سلام

من خودم همین چند وقت پیش لیزر انجام دادم ، حدود دو سال سردرگم بودم که آایا این کارو انجام بدم یا نه ،‌یکی میگفت خوبه یکی میگفت بده ،‌خلاصه تصمیم گرفتم یه ناحیه کوچیک از بدنمو انجام بدم اگر خوب بود کل بدنمو لیزر کنم . رفتم پیشه یه متخصص با تجربه ،‌بهم گفت دلیل اینکه بعضی از افراد ناراضین از لیزر اینه که جای خوب مراجعه نکردن ،‌ تخصص و مهارت کسی که لیزر انجام میده خیلی مهمه و البته گفت که لیزر صد در صد جواب نمیده اما خیلی تاثیر گذاره .

جلسه اول لیزر رو که رفتم یه پرونده بهم دادن ،‌اونجا مشخصاتمو نوشتم ،‌ پشت پرونده ام یه سری توضیحات بود راجع به لیزر ،‌نوشته بود که نوع لیزر فراکشنال هست ،‌گفته بود که موقعی که میاین واسه لیزر باید موهای زایدتون یکم بلند باشه ( که خب مال من بود ) .

نوشته بود که در طول دوره درمان نمی تونین از روش های اپیلاسیون استفاده کنید و فقط از روش های دپیلاسیون میشه استفاده کرد و ذکر شده بود که ضرری برای بدن نداره .

رفتم داخل مطب و دکتر موهامو و معاینه کرد ! و بعد برای یه ناحیه کوچیک  که به اندازه یه انگشت اشاره بود حدود صد و خورده ای پول دادم .

اونجا بود که فهمیدم چه دل خوشی دارم که می خواستم کل بدنمو لیزر کنم !!! . رفتم خوابیدم رو تخت ، چشمامو بست . بعد حس کردم که یه بادی تو صورتم شروع به وزیدن کرد! دستگاه خنک  کننده بود و یه چیزی گذاشت رو پوستم که جرقه میداد و یه سوزش خفیف و یه حس مثله اینکه شوک بهم وارد شده احساس مبکردم ،‌و بعد بوی موی سوخته ! چند ثانیه بیشتر زمان نبرد .

بلند شدم و رفتم بیرون . یکم پوستم ملتهب شده بود ولی سوختگی و درد و هیچ علامت آزار دهنده ای نداشتم. یه ژل رو ناحیه زده بود که اونو با اب شستم و کمپرس یخ گذاشتم رو ناحیه برای چند ثانیه . بعد رفتم ماسک و پماد زینک اکساید به دستور پزشک خریداری کردم و به اون ناحیه زدم و ماسک زدم . نباید مستقیما تا دو روز افتاب به اون ناحیه میخورد . التهاب بلافاصله خوب شد ولی من برای احتیاط بیشتر پماد میزدم و ماسک داشتم ،‌ دو روز بعد ماسکو برداشتم .

موهای اون ناحیه سوخته بودن  و یه نقطه سیاه رنگ از همشون رو صورتم باقی مونده بود ،‌ پزشک گفته بود که حداقل باید سه جلسه لیزر انجام بدم تا جواب ببینم و هر جلسه به فاصله یک ماه برگزار میشد ! و در طی این دوره حق نداشتم اپیلاسیون کنم .

چند روز بعد موهای زاید اون ناحیه دوباره رشد کرد ،‌این دفه خیلی ضخیم تر و بیشتر از قبل ،‌به شدت به غلط کردن افتاده بودم . پره مو شده بود و اپیلاسیونم نمی تونستم بکنم! منم که حساسسسسسس و می خواستم برم دانشگاه! صد و خورده ای هم پول داده بودم  . یادمه بغض کرده بودم و رفتم جلو آینه ،‌یه دست کشیدم روی موهایی که لیزر کرده بودم و دوباره رشد کرده بود . یهو دیدم همشون کنده شدن و ریختن !!! . یه دسته دیگه کشیدم دوباره  هر چی باقی مونده بود کنده شد و پوست اون ناحیه صاف صاف شد ،‌انگار دنیا رو بهم داده بودن ،‌تا چند روز بعد چند تا موی دیگه هم رشد کرد که اونا هم به راحتی کنده میشدن ولی با جلسه اول همه مو ها نرفت .

سه جلسه رو که انجام دادم همه موها رفتن  ،‌ یه تعداد موندن که اونا هم خیلی خیلی نازک و کرکی شدن ،‌اینو بگم که برای هر جلسه صد و خورده ای دادم . نه واسه کل دوره و اینکه اگه بین جلسات فاصله بندازین  ممکنه دوباره موها برگردن . طبق دستور دکترتون عمل کنید .

هیدرودرم یه کرمی داره که اگه همزمان با لیزر استفاده بشه لیزر بهتر جواب میده البته من استفاده نکردم . اونایی که موهای ضخیم تری دارن لیزر بهتر روشون جواب میده ولی اگه نازک باشه هم جواب میده ولی زمان بره ،‌ممکنه بعضی ها بیش از سه جلسه نیاز داشته باشن ،‌ممکنه بعضی ها پوستشون یکم لک بشه که دکتر بهشون میگه چیکار کنن که بره .

رو بعضیا ممکنه جواب نده ،‌ و به نظر من واسه موهای نازک نرین لیزر اصلا نمی ارزه ،‌فقط واسه موهای ضخیم برین. اونم وقتی که مطمئن شدین دیگه هیچ راهی ندارین واسه اصلاح ،‌فعلا همین نکات به ذهنم اومد .

اگه چیزی بعدا اومد به ذهنم تو کامنت ذکر میکنم .

الکترولیز :

تو الکترولیز یه سوزن بهتون میدن ،‌ این سوزن مخصوص خودتونه ،‌هر دفعه میبرین ،‌این سوزن رو وارد میکنن میرسونن به ریشه مو و ریشه مو رو میسوزونن ،‌درد داره ممکنه لکم بشه ولی جواب میده ،‌مخصوصا واسه کسایی که موهاشون بور یا سفیده و دیگه به لیزر جواب نمیده . البته خود من تا الان انجامش ندادم .


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رفع موهای زائد از مطالب زیر بازدید بفرمائید :

موم انداختن در ناحیه شرمگاهی زنان منجر به سرطان میشه ؟!

از چه روش موزدایی برای نواحی خاص استفاده می کنید؟

راهنمایی در مورد بهداشت و زدودن موهای داخل لبه های آ. ت. زنانه

از چه روشی برای مو زدایی ناحیه تناسلی استفاده کنم

تجربیات شما در مورد استفاده از روغن مورچه برای رفع موهای زائد

ساده ترین روش های مو زدایی به غیر از ژیلت و پودر برای خانم ها

تجربیات شما در مورد حذف موهای زائد با خمیر زردچوبه

تجربیات شما در مورد رفع موهای زائد با روش دکلره

استفاده از جوشانده نعنا برای موهای زائد

آیا واجبی می تونه کلا موهای زائد رو از بین ببره ؟

درخواست راهنمایی در مورد استفاده از موم برای رفع موهای زائد

درخواست آموزش کامل رفع موهای زائد

آموزش سایر روش های موزدائی :

انواع روش های موزدایی

آموزش موزدایی با بند زدن

آموزش موزدایی با استفاده از مو کن یا منقاش

آموزش موزدایی با وکس کردن

آموزش موزدایی با کندن مو با اپی لیدی

آموزش موزدایی با دپیلاسیون ها


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) رفع موهای زائد بدن (۴۳ مطلب مشابه)