سلام
بنده یک ترم مونده که فارغ التحصیل بشم حقوق خوندم راستش زیاد درگیر گرفتن شغل و اینها نبودم هر چند نیاز دارم ولی خب به نتیجه رسیده بودم که گرفتن کار دولتی الان کار هر کسی نیست که بتونه بگیره پس تو فکرش نبودم و قبول کرده بودم که از عهده ام بر نمیاد .

ولی در اوج مشکلات خانوادگی بودم که دایی ام به بنده گفت آشنایی داره که قاضی و قدرت بالایی در دادگستری داره و این آشنا ( قاضی ) گفت بنده به مدت 6 ماه کارآموزی برم دادگستری مورد نظر و بعد از اون هم احتمالا همونجا شاغل بشم .

راستش تو شرایط روحی خیلی بدی بودم فکرم کار نمیکرد خوشحال نشدم خیلی تعجب کردم که به چیزی که توقع نداشتم داره برام اتفاق می افته و اینو بگم واقعا این موضوع میتونست حتی زندگی منو نجات بده و روحیه از دست رفته خودمو { به خاطر بلاهایی که در خانواده ام به صورت بمباران به وجود اومده بود } به دست بیارم .

من کم شکست نخوردم توقع نداشتم تو اون شرایط بد هم خدا باز سر به سرم بذاره یکی بیاد حرفی بزنه الکی باز مثل همیشه امیدواری و بعدش باز ناامیدی من که توقعی از کسی نداشتم چرا باز دلگرمی الکی متنفرم از این امیدهای واهی .

دایی من دیگه حرفی نزد همیشه میگم شاید خانواده اش نذاشتن نمیدونم هر چی بود به هر حال نشد گفتم آماده هستم ولی انگار نه انگار .

سوال بنده از افرادی که شاید در این زمینه اطلاع داشته باشند اینه که یک قاضی که رئیس هم هست چقدر نقش داره که بتونه همچین قولی بده که فلانی بیا کارآموزی و کار هم میدم ؟ آخه از یک قاضی دیگه که سوال کردیم نظرش این بود که این فرد نمیتونست چنین حرفی بزنه حالا شما عزیزان شاید بگید حالا دنبال کار که نبودی دایییت یه حرفی زد و تمام شد .

ولی من میخوام بدونم حداقل تکلیفم باید با دایی خودم روشن بشه نه با دعوا با سرسنگین شدنم بهش برسونم که بچه نیستم که در حالیکه حالم بده باهام شوخی های تلخ کنی آخه زن دایی من خیلی بابت مشکلات خانوادگیم میخنده و بارها بهم نیشخند زد ولی از دایی خودم توقع نداشتم میخوام حقیقت رو بدونم که دستم انداختن یا واقعا اون آشنا قاضی که قول داده بود اشتباه داشت و حرف همینجوری زد یا واقعا قدرت همچین کاری داره و دایییم هم گناهی شاید نداشته باشه و یکی مثل زنش زیر آب منو زده .

به هر حال یک قاضی چقدر در کارمند شدن امثال من که حقوق خوندن در دادگستری میتونه موثر باشه؟ به خدا شرمنده ولی واقعا بدون معرف گرفتن کار برای یک دختر خیلی سخته اگر بدون معرف میشد که از خدایم بود که کار به حرف دایی نکشه خودم یه کاری میکردم ولی سوال کردم گفتن این 6 ماه کارآموزی در صورتی میشه رفت که بعنوان نیرو کار بخوان در غیر صورت نمیشه

دوستانی که کارمند دادگستری هستند میتونند راهنمایی کنند که چطوری میشه که اونجا کارمند شد البته آزمونش رو میدونم ولی میگم متاسفانه بدون یک حامی نمیشه روش حساب کرد

ممنون میشم راهنمایی کنید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه)