سلام

من قصد مطرح کردن مشکل شخصی ندارم. فقط میخواستم با استفاده از یه تجربه، موضوع مهمی رو با همه دوستان خانواده برتر در میون بذارم.

همونطور که میدونین نسبت به موضوعات مشترک، گاهی مردها و زن ها نگاه بسیار متفاوتی از هم دارن یکی از همین موضوعات، گل هستش. انقدر که یک شاخه گل میتونه روحیه یک خانم رو از این رو به اون رو کنه، معمولاً چنین تأثیری روی یک آقا نداره.

شاید خوندن این ماجرای واقعی دید بهتری بهتون بده:

چندین سال پیش وقتی برادر بزرگترم نامزد بود، من بارها بهش میگفتم وقتی میری دیدن نامزدت براش یه هدیه ای بخر حتی اگه کوچیک باشه، اگه نشد یه شاخه گل بخر، خیلی مهمه. ولی اون زیاد به حرفام توجه نمیکرد. بهش میگفتم تو متوجه نیستی، من خودم یه دخترم و میدونم این مسائل برای یه دختر خیلی مهمه ولی بازم گوشش بدهکار نبود.

تا اینکه بالاخره یه روز نمیدونم چی شد که به حرفم گوش کرد. ماجرایی که براش پیش اومد رو اینجوری برام تعریف کرد:

برادرم قرار بود بره آموزشگاه دنبال نامزدش که بعد از اتمام کلاسش از اونجا با هم برن گردش. برادرم حدود 45 دقیقه دیر رسید سر قرار و نامزدش از اینکه این مدت معطل برادرم بود خیلی عصبانی شده بود.

وقتی برادرم رسید جلوی نامزدش، تا نامزدش خواست شروع کنه به شکایت و خالی کردن عصبانیتش، یه دفعه برادرم دستش رو که پشتش قایم کرده بود میاره بیرون و یه شاخه گل رز که خریده بود میگیره جلوی صورت نامزدش! نامزدش شوکه میشه و در یه لحظه عصبانیت از چهره ش محو میشه و یه لبخند ناشی از رضایت جاش رو میگیره.

گل رو از دست برادرم میگیره و با هم میرن گردش. تا آخر اون روز هم دیگه هیچ صحبت و گله و شکایتی از دیر رسیدن برادر من به میون نمیاد! شاید بعضی از شماها هم تجربه های مشابهی در این زمینه داشته باشید.

میخوام به آقایون بگم گاهی بدون هیچ دلیل و مناسبتی برای همسر یا نامزدتون یه شاخه گل بخرین و خیلی کم خرج یه شادی بی بهونه رو به خونتون بیارین. مطمئن باشین تبعات این شادی برای شما و بچه هاتون هم کم نخواهد بود.

موفق باشید و عاقبت به خیر

"مهربان"


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)