سلام

پسری هستم 25 ساله دانشجوی بورس پزشکی ، من از یک خانواده نسبتا ضعیف اقتصادی هستم پدرم یک مغازه دار معمولی است و مادرم نیز 4،5 سال قبل از پدرم جدا شد دقیقا در همان سالی که کنکور داشتم!

من دارای یک خواهر و برادر دیگر هم هستم که خواهرم با مادرم زندگی می کند و برادر کوچکترم و من با پدرم زندگی می کنیم.

پدرم نه در بحث دانشگاه و نه در بحث ازدواجم قادر به حمایت مالی از من نبوده و نیست و همین شد دلیل اینکه دنبال رشته بورسیه باشم که شکر خدا قبول هم شدم

آنقدر وضعیت پدرم از نظر اقتصادی ضعیف است که با توجه به احتیاج حیاتی که به همسر دارد نتوانسته برای خودش زن بگیرد چه برسه برای من.

منظور از نیاز حیاتی هم این است که پدرم الان در خانه ما عهده دار نقش مادر هم هست از پخت و پز بگیر تا رفت و روب کار بیرون هم بماند کارمند دولت نیست که ماهیانه برایش پول بریزند باید برود در مغازه تا خرج اجاره خانه و اجاره مغازه و .... را در بیاورد.

حال من ماندم و طلاق و فقر پدر و مادر و موقعیت نسبتا خوب شغلی و تحصیلی . این فاصله بین ویژگی های فردی و خانوادگی ذهن مرا درگیر کرده .

از طرفی دانشجوی بورس پزشکی هستم این یعنی اگر خدا بخواهد تا چند سال دیگر پزشک خواهم شد صبح ها در اختیار نهاد مربوطه و بعد از ظهر ها  در  مطب و کلینیک های خصوصی ... .

و از طرفی خانوده طلاق بودن و فقر خانوادگی ، تا به اینجا شرح ماجرا بود و اما سوال اصلی ؛

من باید با چه جور خانواده ای از نظر اقتصادی و جایگاه اجتماعی وصلت کنم ؟ سه فرضیه اینجا مطرح است :

1-خانواده ای پایین تر از خانواده خودم

2-خانواده ای همسان با خانواده خودم

3-خانواده ای بالاتر از خانواده خودم

مورد اول و دوم را خودم قبول ندارم زیرا امروز بروم دختری از خانواده ای هم سطح خانواده خودم ( فقیر و دارای جایگاه اجتماعی نسبتا پایین ) بگیرم بعد ها که به واسطه شغلم پیشرفت اقتصادی و اجتماعی کردم شاید از این اقدام پشیمان شوم و دختر مردم را بدبخت کرده و فیلَم یاد هندوستان کند و بروم با کسی از طبقه پزشکان و مهندسان و ... وصلت کنم!!؟؟

و اما مورد سوم اصلی ترین بخش سوالم است .

اگر بروم با دختری از خانواده ای نسبتا متمول و دارای جایگاه اجتماعی نسبتا بالا (نسبت به خانواده خودم ) از دواج کنم دیگر مشکلات مورد اول و دوم را ندارم اما مشکل اینجاست که اگر من با شرایطی که از خودم و خانواده ام برایتان شرح دادم به خواستگاری چنین دختری بروم آیا با من ازدواج می کنند؟

خواهشمندم همانطور که حوصله به خرج دادید و مطلب را خواندید با حوصله نیز پاسخ بنده را بدهید. 

کدام طبقه را برای ازداواج انتخاب کنم ؟

طبقه خانواده ام را یا طبقه خودم را

تشکر


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)