سلام 

پسری ۲۸ ساله هستم ، فوق لیسانس زبان دارم ، قراره خواستگاری دختری ۲۴ ساله دانشجوی پزشکی برم، من چند شغل دارم و شغل هام حالت واسطه ای یا سرمایه گذاری داره، از نظر در آمد هم از ایشون چه الان چه متخصص چه جراح بشه بیشتر دارم ، ولی اندازه درآمد خودش ، میخوام وضعیت مالیم رو عنوان کنم .  

نمیخوام در آینده برای کارش یا هر مسئله دیگه خارج از چارچوب زندگیم مادامی که برام سودی نداره پولی خرج کنم ، دلایل زیادی پشت این قضیه ست ، ولی در چارچوب زندگیم خیلی دست و دلبازم، از طرفی گاهی باید برای پدر و مادرم مبالغی خرج کنم و نمی‌خوام همسرم از این موضوع خبر دار بشه شاید توقع داشته باشه برای پدر و مادر خودشون هم خرج کنم .  

موضوع بعد اینکه مهریه رو میخوام به این صورت بزنم که بعد عقد رسمی یک واحد منزل به نامشون کنم ، شاید دوران نامزدی به هر دلیلی نخوایم ادامه بدیم و نباید این وسط متضرر بشم از طرفی اوضاع مالی خانواده‌ شون ، در همین حد هست و به اندازه یک سوم قیمت منزل میتونن جهیزیه بیارن ، به علاوه حق طلاق ، اشتغال و تحصیل. 

در مورد نفقه هم ، خوب نمیشه نه کار منزل نکنه نه در مخارج شراکت نداشته باشه ، از این نظر باید به توافق برسیم 

سوال اول ) باید تمام در آمدم رو بهش بگم و اگه نگم گناهه یا نادرسته؟

سوال دوم ) نظرتون درباره مهریه چیه ؟

پ⁦.ن : می‌دونم خیلی مادی گرا و برابری خواهم ، دلیلش هم ضربه های زندگیم ، و شکست اطرافیان و کسب تجربه بوده ، وقتی در یک ارگان ، یک نفر هزار تومن به شما تخفیف نمیده چه دلیلی داره تو بهش لطف کنی؟ یا وقتی دختر ها خودشون چندین سکه مهریه میخوان مادی گرایی حساب نمیشه ولی ما بخوایم طبق منطق جلو بریم بده ؟

پس لطفاً از این نظر نه تذکر بدید نه گوشزد کنید من بچه نیستم . سپاس


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج (۶۸ مطلب مشابه)