سلام
دوستان ملتمسانه ازتون درخواست راهنمایی دارم .
یه داداش 17 ساله دارم که قبلا معدلش خوب بود، اما امسال روز به روز داره درساش افت بیشتری میکنه به حدی که نمره هاش همه توی این ترم زیر 10 شده ! من خیلی براش ناراحتم و نگران آیندشم.
از طرف دیگه میدونم اگه پدرم این موضوع رو بفهمه داغون میشه. ما تو زندگیمون هر چهار تا بچه ها مدام باعث دردسر و ناراحتی و غم و غصه مامان و باباییم . حالا مامانم زیاد این چیزا رو درک نمیکنه اما بابام...
خواهر بزرگم مجرده و با وجود سنش که بالای 30 هست بازم یه ذره درک و فهم و عاقل نیست. هنوزم که هنوزه مثل دختر بچه ها رفتار میکنه و هنوزم ایرادای بنی اسرائیلی از خواستگاراش میگیره و منتظر شاهزاده سوار بر اسب سفیده!
حرف هیچکس هم تو کتش نمیره! مامانمم اینا رو میبینه ولی بازم ازش حمایت میکنه و نمیشینه مثل یه مادر عاقل اونو راهنمایی کنه.
فقط بلده هر کاری کنه تا ما از پدرمون زده بشیم و بشینیم پا به پاش ازش بد بگیم! نمیگم بابام هیچ ایرادی نداره ،اونم زیاد ایراد داره از نظر رفتاری و اخلاق ولی مامانمم بی عیب نیست و از بابام نقاط منفی بیشتری داره . 

داداش بزرگمم کم کم داره میشه 30 سالش ولی همش وبال گردن پدرمه و اگرم بگیم کار، میگه کار کجا بوده و این حرفا! در صورتی که کارای شرکتی و اینا براش هست ولی خودشو حاضر نیست ذره ای به زحمت بندازه و همش تو خونست و فکرم میکنه خیلی عاقله و کاراش بهترینه و واسه آیندش برنامه داره!

خودشو رو تمام مال و اموال بابام انداخته و زمین و خونه و همه رو واسه کسب درآمد خودش صاحب شده و میگه بابام وظیفشه مثل خیلی از باباهای دیگه موقتا اینا رو در اختیار من بذاره! در صورتیکه میدونه بابام راضی نیست و اخلاق خیلی تند و بی ملاحظه ای هم داره که بابام نمیتونه مستقیم بهش بگه.چون اون موقع دیگه آبروریزی پیش میاره!
خودمم که با وجود استعداد و هوشی که داشتم ولی بخاطر بی انگیزگی درس نخوندم و کنکورمو حراب کردم و یه دانشگاه الکی،یه رشته الکی تر رو واسه رفع تکلیف زوری دارم میخونم...
داداش کوچیکمم که اوضاعشو گفتم! نمیدونم برای این یکی حداقل باید چیکار کنم؟ تو رو خدا اگه راهی فکری پیشنهادی دارید بهم بگید تا دیر نشده یه کاریش بکنیم. پسری نیست که حرفشو راحت به بقیه بزنه زیاد اجتماعی نیست و فوتبال رو خیلی علاقه داره به شکلی که از درسش واسه سالنش میزنه!
من بهش میگم دو تا رو داشته باش هم فوتبال و تلاش کن موفق بشی، هم درستو خوب بخون آیندت تأمین بشه. ولی خیلی خیلی کاهله و از صبح تا شب همش پای گوشیه و بازی میکنه! چیکار کنم داداشمو از این وضع دور کنم؟ چیکار کنم پدرمو از این همه فکر و غصه نجات بدم؟ چیکار کنم که دیگه پیر شدن و شکسته و لاغر شدن پدرمو بیشتر از این نبینم؟

مرتبط با سالمندان:

تجربیات شما در نگهداری از سالمند پوشکی

پدر و مادر پیر، بیمار و تحت تکفل آیا مانع ازدواج هستند؟

چطور احترام پدر پیرم رو نگه دارم؟

در مورد شغل نگهداری از سالمندان اطلاعات می خوام

معرفی مراکز و موسسات معتبر نگهداری سالمند و کودک



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تعامل با خانواده (۵۱۹ مطلب مشابه)