سلام خدمت خوانندگان عزیز

من توی خانواده ای هستم که به جز من هیچ کدوم شون نماز نمی خونن، حالا مشکلی که برای من پیش اومده نماز صبحم رو به خاطر خانواده ام نمی تونم بخونم. 

حتما می گید چه ربطی داره پاشو بخون دیگه، ولی من چون پسرم واجبه که همه نماز ها به جز نماز ظهر و عصر رو با صدای بلند بخونم(نه که فریاد بزنم، اونقدری که رنگ صدا مشخص باشه که خب به اندازه ای بلند هست که بقیه از خواب بلند شن)، از طرفی توی خونه مون هیچ جای دیگه ای نیست که اون جا نماز بخونم تا کسی بیدار نشه. 

همین موضوع خیلی نگرانم کرده و برای نماز صبح بلند نمی شم چون دوست ندارم به خاطر عمل به چیزی که خدا گفته، پدر و مادرم و بقیه اعضای خانواده رو اذیت کنم (نگید اون ها هم دعوت به نماز کن که خودشون گفتن نمی خوان بخونن)، واقعاً خیلی ناراحتم و دعا دعا می کنم زودتر برم دانشگاه ولی خانواده ام رو خیلی دوست دارم و خوشم نمیاد که این جوری ازشون بیزار باشم. خیلی سردرگم شدم، برای بقیه نماز ها هیچ مشکلی نیستش ولی این یکی رو اصلاً نمی دونم چه کار کنم. حالا الآن ساعت خوبی هست اذان صبح و بعضی اوقات همه بیدارن ولی بریم توی عید و تابستون دیگه میفته تو ساعت های ۵. 

در ضمن نگید که حالا چه کاریه نماز صبح می خوای اول وقت بخونی که همه خوابن، من همیشه نماز صبحم رو اوقاتی که بیدار شدن یعنی نزدیک های طلوع خوندم.

ممنون میشم یه راهنمایی چیزی کنید به خدا اصلاً دوست ندارم این وضعیت رو، سال دیگه که میرم دانشگاه خوشم نمیاد یک سال کامل نماز صبحم قضا شه، یعنی واقعاً باید خانواده ام رو به خاطر فرمان خدا اذیت کنم یا اینکه رعایت حال خانواده ام بر فرمان خدا اولویت داره؟

ممنونم از شما



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) نماز خواندن (۷۷ مطلب مشابه)