سلام

میخواستم ببینم علائم بیماری روده ی تحریک پذیر چیه؟ من خودم یه سری علائم دارم که به دو تا دکتر گوارش مراجعه کردم گفتن روده ی تحریک پذیر داری، میخوام ببینم اونایی که این بیماری رو دارن علائمشون شبیه منه ؟ دکتر برام درست تشخیص داده؟

من بعد از خوردن غذا ( صبحانه و ناهار ) دل پیچه میگیرم و احتیاج اورژانسی به دستشویی رفتن دارم خیلی معذرت میخوام مجبورم کامل توضیح بدم و اکثرا هم اسهال دارم واقعا اذیت میشم چون مجبورم تا بعد از ظهر خونه بمونم . اگه برم بیرون و چیزی بخورم و دستشویی در دسترس نباشه ... میخواستم ببینم درمانش به چه صورته ؟ رژیم غذاییش چیه ؟


پاسخ مرحومه آیدا :

سلام

ببینید ویزیت حضوری نقش مهمی در تایید این بیماری داره.

اما سندرم روده تحریک پذیر یک بیماری نیست بلکه یک اختلال فانکشنال و عملکردیه ، روده ها مشکلی ندارن بلکه اعصاب اون ها تحریک پذیری بیشتری پیدا کرده .

علایم متفاوتی داره و فرد به فرد متفاوت هست ،اما با توجه به توضیحاتی که دادید معمولا درد شکم همراه با شل شدن مدفوع و کاهش درد به دنبال اجابت مزاج هست و ... درد در تمام طول روز حالت صعودی و بالا رونده نداره بلکه کم یا زیاد میشه ، اسهال پیش رونده و مداوم در تمام طول روز نیست ،مصرف آنتی بیوتیک طولانی مدت در ایجاد و تشدید این اختلال نقش داره.

بر اساس علائمی که دارید با داروهای ضد اسهال و داروی ضد درد شکم قابل درمانه و کنترل استرس نقش به سزایی در جلوگیری از درد شکم داره.

یک فنجان نعنای دم کرده تقریبا 15 دقیقه قبل از صبحانه خوردن هم تاثیر قابل توجهی در کنترل درد و علائم داره ،غذاهای نفاخ مثل پیاز خام و سیر خام ، فلفل و ادویه جات زیاد هم در اقلیت رژیم غذایی تون باشه. 


مرتبط با مشکلات روده:

معرفی جراح خوب برای درمان پولیپ روده در مشهد

تجربیات شما در درمان کولیت عصبی روده با قارچ کفیر

تجربیات شما در مورد ورم معده و روده و کولیت روده بزرگ



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب مرحومه آیدا (۴۴ مطلب مشابه)