاعی دارید ، نظر بدید که آیا حاضر هست به تهران بیاد یا نه.

من پایبند به زندگی هستم، اخلاق خوبی دارم، پایبند به دین هستم، و از نظر مالی و تحصیلی هم مشکلی ندارم. ظاهرم هم یه کم بهتر از معمولی هست، فقط اینکه منم دنبال یک فرد دیندار هستم که تفکرات افراطی نداشته باشه .

ممنون از شما 

 

مرتبط:


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج (۶۸ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج پسران (۷۱ مطلب مشابه)