سلام وقت بخیر

دوستان لطفا کمی از وقت ارزشمندتون رو در اختیارم بذارید تصمیم دارم مقاله جامعه شناسی ارائه بدم ... قبل از هر چیزی بگم این پست ویژه آقایونه ( چون الان فمینیست ها میریزند سرم ؛ ) خانم ها خواهشا نیاید بگید که این چه سوالیه و ارزش زن رو پایین نیارید و فلان ؟! من منظوری از این پرسش دارم و باید به نتیجه ای برسم ...

آقایون شرایطی و بیان میکنم و فقط لطف کنید بگید از نظر شما پذیرفتنی هست یا خیر ؟!

اگر دختر‌ خانمی مهریه نخواد ... شاغل هم باشه و تمام خرج و مخارج عروسی هم با شما تقسیم کنه ( دقت کنید با شما نه خانوادتون البته تا حد امکان عروسی ساده باشه و بیشتر پولشو بذارید با هم روی خونه و فقط فامیلهای درجه یک و عروسی و عقد هم یکی باشه  ) خب تا حدودی این  مسئله اقایون حل شد میمونه چیزی که دغدغه دختراست یعنی جهیزیه ... حاضرید با خانومتون در حد نیازتون جهیزیه رو تهیه کنید و سر کم و زیاد بودن جهیزیه غر غر نمیکنید ؟ ( منظورم اینه که فقط روی خودتون دو تا حساب باز کنید نه خانواده هاتون و از تجملات دوری کنید و بد ها به مرور زمان سطح زندگیتونو ارتقا بدید و بقیه لوازم مورد نیازتون رو خودتون تهیه کنید نه اینکه از روز اول همه چیز حاضر و آماده باشه ) ( البته میدونم که در خیلی از شهر ها آقایون باید وسایل سنگین رو بدند که من با اینم موافق نیستم دقت کرده باشید گفتم با کمک خود دختر و پسر ) حتی اگر بسیار ساده هم بود حاضرید پای این زندگی باشید ؟ و از کنار هم پیشرفت کردن لذت ببرید .

این سوال از اون جای ذهنم رو درگیر کرد که بعضی از دوستان اشاره کردند که قید ازدواج با دختر و پسر ایرانی و زدند و دختر و پسرای غربی و ترجیح میدند چون ساده اند ...بسیار خوب شما حاضرید از تجمل و چشم و هم چشمی داخل ایران بگذرید ؟ ( اگر یخچال معمولی داشتید اگر تلویزیونتون خیلی بزرگ نبود اگر فرش های معمولی داشتید و سرویس چوب آنچنانی نداشتید و یا به جای مبل روی زمین مینشستید  ) در آزاش هر دو کنار هم‌ درس بخونید و کار کنید با همون حقوق زیر دو میلیونی که میگید و به مرور زمان زندگیتون رو ارتقا بدید ..

اینا از نظر منی که دخترم هیچ اشکالی نداره چون کار کردم و میدونم چقدر پول درآوردن سخته و از اون سخت تر خرج کردن دست رنجت ( اشتباه نکنید این خساست نیست )به جای بزرگ کردن اینچ تلویزیون هامون بیاید کتابخونه ی خونمون رو بزرگ تر کنیم و فرزندانی تربیت کنیم که فردای ایران رو بسازند ( شعار نمیدم میدونم‌مشکل هست مشکل اقتصادیم‌ زیاده کار نیست الان میگید خانوم دلت خوشه ها ولی اگر هر ماه کمی از خرج های اضافیمون بزنیم و کتابی بخریم ناخودآگاه مسائلی مثل مهریه و جهیزیه مهم ترین دغدغه جوون هامون نمیشه )

ممنون میشم به سوال اولم پاسخ بدید لطفا الکی هم بحث و باز نکنید و حقوق‌زن و مرد رو‌نکشید وسط ...جنس مکمل هم باشیم نه مخالف :)


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مهریه (۱۱۶ مطلب مشابه) جهیزیه (۳۶ مطلب مشابه)