دوستان سال تازتون مبارک

سوالی دارم که بیشتر ارتباط با غیرت داره .

دلیلش چیه که بعضی اقوام دلیرن و بعضی دیگه چندان دلاوری ندارن . من جز و یکی از اقوام هستن که زیاد دلیری بینشون رواج نداره ولی خیلی دوس داشتم که همه جا به دلیری معروف بودم .

مثلا وقتی جنگ های این روزا را با داعش میبینیم من خودم تو غیرت و جنگجویی کردا موندم که چگونه با کمترین سلاح ها  همه مواضع داعش رو شکستن ؟ همین داعشی که اکثر کشورا از جمله ترکیه و عربستان و بعضی کشورای اروپایی ازش دفاع میکنن و به انواع سلاح ها و موشک های پیشرفته مجهزش کردن با این همه تعداد نیرو .

مثلا ارتش بعثی عراق مدام از داعش شکست خورده یا سوریه ولی کردا روز بروز پیشرفت بیشتری دارند و داعش ازشون فرار میکنه و تو همین کوبانی شاهد بودیم که با وجود اینکه ارتش ترکیه و چندین کشور دیگه با داعش همراه بودن حتی نتونست به کوبانی نزدیک بشه و با سلاح هایی که کردا  مال پنجاه سال قبل بود در اختیار داشتند داعشو زود شکست دادند و همشون فرار کردند .

تو اخبار که نگاه میکردم و تو فضای مجازی همه از جنجگجویی کردا تمجید و تعریف میکنند که با سلاح های خیلی ابتدایی تونستند داعشی رو شکست بدند که بهترین موشکها و تانک ها و سلاح ها رو داشته و حتی کردا تونستند مناطقی از عراق رو که قبلا جزو مناطق خودشون نبوده تحت تسلط خودشون در اوردن . حتی ترامپ هم ازشون تعریف میکنه که همچین جنگجویانی همتا ندارند و اقرار کردند که نیرومندترین ارتش خاورمیانه در حال حاضر کردا هستند .

حالا سوال من اینه غیرت و جنگجویی و دلیری اقوامی همچون کرد چرا تو بین بعضی اقوام دیگه نیست و چه دلایلی داشته بعضی اقوام غیرتی هستن و بعضی دیگر نیستن ایا مساله ای ژنتیکی هستش یا دلایل دیگه ای داره ؟

"سینا"

----------------

سلام

پست مربوط به دلایل غیرتمند بودن کردهاست ، پس لطفا به این بهانه اقوام دیگه رو به زیر نکشید !

موفق باشید


مرتبط:

شرایط ازدواج با کردهای اهل سنت

من همیشه توی کف زور و بازوی کردها موندم!


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل متفرقه (۷۵۸ مطلب مشابه)