سلام وقت به خیر...

دوستان خواهش میکنم اگر راهکاری دارید برای من ارائه بدید .

بنده یه خواستگاری دارم که از نظر بیشتر شرایط با هم مناسب هستیم و من خیلی راضی به این وصلت هستم .

مشکلی که هست ایشون نظرشون اینه که مهریه نباید بیشتر از 14 سکه باشه و بر عکس پدر من به هیچ عنوان به مهریه کم قانع نیست و برای هر دو خواهرم مهر بالای 500 در نظر گرفت و میگن برای من هم باید همین باشه .

خانواده مذهبی هستیم و حتی در شرایط اولیه و درآمد کم هم مشکلی نداریم و به قول پدرم زندگی باید ساده شروع بشه ولی کلا تو بحث مهریه هیچ وقت کوتاه نمیان و منم اصلا آدمی نیستم رو حرفشون حرف بزنم...

حالا دو روز دیگه قرار هست با این اقا در مورد مهریه و مراسم بله برون صحبت کنیم و من نمیدونم چه طور این مساله رو بهشون بگم که قبول کنن.. باور کنید اگر به خودم باشه مهر بالا رو نمیخوام ولی پدرم خیلی رو این قضیه اصرار دارن... نگید باهاشون صحبت کنم و راضیشون کنم چون پدرم رو میشناسم و میدونم اصلا موافقت نمیکنن از طرفیم دلم نمیخواد به این آقا بگم مجبورم و اینا چون حس میکنن پدرم ظالمه و زورگو در صورتی که این طور نیست و کلا اهل دخالت نیستن و به جز مورد مهریه تو هیچ موردی سختگیری ندارن و برعکس خیلی هم کمک حال هستند برای خواهرام و همسرانشون...

لطفا بگید از چه راهی بهشون بگم تا این قضیه براشون منطقی بشه ، ایشون هم فرد مذهبی هستن ،‌ دوستان خواهشا هر موردی به ذهنتون میرسه بگید شاید کمک حال بود .

برای منم دعا کنید لطفا تو این شبای عزیز


عدم قبول مهریه بالا از جانب پسران:

مهریه را پدر داماد باید بده یا خود داماد؟

پسری که ادعا میکرد دوستم داره بخاطر تعداد سکه رفت!

خواستگارم میگه بیشتر از 14 تا مهریه نمی دهم

با آسون کردن شرایط ازدواج به خودمون کمک کنیم

عقد کنیم و تا زمان ایجاد شرایط ازدواج ، موافقید ؟

خواستگارم برای ازدواج با من سه شرط گذشته !

با این مهریه ها نمی صرفه ازدواج کنم

خواستگاری که می خواد مهریه عند الاستطاعه باشه نه عند المطالبه

از ترس مهریه سنگین، جلسات خواستگاری رو ادامه ندادم

حتی اگه بمیرم مهریه بالا قبول نمی کنم

مهریه رو بالا میگید که دستش بسته باشه ازتون پیروی کنه؟

هفته دیگه عقدمه و از قبول مهریه بالا می ترسم

ما که نمی تونیم مهریه بدیم قید ازدواج رو بزنیم ؟

شوهرم میگه برو سکه هات رو ببخش تا بتونم بهت اعتماد کنم

ما پسران نباید با زندگی مون قمار کنیم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مهریه (۱۱۶ مطلب مشابه)